Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 13:37

Update 2, de behandeling

Vanochtend 10.30 was ze er dan. De behandeling kon beginnen, er kwam een mat over Shirley haar rug te liggen die aangesloten was aan een apparaat. Deze zend frequenties door naar de mat.
Het apparaat werd ingesteld op de dingen die bij shirley het belangrijkst waren om als eerst te behandelen, nu weet ik niet precies meer welke dat waren.
Ik heb zoveel informatie binnen gekregen in zo’n korte tijd dat niet alles is blijven hangen, en omdat ik geen verkeerde dingen wil zeggen vertel ik liever nu iets minder en kan ik er bij interesse altijd op terug komen.
De behandeling ging een uur duur, nu heb ik een rustige pony dus dat is wel te doen, normaal laat ze een paard op stal maar omdat mijn paard op de poetsplaats rustiger is omdat er net een nieuw paard in de stal tegen over haar staat was dat net iets praktischer. Lokje hooi op de grond en nu gewoon wachten.
Ondertussen alle informatie gekregen over wat ze behandelde en waarom ze deze dingen nu behandeld en andere dingen de volgende keer.
Toen nog even besproken hoe en wat handig is qua prednison, al blijft zij aangeven dat alles in overleg moet met de dierenarts, wat natuurlijk gewoon ook verstandig is en gedaan gaat worden. Wel een plan gemaakt wat handig is voor de behandelingen, dit overleg ik verder met de dierenarts.

Bij de laatste paar minuten van het proces begon shirley der snot neus opeens te lopen, eerst een dikke klodder, maar uiteindelijk werd het dunner..
Het was nog niet waterig maar er kwam wel een slijmerige vieze bende uit.
Nu wordt dit hopelijk nog dunner en zelfs waterig en mooi helder.

De volgende foto’s zijn gemaakt aan het eind van de behandeling.

Afbeelding
Afbeelding

Volgende update volgt zo snel mogelijk.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 17:55

Update 3

De dag na de behandeling, Shirley kijkt weer fris uit haar ogen. Ze lijkt weer wat vrolijker en der neus is ook weer veel schoner dan hij de laatste tijd geweest is. Ze hoest nog wel, dit is ook niet veranderd maar had ik ook zeker nog niet verwacht.

Afbeelding

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 11:52

Update 4

Shir maakt verschillende vooruitgangen mee! De eerste zou iedereen zo kunnen opvallen:
* der snot is dun maar wel nog gras groen van kleur.
* soms loopt haar neus even helemaal leeg van het snot.
* ze heeft af en toe traan oogjes.

Wat mensen die haar kennen ook zien zijn de volgende dingen:
* ze is drukker, actiever.
* ze is weer ongeduldig.
* ze is weer het dominante merrietje van vroeger.
* ze wordt dikker, terwijl ze evenveel voer krijgt.

Wat ik dan ook nog merk is wat vreemder,
Shir wordt nog een aantal keer in de week gereden, gestapt met enkele minuten draf. Dit op aanraden van de dierenarts.
Ik had haar na de behandeling 2 dagen vrij gegeven en wilde dag 3 een stap rondje maken.
Normaal is shir heel lastig in de nageeflijkheid en de lengtebuiging.
Dit keer overkwam me iets wat ik maar niet begreep.
Ik pakte mijn teugels op en ze liep gelijk nageeflijk en toen ik een beetje buiging vroeg kreeg ik die meteen.
Ik snap er niets van, had ze iets waardoor dit moeilijk voor haar was ofzo? Naja ik zie dit als een positief punt maar ook een tikje vreemd.

irmalouise

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:05

Ziet er naar uit dat deze behandeling baat heeft voor haar.
Super zeg.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 13:18

irmalouise schreef:
Ziet er naar uit dat deze behandeling baat heeft voor haar.
Super zeg.

Daar lijk het inderdaad op, ik kan over 3 weken een volgende behandeling nemen dus daar ga ik gewoon weer voor.
Op naar totale genezing! (of iets wat daar op lijkt )

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:36

Top! Ik geloof eigenlijk niet zo in deze voor mijn gevoel 'zweverige therapie' maar super dat het lijkt te werken! Ik ga je in ieder geval volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:37

Interessant, blijf je even volgen.

Blijkt dat ze een ontsteking heeft weten laten doorbreken.

Totale genezing zou ik niet te hard roepen, heb zelf een paard met luchtweginfecties gehad.

Als jouw paard op stro en droog hooi heeft gestaan al die tijd, dan zijn er behoorlijk wat onstelingsreakties ontstaan en die weg halen kan een half jaar duren met reguliere geneeskunde.

Mijn paard was schoon, een paar jaar schoon, van self service naar pension gegaan met aantekening, maar die pensioneigenaren hadden maling al alle kanttekeningen, na ruim een jaar paard pompend met groene snot, naar huis gehaald en met onstekingtemmers en AB een week gespoten in de borst en daarna slijmoplossers en na een paar weken weer, paard weer schoon gekregen, maar dan wel altijd nat hooi en vlas......bij minste geringste weer hoesten.

Je hebt nu een ontstekingsreaktie op allergenen getackeld, maar nu zul je nog steeds voorzorgsmaatregelen moeten blijven nemen...

Fijn dat je paard zo is opgenkapt!!

Laura_MB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:01

hallo dit is mijn verhaal over mijn pony die hoest :)

de dierenarts is over een paar maanden geweest in de lente omdat mijn paard heel erg hoeste, zowel stilstaand als tijdens het rijden.
ze onderzocht haar en zei dat er niets medisch aan de hand was maar dat ze niet tegen stof kan dat in hooi zit.
we hebben haar hooi sindsdien altijd nat gemaakt en ze staat op vlas.
ze heeft me een kuur ventipulmin gegeven en het hoesten was zo goed als over.

2 weken na de kuur gingen alle paarden naar buiten 7/7 omdat het lente was.
nu, het gras is kort gegeten en de staleigenaar voert hooi bij op de weide, het hoesten is nu weer enorm erg geworden door het hooi. ik neem ze veel mee op wandeling om even in de frisse lucht te zijn.

ik heb de staleigenaar gevraagt om het hooi nat te maken maar dit wil hij niet doen omdat dit te veel werk is aangezien ze met meer dan 10 op de weide staan.

soms als het hoesten heel erg is haal ik 'r binnen en geef ik haar muesli met 1pompje ventipulmin en knoflookpoeder en elke dag ga ik met r gaan wandelen.

deze winter ga ik vragen of hij voor mij voordroog hooi kan bestellen, maar ze staan met 10 paarden binnen in nieuwe stallen en slechts 2 paarden staan op vlas en zullen voordroog krijgen.. dus dan is het nog niet beter dacht ik aangezien de anderen nog op stro en hooi staan?

nuja dacht ik erover om fenegriek te gaan kopen omdat elke keer een kuur ventipulmin een heel dure grap gaat worden en het de luchtwegen ondersteund?.
wat zou ik kunnen doen om het probleem van hooi bijvoeren op de weide te verbeteren?

bedankt en sorry voor de lange/ingewikkelde uitleg. :P

groetjes

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 14:22

Laura_MB schreef:
hallo dit is mijn verhaal over mijn pony die hoest :)

de dierenarts is over een paar maanden geweest in de lente omdat mijn paard heel erg hoeste, zowel stilstaand als tijdens het rijden.
ze onderzocht haar en zei dat er niets medisch aan de hand was maar dat ze niet tegen stof kan dat in hooi zit.
we hebben haar hooi sindsdien altijd nat gemaakt en ze staat op vlas.
ze heeft me een kuur ventipulmin gegeven en het hoesten was zo goed als over.

2 weken na de kuur gingen alle paarden naar buiten 7/7 omdat het lente was.
nu, het gras is kort gegeten en de staleigenaar voert hooi bij op de weide, het hoesten is nu weer enorm erg geworden door het hooi. ik neem ze veel mee op wandeling om even in de frisse lucht te zijn.

ik heb de staleigenaar gevraagt om het hooi nat te maken maar dit wil hij niet doen omdat dit te veel werk is aangezien ze met meer dan 10 op de weide staan.

soms als het hoesten heel erg is haal ik 'r binnen en geef ik haar muesli met 1pompje ventipulmin en knoflookpoeder en elke dag ga ik met r gaan wandelen.

deze winter ga ik vragen of hij voor mij voordroog hooi kan bestellen, maar ze staan met 10 paarden binnen in nieuwe stallen en slechts 2 paarden staan op vlas en zullen voordroog krijgen.. dus dan is het nog niet beter dacht ik aangezien de anderen nog op stro en hooi staan?

nuja dacht ik erover om fenegriek te gaan kopen omdat elke keer een kuur ventipulmin een heel dure grap gaat worden en het de luchtwegen ondersteund?.
wat zou ik kunnen doen om het probleem van hooi bijvoeren op de weide te verbeteren?

bedankt en sorry voor de lange/ingewikkelde uitleg. :P

groetjes

kort maar krachtig antwoord: Zoek naar een andere stalling waar alle paarden op voordroog en vlas staan.
Of geen hooi in de wei bijvoeren.

wat je kan proberen op deze stal is een pollennetje over de neus, mijn paard had deze helaas binnen een dag kapot.
Verder valt er niet zo veel te doen ben ik bang.

Laura_MB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:23

oke bedankt voor het antwoord..

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:06

ik volg ook :D zeer interessant dit

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:10

Aangezien ik vandaag door de mods op de vingers ben getikt dat het mensen alert maken op bioresonantie volgens hun onder spam valt, terwijl wormenkuren en andere chemische stoffen bij naam en toenaam genoemd mogen worden, ga ik dus nu niet heel hard hahahahahahahahaha roepen. Maar in gedachten doe ik dat dus wel. Lang leve de bioresonantie. Tem me maar als dit de sceptici niet aanstaat.
En Wilma, top *\%/* . Ga zo door.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:11

Gaat weer lekker ergens over dus. :+
Ik heb goed last van bioresonantie hoor, heb het nu zelfs stil gelegd voor nu om die reden.
Maar het gaat momenteel wel goed met mij dus dat scheelt. :)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:49

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 18:02

Bertine ik ben niet opzoek naar ervaringen. Ik lees dat topic regelmatig door.
Ik deel hier mijn ervaring op welke methode ik het probeer op te lossen.

Ik merk positieve verschillen bij mijn paard en dat terwijl ik hier maar mijn twijfels bij had.
Ok

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 10:30

update 5

eigenlijk valt er weinig te update, enigste wat me nu opvalt is dat ondanks ik de prednison afbouw haar toestand hetzelfde blijft!
Voor mij dus echt een super goed teken! Nu nog hopen dat dit zo door gaat. Over ongeveer 2/3 weken de volgende behandeling.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:27

Nou Wilma... van topics zoals de jouwe word ik heel erg blij, want ze laten zien dat er meer is... En dat je paardje ineens nageeflijk loopt is mischien niet zo gek, weet jij veel waarvan ze last had waardoor ze dat simpelweg niet kom omdat ze benauwd werd ofzo, wie zal het zeggen. Voor wat betreft homeopathie: dan heb je vaak beginverergering voor het beter wordt. Heb er zelf goede ervaringen mee, mijn veearts zat met de handen in het haar en homeopathie was toen mijn laatste hoop.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:59

Je vergist je ook in dat benauwd zijn maakt dat je gaat verkrampen terwijl er ontspanning nodig is voor nageeflijkheid!
Ik kan me dus best voorstellen dat nageeflijk lopen niet ging hoor.
Aan moet je ontspannen en hoe wil je ontspannen als je zoveel moeite moet doen om lucht binnen te krijgen en dus verkrampt?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 10:38

update 6

Ik ben de prednison gaan afbouwen, het blijft me verbazen dat het hoesten niet meer of minder wordt, de benauwdheid niet meer of minder maar de doses prednison toch wel goed aan het afnemen is!

moonfish13 schreef:
Je vergist je ook in dat benauwd zijn maakt dat je gaat verkrampen terwijl er ontspanning nodig is voor nageeflijkheid!
Ik kan me dus best voorstellen dat nageeflijk lopen niet ging hoor.
Aan moet je ontspannen en hoe wil je ontspannen als je zoveel moeite moet doen om lucht binnen te krijgen en dus verkrampt?

Ja zo had ik nog niet echt er over nagedacht, vooral ook omdat ze nog wel benauwd lijkt hoor..

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:58

ik volg, hoop dat ze snel beter wordt!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:38

Kan best zijn dat het onbewust beter is, ik weet het niet.
Maar mijn moeder heeft veel last van haar longen en die heeft daar regelmatig rugklachten van als ze goed benauwd is.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 14-08-13 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:40

Klopt inderdaad. Ik heb vroeger nogal eens zware hoestbuien gehad en dan span je je rugspieren zo hard aan dat je er gewoon spierpijn van krijgt. Gelukkig ben ik daar al jaren van af.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:36

TS: gebruik je ondanks de bioresonantietherapie nog steeds prednisolon? Hoe kun je dan zeggen dat het die therapie is die werkt en niet de prednisolon?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:47

Prednisolon wordt afgebouwd nu en dat gaat nog steeds goed, dat zal eerder niet gegaan zijn gok ik.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:01

Ja, dat had ik wel gelezen, maar 'afbouwen' is nog steeds 'gebruiken'.. vandaar de vraag.