Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSlvna schreef:Voordeel van alternatieve methodes is dat wanneer het niet helpt, het ook niks aantast in het lichaam van het paard/de mens, in tegenstelling tot genoeg medicatie die je van de arts krijgt.
Zinzi_jewel schreef:Placebo effect ; Bij mensen misschien maar bij dieren geloof ik daar niet in !
Een dier kun je toch niet wijsmaken dat het zich beter zal voelen als je het druppels geeft .
Het gaat beter of niet .
En niet omdat het een nep pilletje krijgt .
Ik ben voorstander van zowel regulier als alternatief .
Het ene sluit het andere niet uit .
Ibbel schreef:xSlvna schreef:Maakt dat Mediteren en Acupunctuur over het algemeen gelijk slecht omdat er mensen zijn die er verkeerd mee omgaan?
Nee, maar het maakt wel dat 'baat het niet dan schaadt het niet', niet opgaat. Voor geen enkele behandeling. En dat vergeten veel mensen.
Focussed schreef:Voor acupunctuur zijn de bijwerkingen van een behandeling lichte pijn, bloedingen of bloeduitstortingen, maar deze bijwerkingen zijn zeldzaam, ze komen voor in slechts 10% van de patienten. Iets meer serieuze bijwerkingen zijn flauwvallen, duizeligheid, misselijkheid en braken, maar deze bijwerkingen worden veel geassocieerd met angst voor naalden.
Anya schreef:Marietje wat fijn dat je je toch in de discussie mengt.
Nee bij mijn weten heeft bioresonantie geen nadelige gevolgen, behalve wellicht voor je bankrekening als het niet doet wat het belooft te doen voor die persoon.
En nog een vraag. Is er een soort van hiërarchie van werkende therapie in de alternatieve hoek? Of geloof je gelijk in alle varianten evenveel.
Dus staat pakweg accupunctuur, bioresonantie, kleurentherapie, iriscopie en homeopatie op gelijk (werkend) niveau??