Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
#Ymke# schreef:Mijn paard is afgekeurd op kissing spines![]()
Het was te pijnlijk en gevaarlijk om hem te rijden. Hij staat nu met pensioen (hij is 15) in een kudde.
Ik heb hem heel lang goed kunnen houden door lang en laag te trainen, recht te richten en heel erg bezig te zijn met loswerken en voelen. Helaas gooide een peesblessure roet in het eten en toen was het afgelopen.
Aimee schreef:#Ymke# schreef:Mijn paard is afgekeurd op kissing spines![]()
Het was te pijnlijk en gevaarlijk om hem te rijden. Hij staat nu met pensioen (hij is 15) in een kudde.
Ik heb hem heel lang goed kunnen houden door lang en laag te trainen, recht te richten en heel erg bezig te zijn met loswerken en voelen. Helaas gooide een peesblessure roet in het eten en toen was het afgelopen.
KS en peesblessures gaan vaak samen
Maar ook die combinatie hoeft niet einde verhaal te betekenen.
Aimee schreef:Dat ligt natuurlijk aan het revalidatieprogramma.
Het gaat mij erom dat er wijdverspreid gedacht wordt dat KS gelijk einde verhaal betekent en dat is gelukkig een verkeerde gedachte.
Nouvel schreef:Je hoeft echt niet per definitie heel negatief te denken over KS, er zijn zoveel verschillende vormen en het ene paard ervaart veel eerder pijn dan het andere...
Er zijn zat paarden die nog gewoon gereden worden en ook succesvol op wedstrijden worden uitgebracht, als je maar op de juiste manier traint.
Maar er zijn ook paarden die lichamelijk nog meer klachten hebben en/of er heel veel pijn aan ervaren, die straf je er alleen maar mee door ze te belasten, dan is verder gaan met onbelast werkt of helemaal stoppen de beste oplossing lijkt me...