Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mrijn schreef:Jee, dat blijft onduidelijk dus... Te hoge spierspanning was bij mijn paard ook het enige zinnige dat Moerbeke kon zeggen. Ik heb er toen voor gezorgd dat mijn paard alleen nog arm hooi kreeg, geen granen meer (luzerne als krachtvoer met een goed vitaminepreparaat) en geen wortels en appels meer. Het hielp wel iets, maar ik wilde dat we toen verder hadden gezocht... Ik hoop van harte dat het bij jouw paard wel de oorzaak van alles. Moerbeke legde me destijds uit dat een te hoge spierspanning ongeveer voelt als op het ount staan van griep krijgen. Niet echt een feestje dus!
Als je een goede chiropractor zoekt die ook aan dry needling doet, kan ik je Eleonora Westebrink uit Essen van harte aanbevelen! Zij kan ervoor zorgen dat alle spieren ontspannen zodat je vandaaruit kunt kijken wat de sups doen. Als je heel gericht voedgsadvies zou willen hebben, vind ik Suzanne Buijsse heel erg kundig!
rsstables schreef:Je paard vertoont alle tekenen van rugpijn volgens mij. Daarin is juist spieren opbouwen en dus veel longeren t beste. Hij hoeft dan je gewicht niet te dragen waardoor hij beter kan ontspannen. Gespannen spieren bouwen niet op. Wel altijd longeren met een touwtje en niet met de neus omhoog, want anders gebruikt hij de juiste spieren niet. Als hij in conditie is kan je beginnen met over balkjes draven zodat hij nog meer de rugspieren moet oprekken, en dan beginnen met uitstappen onder het zadel. In het begin 5 minuten erop, dan langzaamaan uitbouwen. Wel met beleid longeren, dus rustig beginnen, en liefst dagelijks, want anders krijgt hij steeds spierpijn doordat hij vast komt te zitten en ze dan niet gebruikt. Ik wil anders ook wel eens met je meekijken, stuur me anders een pm.
aerdenhout1 schreef:Zet hem eens een paar maanden weg en laat hem al die onderzoeken en ellende vergeten!
Zoek dan een goede instructeur/trice die vanaf de basis gaat werken en dan zal je zien dat veel problemen weg zijn.