Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mindim schreef:Heel eerlijk heb ik persoonlijk niet zoveel aan ervaringen met gezonde paarden. Ik heb een eczemer en je ziet door de bomen het bos niet meer wat betreft middeltjes en alles 'helpt'. Maar vaak doet het dat niet. Ik probeer helemaal niet te smeren, alleen wondzalf en derfen.
Jola schreef:Mindim schreef:Heel eerlijk heb ik persoonlijk niet zoveel aan ervaringen met gezonde paarden. Ik heb een eczemer en je ziet door de bomen het bos niet meer wat betreft middeltjes en alles 'helpt'. Maar vaak doet het dat niet. Ik probeer helemaal niet te smeren, alleen wondzalf en derfen.
Mijn paard heeft zomereczeem en heeft door deze producten eindelijk geen open wonden meer gehad van het kapot schuren en de zomer zonder deken kunnen doorbrengen
wheezyheart schreef:Ik las iets over de hoefolie?? Hoe is deze? Ik heb een paard met verschrikkelijke brokkelhoeven in de zomer en ben eigenlijk op zoek naar iets wat hem gaat helpen.
Mindim
[quote="Mindim schreef:Heel eerlijk heb ik persoonlijk niet zoveel aan ervaringen met gezonde paarden. Ik heb een eczemer en je ziet door de bomen het bos niet meer wat betreft middeltjes en alles 'helpt'. Maar vaak doet het dat niet. Ik probeer helemaal niet te smeren, alleen wondzalf en derfen.
Jola schreef:Okay, mijn paard heeft amper manen, maar heeft geen open wonden, niemand die zegt dat dit HET wondermiddel is. Maar zolang het mijn paard relatief prettig door de zomerperiode heen helpt ben ik tevreden.
Mindim schreef:Dank je wel voor je antwoord PPG (klopt dat je nergens beweerd hebt dat het geneest idd), dat leidde ik af uit Jola haar voorbeeld.
opisop_shop schreef:Ik zit eens rond te kijken op de site van ecoprotecta, zie wel wat interessante dingen staan qua schoonmaakartikelen (met dieren en kind in huis). Maar is er ook 1 site waar je alles kunt kopen, dus zowel de eczeemartikelen als wat schoonmaakartikelen erbij? Anders heb je 2x verzendkosten natuurlijk.
Vind de eczeemartikelen wel gunstig geprijsd dus wil wel wat proberen, hoewel ik niet weet hoeveel zin het nu nog heeft (heb nu regendeken met eczeemhalsdeken op) maar dan heb ik het alvast klaarliggen voor volgend jaar. Heb je in principe genoeg aan de lotion?
Mindim schreef:wheezyheart schreef:Ik las iets over de hoefolie?? Hoe is deze? Ik heb een paard met verschrikkelijke brokkelhoeven in de zomer en ben eigenlijk op zoek naar iets wat hem gaat helpen.
Als je hoefolie gebruikt en je paard heeft droge brokkelhoeven, zorg je er voor dat er geen vocht meer in kan. Wat nog wel eens wil helpen is standaard een plas maken in de wei. Wij kiepen voor de waterbakken de waterbakken leeg, zodat het daar altijd wat modderiger is.