maar enkele opties voor je
chemisch castreren, eerst 2x een spuit, en daarna ieder half jaar, is alleen nog niet in nederland voor zover ik weet.
knikker , deze heeft dus niet gewerkt bij jou, bij mij deed deze het eerst niet, omdat ze hem eruit heeft gewerkt. vervolgens is ze dichtgenaaid, dit zorgde voor enige regelmaat. zuigt ze lucht van achter?
bronscure , lichter dan de regumate. ik zie niet in hoe dit het rijden zou moeten beinvloeden. ( dit is volgensmij wel homeopatisch ) zou deze ook nog even een kansje geven

regumate , sterker dan de bronscure, maar ook meer hormonen. maar... met juiste doseringen kun je de hengstigheid nagenoeg laten verdwijnen.
sterelisseren , is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duur maar ben je wel over met het hele gedoe
je paard 1x laten doorspuiten met hormonen ( soort moeders voor moeders dan is de hengstigheid over) hier heeft dat alles een beetje "gereset"
marstall optimal? voeren schijnt goed te werken, maar zelf nooit geprobeerd omdat ze heeeeeel gevoelig is voor vanalles en nog wat
kruiden e.d kun je dan altijd nog gaan voeren
hoe train je haar nu? mijn ervaring is dat hoe meer ze trainen, hoe lichter de hengstigheid is.
heeft de da haar helemaal gescand/geëchood van binnen? ook kijkend hoeveel eitjes e.d ( als paard luchtzuigt, zou hij vrij vaak hengstig moeten zijn, dit zie je ook met echo ) en alles wat niet in de baarmoeder hoort
? eeh, nee geen ervaringsexpert hier