Extreem hengstig op der eigen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Re: Extreem hengstig op der eigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:54

het kan nog veeeel erger hoor <<)
maar enkele opties voor je
chemisch castreren, eerst 2x een spuit, en daarna ieder half jaar, is alleen nog niet in nederland voor zover ik weet.
knikker , deze heeft dus niet gewerkt bij jou, bij mij deed deze het eerst niet, omdat ze hem eruit heeft gewerkt. vervolgens is ze dichtgenaaid, dit zorgde voor enige regelmaat. zuigt ze lucht van achter?
bronscure , lichter dan de regumate. ik zie niet in hoe dit het rijden zou moeten beinvloeden. ( dit is volgensmij wel homeopatisch ) zou deze ook nog even een kansje geven ;)
regumate , sterker dan de bronscure, maar ook meer hormonen. maar... met juiste doseringen kun je de hengstigheid nagenoeg laten verdwijnen.
sterelisseren , is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duur maar ben je wel over met het hele gedoe
je paard 1x laten doorspuiten met hormonen ( soort moeders voor moeders dan is de hengstigheid over) hier heeft dat alles een beetje "gereset"
marstall optimal? voeren schijnt goed te werken, maar zelf nooit geprobeerd omdat ze heeeeeel gevoelig is voor vanalles en nog wat
kruiden e.d kun je dan altijd nog gaan voeren :)
hoe train je haar nu? mijn ervaring is dat hoe meer ze trainen, hoe lichter de hengstigheid is.

heeft de da haar helemaal gescand/geëchood van binnen? ook kijkend hoeveel eitjes e.d ( als paard luchtzuigt, zou hij vrij vaak hengstig moeten zijn, dit zie je ook met echo ) en alles wat niet in de baarmoeder hoort :) ?

eeh, nee geen ervaringsexpert hier :')

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:04

unihorses schreef:
je paard 1x laten doorspuiten met hormonen ( soort moeders voor moeders dan is de hengstigheid over)

Wat voor hormonen? Want regumate is ook een hormoonpreparaat er zitten oestrogenen in. Die bezitten wij vrouwmensen ook.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:08

Amorosa schreef:
unihorses schreef:
je paard 1x laten doorspuiten met hormonen ( soort moeders voor moeders dan is de hengstigheid over)

Wat voor hormonen? Want regumate is ook een hormoonpreparaat er zitten oestrogenen in. Die bezitten wij vrouwmensen ook.

jaah, ik weet er ook niet allemaal het fijne van :+
het is zegmaar het hormoon wat in de urine van drachtige paarden zit ( bij moeders van moeders is het urine van zwangere moeders)
dus niet wat je zelf zelf al hebt, maar wat je hebt als je zwanger bent... ookal hebben wij nog geen veulen geprobeert ( daar zit ze te goed mis met haar hele gebeuren) is ze hier toch door gereset. het is niet super duur ( incl. controles nog geen 80 euro )

evoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:14

De merrie is helemaal gescoopt. Alles was prima. Ze is vandaag weer hengstig geworden en voor het eerst dat ze van zich af piest en niet met zichzelf bezig is. Net afspraak gemaakt dat DA donderdag de knikker komt verwijderen!
De DA denkt dat ze er nu doorheen is en dat de hengstigheid normaal gaat verlopen. Dus het wordt spannend deze week!
Qua trainen maakt het opzich niet veel uit. Als ze hengstig is loopt ze gewoon niet en is ze zichtbaar bekaf!

We gaan het deze week zien! Ze heeft voor het eerst een ruin naast zich op stal, wie weet heeft deze ervoor gezorgd dat ze gaat piesen ipv bijten!

Mocht het niet werken ga ik met jullie informatie aan de gang!!!
Super dank voor alle medelevende reacties!

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:49

regumate is inderdaad geen kruidenmengsel.. Haha pure hormonen.. Kijk er zelf ook erg goed mee uit!!

Ik geef monnikspeper nu dat zijn wel kruiden..

mokummertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:17

Mariska hoe geef jij de monnikspeper? Ik heb van alles geprobeerd, mijn paard doet normaal een moord voor slobber maar met de monnikspeper erdoor vertikt ze het om het op te eten.

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:13

Beetje biks, appelmoes erop, daarna de monnikspeper en dan weer een beetje appelmoes erover. In het begin was het even wennen maar nu eet ze het gewoon op..

horseloverVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:00

evoy schreef:
Ze heeft voor het eerst een ruin naast zich op stal, wie weet heeft deze ervoor gezorgd dat ze gaat piesen ipv bijten!

stond er eerst een hangst naast haar??

Naomi2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:02

Hallo EVOY.....ik zie dat je hier ook een topic hebt.
Hoe is het afgelopen met deze merrie dan?
Ik had er ook zo 1 die er nu niet meer is maar och wat een naar verhaal zeg.....
Ben je ondertussen al met de wedstrijden gestart met haar dan?