Equi protecta

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Equi protecta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:51

Heel eerlijk heb ik persoonlijk niet zoveel aan ervaringen met gezonde paarden. Ik heb een eczemer en je ziet door de bomen het bos niet meer wat betreft middeltjes en alles 'helpt'. Maar vaak doet het dat niet. Ik probeer helemaal niet te smeren, alleen wondzalf en derfen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:33

Ik heb geen gezond paard hoor :n
Twee weken terug:
Afbeelding

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:50

Ik las iets over de hoefolie?? Hoe is deze? Ik heb een paard met verschrikkelijke brokkelhoeven in de zomer en ben eigenlijk op zoek naar iets wat hem gaat helpen.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:01

Mindim schreef:
Heel eerlijk heb ik persoonlijk niet zoveel aan ervaringen met gezonde paarden. Ik heb een eczemer en je ziet door de bomen het bos niet meer wat betreft middeltjes en alles 'helpt'. Maar vaak doet het dat niet. Ik probeer helemaal niet te smeren, alleen wondzalf en derfen.

Mijn paard heeft zomereczeem en heeft door deze producten eindelijk geen open wonden meer gehad van het kapot schuren en de zomer zonder deken kunnen doorbrengen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:16

LadyMadonna schreef:
Ik heb geen gezond paard hoor :n
Twee weken terug:
[ Afbeelding ]

Nee, jij bent ook de TS immers die om ervaringen vraagt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:23

Jola schreef:
Mindim schreef:

Mijn paard heeft zomereczeem en heeft door deze producten eindelijk geen open wonden meer gehad van het kapot schuren en de zomer zonder deken kunnen doorbrengen :-)

Niet om het middel hoor, maar als geen veearts zomereczeem kan oplossen, niemand een remedie heeft. En als dit middel je paard dus zonder deken kan laten staan, dan snap ik niet waarom het niet bij dierenartsen is aangemeld.
Niet om jou of je paard, maar paarden met jeuk kan zo veel verschillende oorzaken hebben, het gaat zo rap onder de noemer ZE. Een zomereczemer is allergisch voor het speeksel van de cullicoide mug. Prikken die beestjes dan niet meer? Want het speeksel komt in het lijf en de jeuk komt ook van binnenuit. Kan iemand mij dan vertellen hoe dit middel het aan de buitenkant dan oplost? Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ben werkelijk nieuwsgierig naar de theorie hierachter. Vooral omdat het Zomereczeem door de vlieg komt en daarbij kan worden verergert of verminderd door de manier van houden. Maar dat een smeersel voor op het paard, het van binnen kan herstellen, dat snap ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:25

wheezyheart schreef:
Ik las iets over de hoefolie?? Hoe is deze? Ik heb een paard met verschrikkelijke brokkelhoeven in de zomer en ben eigenlijk op zoek naar iets wat hem gaat helpen.

Als je hoefolie gebruikt en je paard heeft droge brokkelhoeven, zorg je er voor dat er geen vocht meer in kan. Wat nog wel eens wil helpen is standaard een plas maken in de wei. Wij kiepen voor de waterbakken de waterbakken leeg, zodat het daar altijd wat modderiger is.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:10

Mindim, je vraagt om gebruikerservaringen, maar blijkbaar wil je er een heel doktersattest bij om die te geloven? ;) Die kan ik je niet geven, ik kan je alleen vertellen wat mijn ervaringen zijn. Okay, mijn paard heeft amper manen, maar heeft geen open wonden, niemand die zegt dat dit HET wondermiddel is. Maar zolang het mijn paard relatief prettig door de zomerperiode heen helpt ben ik tevreden. Ik kan je daarom alleen maar adviseren om het eens te proberen, de producten zijn zeer betaalbaar, dus voor de prijs hoef je het niet te laten :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:46

Nee hoor, ik hoef geen doktersattest erbij.
Maar als een paard zonder eczeemdeken door de zomer (gebruikerservaring van jou) kan (wat alle zomereczeempaardenhouders toch willen) vanwege dit middel, dan is dat toch een gat in de markt. Vandaar mijn vraag hoe het werkt en waarom het werkt, dat is toch geen rare vraag? Welk onderdeel is jeukstillend en wat zorgt ervoor dat de muggen niet meer prikken en wanneer ze dat wel doen, hoe kan het dat het immuunsysteem daar dan niet op reageert.
Hier zitten wat dealers, de uitgelezen mensen om die vraag aan te stellen toch?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:57

Mindim
[quote="Mindim schreef:

Mijn paard heeft zomereczeem en heeft door deze producten eindelijk geen open wonden meer gehad van het kapot schuren en de zomer zonder deken kunnen doorbrengen :-)[/quote]

Niet om het middel hoor, maar als geen veearts zomereczeem kan oplossen, niemand een remedie heeft. En als dit middel je paard dus zonder deken kan laten staan, dan snap ik niet waarom het niet bij dierenartsen is aangemeld.
Niet om jou of je paard, maar paarden met jeuk kan zo veel verschillende oorzaken hebben, het gaat zo rap onder de noemer ZE. Een zomereczemer is allergisch voor het speeksel van de cullicoide mug. Prikken die beestjes dan niet meer? Want het speeksel komt in het lijf en de jeuk komt ook van binnenuit. Kan iemand mij dan vertellen hoe dit middel het aan de buitenkant dan oplost? Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ben werkelijk nieuwsgierig naar de theorie hierachter. Vooral omdat het Zomereczeem door de vlieg komt en daarbij kan worden verergert of verminderd door de manier van houden. Maar dat een smeersel voor op het paard, het van binnen kan herstellen, dat snap ik niet.[/quote]

De middelen van Equiprotecta genezen geen zomereczeem,dat wordt (Door ons)nergens beweerd.
Wel zijn het middelen die de klachten aanzienlijk kunnen verlichten.
Wij maken heel veel gebruik van zeealg extracten waar je enorm veel elementen en andere stofjes uit kunt halen.

De zalf heeft een hoog huidherstellend vermogen,en een jeukremmende functie.
je kunt je voorstellen dat open wonden als er niet geschuurd wordt sneller genezen,en als dat dan door de zalf ook nog eens bijzonder snel gaat,is dat een uitkomst bij de behandeling van eczeem paarden.

De lotion,heeft ook een versnellende werking en werkt super jeukstillend.....als testje spuit ik hem weleens bij iemand op de binnenkant van de onderarm,en laat hem vervolgens prikken door een brandnetel///daar wordt dan meestal helemaal niets meer van gevoeld,daar aan gekoppeld heeft dit product een vliegwerende functie waardoor je paard gewoonweg minder gestoken wordt.

Deze combinatie van factoren geeft bij de meeste eczeempaarden natuulijk geen genezing,maar wel een aanzienlijke verlichting,en idd er zijn verschillende paarden die mits ze van af het begin van het seizoen beandeld worden zonder deken de zomer door komen.

Let wel,deze producten hebben een brede weking,en worden niet als spesifiek eczeemproduct op de markt gebracht,maar worden ingezet tegen bijt ,schuur,en schaafwonden etc,en diverse huidproblemen.

Om nog even op de vraag over brokkelhoeven terug te komen.
Hoeven nemen geen water op,en laten het dus ook niet door.
Echter onder invloed van diverse factoren kunnen ze wel hard en brokkelig worden.
et week laten worde door water kan dit proces zelfs versnellen,helemaal als dit wate vrij zout(zilt) is,denk maar aan je eigen nagels als je lang in een chloorbad hebt gezwommen.....een maal op gedroogt heb je droog haar en dito nagels.
Door de invloed van natuurlijke olien,gat het hoornweefsel een reactie aan waardoor het weefsel zachter en flexibeler wordt,en dus minder brokkelig.
Een goede hoeven olie kan dus wel degelijk een goede uitwerking hebben op brokkelhoeven,echter heeft dit dus niets met uitdroging te maken.
Advies is dan ook,smeer het niet op de hoefzool.

Ik hoop dat ik jullie vragen zo bevredigend heb beantwoord.
Laatst bijgewerkt door papagroom op 10-09-13 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:58

Ik kan er iig geen antwoord op geven :-) Ik zie alleen maar dat het werkt.
Ik denk ook niet dat je zomaar een antwoord op je vraag gaat krijgen, ook niet van de dealers. Zij hebben de producten uitgeprobeerd op hun paarden met diverse problemen (er zijn meerdere producten) en hebben op basis van hun ervaringen, positief gereageerd om de producten te verdelen. Van de verdeler waar ik het van betrek kan ik iig vertellen dat dit niet uit winstoogpunt is maar volledig vanuit het welzijn van het paard. Dit was voor mij al voldoende om het product te proberen en het heeft mijn paard goed gedaan! :-)

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:59

Even als aanvulling: mijn bericht was dus een antwoord op Mindim's opmerking :-) Deed nogal lang over mijn antwoord dus PPG kwam tussendoor :+ :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:06

Overigens zijn alle producten uitvoerig,en soms zelfs jaren getest op ONZE EIGEN PAARDEN,ik weet dat zegt niet alles,maar je kan je voorstellen dat je je eigen paarden niet in gevaar brengt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:48

Ik ben met PPG in contact gekomen omdat ik een oplossing zocht voor het snel ruiken van de vlas en strokorrelstallen.
Hier hadden ze in eerste instantie niets voor, maar in overleg heeft PPG en zijn team hier wel iets voor gemaakt. De voorwaarde hiervan was wel dat ik het eerst zelf ging proberen/testen.
Dit betreft de Bio-stable.
Hiervoor heb ik m'n eigenpaard speciaal terug gezet op vlas (ze stond overtussen vanwege bovenstaand probleem dus op stro).
En eerlijk is is eerlijk, ze had geen stink stal meer. Ik haalde iedere dag de mest eruit en 1x per week de natte plek + 1 pak nieuw erbij. Paard heeft een vaste mest en plas plek.
PPG is daarna bij ons op stal geweest om ook metingen te komen doen, paard stond toen een maand of 3/4 op vlas. Vlasbodem open gespit en meten maar. Nou ik merkte wel verschil maar maar had niet verwacht dat oa de ammoniak waarde 0 zou zijn.
We hebben ook andere stallen getest waar dagelijks de mest/natte plekken eruit gehaald worden, maar ook een stal waar gebruikt word gemaakt van stalmatten.
Nou van de laatste ben ik behoorlijk geschrokken! Want ondanks het paard al zeker 5 uur daarvoor naar buiten was gegaan en gemest was, en aan 2 kanten de deuren openstonden....
In deze stal was de ammoniak waarde * schrik niet* 53! Ondanks dat de stal dus wekelijks met water etc word schoon gemaakt......

De Odor Control.
Dit product ben ik gaan gebruiken voor op de honden kleden/manden. Ondanks het regelmatig wassen (ook met azijn erbij geprobeert) ze blijven altijd iets naar hond ruiken. 1x per week sprayen en je ruikt helemaal niets meer.
Ook ideaal voor in de kattenbak.
Het schoonmaken van het toilet en wanden.

Eco Gard.
Eco gard is een middel om groende aanslag, de buitenkant van je huis schoon te maken. Insprayen en onder invloed van de zon zijn werk laten doen.....
Onze vlonder in de tuin was groen geworden. Schoon boenen is altijd een hels karwei, hoge druk spuit daar word je vlonder echt niet beter van!
Eco gard erover heen, de zon even z'n werk laten doen, slang erop en weg is de groene aanslag en ander vuil!
Ook het onkruid bespoten tussen de tegels. De zon z'n werk laten doen en echt binnen 2 uur zag je het al bruin worden/ verdorren.
Ik heb het ook op de klimop gespoten wat vanuit de buren hun tuin onze tuin ingroeit, maar dat ging er niet dood van. Maar dat is ook best wel een taai iets om uit te roeien.
Maar in huis werkt het super goed!
Wij hebben hier in huis een plavuizenvloer liggen. Een hele mooie maar een echte drama vloer!
De vorige bewoners hebben deze altijd in de was gezet (ja je leest het goed, een stenen vloer in de was zetten) en vervolgens altijd gedweild met alles reiniger. Dus was en een vettig laagje (wat een allesreiniger dus achterlaat) wat ook goed in de voegen getrokken was.
Wat we er allemaal wel niet overheen gegooid hebben omdat eraf te krijgen, is een speciaal bedrijf geweest, niets hielp of maar heel even...... Dit kwam mede doordat de voegen verzadigd waren.
Van ellende hebben we een klein scheutje in het water gedaan en daarmee de vloer gedweild. Maar wat schetste onze verbazing, onze vloer werd mat zoals deze hoorde te wezen. We hebben er de reserve tegels bij gepakt en er was nu geen verschil meer te zien.
De viltjes onder de stoelen glijden niet eens meer, de voegen zijn schoon! In de toekomst zal er gerust weer wat naar boven komen in de voegen omdat ze zo verzadigd waren.......Maar dat is een kwestie van er weer eens mee dweilen (normaal gebruiken we schoonmaakazijn of chloor om de vloer te dweilen).

De lotion heb ik zelf geen ervaring mee maar mijn paard is geen eczemer, en de wondzalf nog niet nodig gehad. Dus hierover kan ik geen eigen ervaring over vertellen. Wel van andere die het gebruikt hebben, maar dat laat ik aan degene zelf over of deze info te delen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:12

Ik gebruik de zalf zelf ipv bij mijn paard... heb aan een kant van mijn duim heel ruwe huid. Alles al geprobeerd maar hielp niet. Nu is het praktisch weg dus ik ben happy!!! Was na 3x gebruiken. :-) doe het alleen op voor ik ga slapen en heel dun... spul smeert echt makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:35

Dank je wel voor je antwoord PPG (klopt dat je nergens beweerd hebt dat het geneest idd), dat leidde ik af uit Jola haar voorbeeld.

Kan de equi protecta lotion ook op het hoofd gesmeerd worden? Voor de wondjes gebruik ik momenteel een heel dun laagje levertraanzalf.

Mijn paard heeft ook enorm belabberde hoeven, het is een tinker, dus de hoeven groeien breed. Ze brokkelen en scheuren snel. Ik heb biotine gebruikt en heb ook aan hoefolie gedacht. Biotine moet je zo lang gebruiken eer je er een klein beetje werking van ziet, volgens mijn veearts en mijn hoefsmid zegt juist geen hoefolie te gebruiken, omdat je de hoef dan afsluit. Vandaar mijn reactie.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:57

Jola schreef:
Okay, mijn paard heeft amper manen, maar heeft geen open wonden, niemand die zegt dat dit HET wondermiddel is. Maar zolang het mijn paard relatief prettig door de zomerperiode heen helpt ben ik tevreden.

Mindim schreef:
Dank je wel voor je antwoord PPG (klopt dat je nergens beweerd hebt dat het geneest idd), dat leidde ik af uit Jola haar voorbeeld.

Ik begrijp niet helemaal hoe je uit mijn verhaal afleid dat het geneest? Ik vertel al dat mijn paard geen manen meer heeft (dus hij schuurt wel) maar het worden iig geen open wonden. Tevens zeg ik dan nog dat het geen wondermiddel is :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:06

Mindim
de lotion kun je prima op het hoofd gebruiken.
voor je hoeven kun je ook de hoevenspray gebruiken .
die is ademend.
succes

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:18

Ik zit eens rond te kijken op de site van ecoprotecta, zie wel wat interessante dingen staan qua schoonmaakartikelen (met dieren en kind in huis). Maar is er ook 1 site waar je alles kunt kopen, dus zowel de eczeemartikelen als wat schoonmaakartikelen erbij? Anders heb je 2x verzendkosten natuurlijk.
Vind de eczeemartikelen wel gunstig geprijsd dus wil wel wat proberen, hoewel ik niet weet hoeveel zin het nu nog heeft (heb nu regendeken met eczeemhalsdeken op) maar dan heb ik het alvast klaarliggen voor volgend jaar. Heb je in principe genoeg aan de lotion?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 22:17

De foto eerder op deze pagina was twee weken terug. Toen was ik al aan het smeren met calendula en aan het spuiten met jeukstop van silverlinde. Daarnaast krijgt ze dagelijks druppels om de lever te ondersteunen.
De druppels krijgt ze nog, en ben zaterdag begonnen met de zalf en lotion van equi protecta. Had eigenlijk zaterdag een foto moeten maken, maar helaas.

Anyway: vandaag!
Afbeelding

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:45

opisop_shop schreef:
Ik zit eens rond te kijken op de site van ecoprotecta, zie wel wat interessante dingen staan qua schoonmaakartikelen (met dieren en kind in huis). Maar is er ook 1 site waar je alles kunt kopen, dus zowel de eczeemartikelen als wat schoonmaakartikelen erbij? Anders heb je 2x verzendkosten natuurlijk.
Vind de eczeemartikelen wel gunstig geprijsd dus wil wel wat proberen, hoewel ik niet weet hoeveel zin het nu nog heeft (heb nu regendeken met eczeemhalsdeken op) maar dan heb ik het alvast klaarliggen voor volgend jaar. Heb je in principe genoeg aan de lotion?

Een groot deel van de spullen op de ecoprotecta site zijn uitsluitend voor profesioneel gebruik.
Een beperkt asortiment zo als ecogard en odorcontrol zijn verkrijgbaar bij oa onze dealer in Vlagtwedde,of te bestellen bij daisypaardensop.nl

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:27

Mindim schreef:
wheezyheart schreef:

Als je hoefolie gebruikt en je paard heeft droge brokkelhoeven, zorg je er voor dat er geen vocht meer in kan. Wat nog wel eens wil helpen is standaard een plas maken in de wei. Wij kiepen voor de waterbakken de waterbakken leeg, zodat het daar altijd wat modderiger is.

Dit is geen antwoord op mijn vraag. Dit doen we al heel lang en helpt hem niet te compenseren met de rest van de droogte. Daarbij staan ze hier maar heel kort in...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:55

In jou geval zou ik de hoevenspray aanbevele.

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:52

papagroom schreef:
In jou geval zou ik de hoevenspray aanbevele.

Kun je daar wat extra tekst en uitleg bij geven?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:06

Hoevenspray heeft een voedende werking op hoorn en hoornschoen. de zeewier en algen extrakten zorgen dat er veel biotine op de hoef komt hetgeen versterkend werkt.
De olien,waaronder laurierblad olie,teatreeolie,en een merischngsel. van etherischeolien maken de hoef zachter en flexibeler.
Dit menhsel is ademend,en laat zuurstof. en vocht. gewoon door.ik hoop dat je zo genoeg. antwoorden hebt.
Anders kan ik je via pb of mail nog veel meer vertellen.