Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rommulus schreef:Dat ziet er idd niet fijn uit ...
Mijn advies lees oa dit topic door : [MD] Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking
Er zijn veel goede ervaringen met de producten die de ts gebruikt.
Ik heb er zelf ook erg goede ervaringen mee met een opengesprongen operatie wond.
Hier lees je ook meer
[MD] Hoe wond het beste behandelen?
Zoek op Mesitran en zilverwater.
Om vliegen weg te houden zou ik de staart deels vlechten zodat er geen haren in de wond komen en ruim vliegenspray rond de wond spuiten, uiteraard voorkomen dat het in de wond komt door er bv een doek voor te houden.
prugelpiet schreef:Er was eens een bokker met een paard met ee. Heel gat in de hals, weet zo even niet meer wie, het topic heete volgensmij: gat in de nek na natuurlijke dekking, ik zal morgen even voor je zoeken, misschien dat je haar een pb'tje kan sturen met wat zijn toen gebruikt heeft?
Aagje_Nimbly schreef:Waarschijnlijk heeft ze zich te snel willen omdraaien in de loopstal bij de deur naar buiten. Daar zit zo'n soort lepel waar je een buis in kan doen om de doorgang dicht te maken. Dat ding zit er echt al jaren en is ook totaal niet scherp o.i.d, allemaal afgerond materiaal. Maar ze staan bij ons in de kudde en als de leiders naar buiten willen moet Vianne maken dat ze weg is! 't arme beestje stond gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Het stomme ding is gelijk weg geslepen dus 't kan niet nog een keer gebeuren.
Verder heb ik de man van de Mesitran wondzalf een mail gestuurd, ik ben erg benieuwd naar zijn antwoord!