Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marlonFloris schreef:het ziet er inderdaad wel erg gevoelig uitsnap ook niet helemaal waarom je/zei zo vaak aan loopt te drukken en dat meisje er ook op blijft zitten terwijl hij dit duidelijk aangeeft? na 2 keer deze reactie gehad te hebben ga je er toch meteen af? maarja dat zou ik doen.
ik zou zelf hier snel een dierenarts of osteopaat naar laten kijken!
Dany94 schreef:Ts het hoeft niet perse iets ernstigs te zijn.
Mijn paard had ook zo'n reactie. (door een te klein zadel...) Even naar een dierenarts gaan die zijn ruggenwervel na kijkt, waarschijnlijk zitten zijn wervels verkeerd en krampt hij daardoor ook zo zijn rugspieren. Met een gevoelige rug als gevolg. Je ziet ook aan zijn bespiering namelijk dat hij zich helemaal vast houdt. Ik denk (ben natuurlijk geen dierenarts) als je hem een paar keer los laat maken en zijn rugspieren dan ook goed masseert dat het goed gaat komen![]()
Maar ga er aub voorlopig even niet meer op...
pien_2010 schreef:Wat me opvalt aan de rug van je paard is dat hij diep ligt (hol van boven en dus naar beneden) en dat hij weinig bespiering er om heen heeft. Daaraan kun je al zien dat het niet goed is. Het lijkt dus dat dit een paard is dat de neiging heeft om onder het rijden zijn rug weg te drukken. Ik sluit me aan bij vorige Bokkers om hier een fysio of ostho naar te laten kijken en te behandelen. Als dat gebeurt is laten onderzoeken of het zadel goed ligt voor dit paard en zo nodig daar actie op laten ondernemen want een slecht zadel is voor dit paard (en de meeste paarden) gewoon funest want rug mankeert iets. Daarna zou ik ook kijken of je les kunt krijgen van iemand die weet hoe je een paard moet rijden zonder dat hij zijn rug weg drukt. Dat is een lange weg te gaan want dan zul je de fysio van je paard moeten worden en door correct te gaan rijden zul je zien dat zijn rug meer en meer bespiering krijgt en het holle dat je ziet zal met correct van achter naar voren rijden na een jaar of zo verdwijnen. Dus geen drama van maken maar wel tijd voor actie. Goed dat jullie dat zelf ook gezien hebben want je plaatst het filmpje immers niet voor niets op BOKT.
Succes ermee hé. Laat je nog eens iets van je horen? Ik blijf dit dan volgen.
_Lizanne schreef:DA is gebeld , zegt dat het niks dringend is -.-
Ben verder naar een osteopaat aan het zoeken , iemand toevallig die in antwerpen woont die mij er naar een kan door verwijzen? Of toch eerst DA laten komen?
Het aller grootste probleem is er dan nog... Vertrek over een paar uurtjes op vakantie. De ruiter die in de vakantie er mee wou rijen kan ik dus al afzeggen..
DA zegt , 3 weken rust voor hem kan al veel doen, ik ben benieuwd.. Maar met een gerust hart op vakantie vertrekken? Nee hoor
_Lizanne schreef:Amaris , ik belde ook voor langs te komen, maar zoals er bij stond, hij vond het niet belangrijk genoeg voor een spoet afspraak..