moeilijke beslissing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:39

Ik had hem terug gebracht, hoe moeilijk ook. De kans dat je je veel ellende, verdriet en dure rekeningen op de hals haalt is groot. Er zijn heel veel leuke paarden te koop, die niks mankeren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:39

Hoe rijk ben je? Kun je het je veroorloven veel DA-geld in een (nu) onbruikbaar paard te stoppen? Kun je het je veroorloven hem als grasmaaier aan te houden als behandeling niet lukt en 20 jaar lang te betalen voor een paard waar je niets aan hebt?
Of heb je eigenlijk maar net aan inkomen en is er in de koop van dit paard 10 jaar spaargeld gaan zitten?

Emoties even uitschakelen. Kun je het je financieel veroorloven dit aanbod van de vorige eigenaar te laten lopen? Zo ja, gefeliciteerd, dan ben je rijker dan de meesten hier.

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:52

Dus je paard heeft kissing spines? Of een vorm van? Dat zie je niet aan komen op een keuring. Normaal keuren ze de rug niet omdat daar de minste blessures aan zijn. Nou kun je dat wel specifiek erbij vragen, maar als het een jong paard is zeggen ze: 'Dat is zonde van het geld' (niet altijd natuurlijk)
Maar Stel je brengt hem terug naar de oude eigenaar, en die gaat hem door verkopen... Waarschijnlijk laten die mensen hem dan ook keuren, maar wie keurt daadwerkelijk de rug? Dat is meestal 'overbodig'. Waarschijnlijk zal de oude eigenaar dit ook niet in zijn advertentie zetten, want wie wil nu een paard dat niet gereden kan worden? Dus dan word hij gereden met een pijnlijke rug. Misschien is dit nu ook gebeurd... Menig mens zegt niet zomaar ik stort het geld terug en breng hem dan ook maar weer hier heen. Tenzij ze echt heel erg aardig zijn.

Het klinkt super banketstaaf, maar ik kan ook verder geen conclusie trekken wat er gebeurd is vooraf. Maar bedenk je dit wel...
Het is minder dat er een kans bestaat dat je nooit meer mag rijden, misschien als dat uiteindelijk zo is zou je hem als weide paard kunnen houden en bijvoorbeeld vrijheidsdressuur en dat soort dingetjes met hem doen. Je zou hem eventueel voor nop kunnen aanbieden bij een zorg boerderij die een grondwerk paard wil en zelf kijken voor een nieuwe.

Ik heb zelf een 19 jarig paard met kissing spines, Het mooie was dat ze kunsten uit het VD kon en daarom wilde een zorgboerderij haar hebben, ze heeft daar een jaar lang gestaan en zeker geen slecht leven gehad, maar toen we de mogelijkheid hadden en ze ook wat onregelmatig was met haar pees hebben we haar terug gehaald. Wij hebben haar niet laten keuren toen we haar kochten maar ze had het zo erg dat we haar waarschijnlijk zo gekocht hadden, maar toen had ze er niet zoveel last van.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:59

Terug brengen. Je wil toch meer dan dit. Koop een goed rijpaard. Sterkte met je beslissing

Anoeska27

Re: moeilijke beslissing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:02

Terug brengen en een ander kopen. Overigens kun je er bij keuren ook voor kiezen om de hals en rug op de foto te zetten. Dat wordt tegenwoordig bij vrijwel alle keuringen aangevraagd.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:38

Je kam trouwens ook kijken of er iemand nog een maatje zoekt voor een paard in de wei en dan weet je zeker dat die een.mooi plekje heeft en dan kan je opzoek naar een andere pony

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:59

Soraya10 schreef:
Je kam trouwens ook kijken of er iemand nog een maatje zoekt voor een paard in de wei en dan weet je zeker dat die een.mooi plekje heeft en dan kan je opzoek naar een andere pony

Die vlieger gaat ook lang niet altijd op !
Ook wij hadden een zelf gefokt paard die op 4 jarige leeftijd Kissing Spain bleek te hebben.
Rijden was geen optie meer, dus hadden we iemand gevonden waar ze heerlijk in de wei
kon lopen met andere paarden. Zelf het paard er heen gebracht en huilend weggereden, maar wel met de
gedachte dat ze daar heerlijk in de wei kon lopen en dat konden wij haar niet bieden.
Nog geen 2 weken later bleek het paard al verkocht te zijn als net beleerd sportpaard !
Maanden van ellende volgde want het paard werd steeds weer terug gebracht omdat het niet goed ging.
Uiteindelijk kwam ze bij Horse Team in Urk terecht, en hebben we daarheen gebeld en gezegt dat dit paard
niet meer als gezond verkocht kon worden. Daar trokken ze zich niets van aan en ze is alsnog verkocht.
Meisje die haar toen had heeft er een veulen van en daar rijd ze nu op. Paard is nu weet ik veel waar beland.

Lang verhaal, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat mensen je met een staal gezicht beloven toch echt heel goed
voor je beestje te gaan zorgen, en dan toch een wolf in schaapskleren blijken te zijn !

TS gaat het proberen met haar paardje, en daar heb ik alle respect voor, maar ik ben bang voor de teleurstelling
als het allemaal toch niet lukt en de financiele gevolgen.
Ik wens je in in ieder geval veel succes _/-\o_

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:25

silvia58 schreef:
Soraya10 schreef:

Die vlieger gaat ook lang niet altijd op !
Ook wij hadden een zelf gefokt paard die op 4 jarige leeftijd Kissing Spain bleek te hebben.
Rijden was geen optie meer, dus hadden we iemand gevonden waar ze heerlijk in de wei
kon lopen met andere paarden. Zelf het paard er heen gebracht en huilend weggereden, maar wel met de
gedachte dat ze daar heerlijk in de wei kon lopen en dat konden wij haar niet bieden.
Nog geen 2 weken later bleek het paard al verkocht te zijn als net beleerd sportpaard !
Maanden van ellende volgde want het paard werd steeds weer terug gebracht omdat het niet goed ging.
Uiteindelijk kwam ze bij Horse Team in Urk terecht, en hebben we daarheen gebeld en gezegt dat dit paard
niet meer als gezond verkocht kon worden. Daar trokken ze zich niets van aan en ze is alsnog verkocht.
Meisje die haar toen had heeft er een veulen van en daar rijd ze nu op. Paard is nu weet ik veel waar beland.

Lang verhaal, maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat mensen je met een staal gezicht beloven toch echt heel goed
voor je beestje te gaan zorgen, en dan toch een wolf in schaapskleren blijken te zijn !

TS gaat het proberen met haar paardje, en daar heb ik alle respect voor, maar ik ben bang voor de teleurstelling
als het allemaal toch niet lukt en de financiele gevolgen.
Ik wens je in in ieder geval veel succes _/-\o_

Ah ok. Nou zo diep had ik er nog niet over nagedacht. Loopt ook wat klootjes volk rond soms. Dan is dat idd wel een risico. dus ze gaat het proberen? Knap hoor ik had het risico niet genomen. Hoop dat alles goed uitpakt dan.

sophie310394

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:06

de oude eigenaar gaat hem echt niet op een landje zetten van de rest van zn leven, dan gaat hij naar de slager. Soms is een paard hebben meer dan rijden alleen. Ik dacht eerder ook altijd bij andere mensen dat ze hem gelijk terug moesten doen maar nu het bij mij gebeurt is het toch anders ik kan en wil hem niet weg doen.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:08

wat een rot beslissing ,
luister goed naar je gevoel.!
heel veel succes en sterkte met de beslissing die je maakt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:05

ja erg rot maar ook nu weer, waarom heb je niet laten keuren voor je het kocht? of lees ik dat verkeerd?

sophie310394

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:24

we hebben hem wel laten keuren van te voren alleen dat is er niet uitgekomen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:36

En is die slager dan zo erg? Ik weet niet of je goedkoop staat maar alleen maar kijken naar je paard is een dure hobby. Hoe erg vind de dierenarts het?

sophie310394

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 22:38

vinden het ook het proberen waard

NMMx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:03

Moeilijk, maar ik zou hem ook terugbrengen en een paard zoeken die hier geen last van heeft..

sophie310394

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 20:47

ik snap dat het voor jullie raar lijkt, maar ik sta achter mijn keuze. Ik luister naar mijn gevoel want ik wil niet met schuld gevoel leven ... En als het niet lukt laten we hem gewoon staan als weide paardje

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:47

Super hoe je voor je paardje gaat!
ik wil jullie heel veel geluk en gezondheid toewensen.
en hopelijk gaat het helemaal goed komen!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:34

Heb je topic gelezen, vind het geweldig hoe je nu je moeite en tijd in je paardje gaat stoppen :) Dat mensen zeggen dat ze hem terug zouden brengen, begrijp ik ergens ook wel. Maar toch zou ik dat zelf ook écht niet kunnen, want dan zou ik (net zoals jij) ook een schuldgevoel eraan overhouden als mijn paard dan naar de slager zou gaan zonder een kans gekregen te hebben.
Veel geluk en succes! & Gezondheid uiteraard :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:46

Hm, moeilijk zeg. Ik ken het wel, ik was vroeger zo eigenwijs om haar te houden.
Hoe moeilijk het ook is, ik denk dat jij er meer aan hebt als je hem terug brengt,
als het niet te ver weg is kun je hem misschien af en toe opzoeken. Als je een
goed, gezond paard hebt en daar dikke vriendjes mee word is dat ook super.

sophie310394

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 14:53

Lieshorses schreef:
Hm, moeilijk zeg. Ik ken het wel, ik was vroeger zo eigenwijs om haar te houden.
Hoe moeilijk het ook is, ik denk dat jij er meer aan hebt als je hem terug brengt,
als het niet te ver weg is kun je hem misschien af en toe opzoeken. Als je een
goed, gezond paard hebt en daar dikke vriendjes mee word is dat ook super.

opzoeken gaat dan niet meer want dan krijgt hij een spuitje ...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:04

Ligt er ook een beetje aan wat het paard koste en of je je dat kan veroorloven om dat geld kwijt te raken mocht je project mislukken.
Zelf denk ik altijd maar je hoeft geen probleem te kopen die krijg je vanzelf wel.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:43

Je moet je eigen gevoel volgen en zolang je paard geen pijn heeft is het altijd het proberen waard toch :j ..
Heel veel sterkte en succes met je beslissing.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:41

Vraag aan je DA of het een optie zou zijn om haar voor het karretje te beleren. Dan kan je er nog beel plezier van hebben, en weet je zeker dat ze een goed tehuis heeft.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:53

Ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn paard wordt straks 'gerevalideerd', maar zijn wervels zijn nog niet vergroeid. Moeilijk hoor!

Janet79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:33

Hele moeilijke beslissing om te nemen, maar mij lijkt de beste beslissing om door de zure appel heen te bijten en voor een paard te gaan waar je mee aan de slag kan. Wat als al je inspanningen voor niets zijn? Dan kost het nog meer geld en energie en ben je ondertussen nog meer gehecht.
Top van de vorige eigenaar dat hij het paard terug neemt, dat komt ook niet vaak voor.