Hoi, mijn DA vindt het de beste pijnstiller, beter dan quadrisol en vele malen goedkoper. Ze mogen het officieel echter niet geven want dan zijn ze in overtreding maar in Belgie is het gewoon vrij verkrijgbaar. Persoonlijk vind ik bute ook veel beter, het boeit mij niet dat het in het vlees blijft. Was niet van plan mn geliefde viervoeter te laten slachten en je moest eens weten wat er allemaal in rundvlees zit! Of op je appeltje geplakt zit... Vroeger waren het rode/zilveren zakjes en nu zijn ze gewoon zilver.
Is equipalazone nou bute of niet? Dan heeft mijn paard zonder dat ik het wist dit middel ook gehad! Helaas lig ik al een beetje overhooop met mijn dierenarts,dus dan kan dit er ook nog wel bij! Ondanks de equipalazone liep mijn paard ook niet goed! Lundi
Linda
Geplaatst: 06-12-03 15:00
Ja, equipalazone behoort ook tot Bute. Ik zou als ik jou was nog maar even bij een dierenarts navragen of er dan überhaupt nog geslacht mag worden (indien ooit van toepassing natuurlijk ) In dat topic dat ik hierboven heb gezet, zei iemand dat ze in Emmeloord gezegd hadden van niet, geloof ik.
Sando
Geplaatst: 06-12-03 15:50
Hoe denken jullie over een paard met Artrose en Buut ? Of enige andere pijnstiller ?
sherwood
Geplaatst: 07-12-03 15:31
ja super, maar dan moet je er niet veel van gaan vragen. Het is de bedoeling dat ie dan geen pijn meer heeft, en niet dat ie dan weer aan het werk kan. Daar maak je het namelijk vaak erger mee, en dan moet je op den duur steeds meer buut gaan gebruiken. En dan is mijn mening erg duidelijk, een dier puur op pijnstillers laten leven is mishandeling, en dan maak ik er een eind aan. Wordt het gebruikt om de kwaliteit van het leven te verbeteren, dan denk ik dat je goed bezig bent.
Nintu
Geplaatst: 08-12-03 19:52
Nico kreeg ook een tijdje buut (weet eigenlijk niet waarom? Nic heeft slijtage en iets aan zn sesambeentjes, zal daar wel mee te maken hebben?). De eigenaresse was nooit goed geinformeerd wat voor rotspul het eigenlijk was, hij heeft het een hele tijd gekregen. Hij is er nu gelukkig al weer een hele tijd van af!