Brandnetels voeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cha_biske

Re: Brandnetels voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:48

het zuivert het bloed, en ik laat het eerst 5 dagen drogen dan prikken ze niet meer :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:48

SienenIvo schreef:
En hoe plukken jullie ze dan? :D

Terwijl je je adem in houdt :j. Nee grapje, maar het schijnt dat als je goed je adem in houdt je brandnetels gewoon aan kunt raken. Ik ga het alleen niet uit proberen, iemand die daar wel genoeg lef voor heeft? :')

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:49

SienenIvo schreef:

Gewoon met m'n handen, die kunnen wel tegen een steekje. Voordeel is dat mijn moeders oom 's middags een paar kilo plukt. Hij vindt het leuk om te doen,mik laat hem vooral zijn gang gaan :D

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:49

xNikitaaa schreef:
SienenIvo schreef:

Terwijl je je adem in houdt :j. Nee grapje, maar het schijnt dat als je goed je adem in houdt je brandnetels gewoon aan kunt raken. Ik ga het alleen niet uit proberen, iemand die daar wel genoeg lef voor heeft? :')

Ik wil het wel uitproberen! :')

Dus dan moet ik ze wel laten drogen?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:50

xNikitaaa schreef:
SienenIvo schreef:

Ja ik! Ik ben er ook wel eens in gevallen, met mijn blote voeten in gestaan, geplukt met mijn handen. M'n handen zijn niet zo softy ;)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:53

Nou, ga je gang. Laat ook vooral even weten of het werkt, misschien dat ik het dan ook eens ga proberen.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:54

xNikitaaa schreef:
Nou, ga je gang. Laat ook vooral even weten of het werkt, misschien dat ik het dan ook eens ga proberen.

Echt goed inhouden hebben ze tegen jou gezegd?
Dan probeer ik het morgen denk ik zo..

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:55

xNikitaaa schreef:

Ben ik nou zo blond, maar wa t bedoel je hiermee? :o

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:55

Viktor238 schreef:
xNikitaaa schreef:

Ben ik nou zo blond, maar wa t bedoel je hiermee? :o

Laat maar....

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:57

Maar dan word je toch geprikt? Toch? Alleen als je met de haartjes mee glijdt niet! :D

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:59

SienenIvo schreef:
xNikitaaa schreef:

Echt goed inhouden hebben ze tegen jou gezegd?
Dan probeer ik het morgen denk ik zo..

Ja en ik stond erbij toen mijn vriendin het liet zien. Maar ik durf en geloof het nog steeds niet voor 100 procent. Alvast sorry mocht het wel steken, ik ben niet aansprakelijk :').

Sienen, naja, volgens mijn vriendin dus niet :p.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:00

Hahaah! Ik heb net iets gelezen en het is dus zeker weten broodje aap! Niet proberen dus! :'D

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:00

SienenIvo schreef:
Maar dan word je toch geprikt? Toch? Alleen als je met de haartjes mee glijdt niet! :D

Klopt!! De kaartjes zijn eigenlijk hele sterke draadjes. Deze hangen bijvoorbeeld naar de linkerkant, en als je naar rechts gaat strijken komen die haartjes per honderd stukjes af op je hud. Deze voorkomen de prikkelingen. Zo gezegd zo gedaan kun je met een gerust hart met de haartjes meeglijden,haha!!!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:03

Maar goed dat ik het dan nog steeds niet gedurfd heb :+.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:07

Ik heb ook weleens gehoord dat als je ze op een of anderen manier ergens onderaan vastpakt het ook niet steekt? Ik zal het alleen niet proberen! Haha
Zelf houd ik het wel bij handschoenen ofzo :P

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:12

xNikitaaa schreef:
Maar goed dat ik het dan nog steeds niet gedurfd heb :+.

Gelukkig niet! Of je was helemaal opgezwollen geweest! :')

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:33

xNikitaaa schreef:
SienenIvo schreef:

Als je 10 minuten je adem in houdt - de tijd die het meestal wel kost om een goede bos te plukken - dan heb je er inderdaad daarna nooit meer last van haha!

Ik ga het morgen ook eens proberen (met handschoenen en doorademend, ben wel een watje) voor het paard van de buurman die ontzettend last van steekvliegjes heeft in manen en staart (waarom noemen ze het eigenlijk eczeem terwijl het dat helemaal niet is?)

Heeft iemand een idee of het misschien ook voor ons mensen zou kunnen werken tegen muggen en het jeuken van de bulten?

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 08:32

Op internet rondgekeken en wat dingen gevonden waarvoor brandnetels voor mensen kunnen werken,
Gebruik de toppen van de planten die je in de keuken wilt gaan gebruiken, ook gebruik je deze toppen voor geneeskrachtige thee of de wortels ervan.
Brandnetels versterken de aanmaak van rode bloedlichaampjes, zijn goed voor de stofwisseling, tegen reuma, jicht, artritus, gal, lever, nier en galstenen, acne, puisten, mee-eters, bevorderd de haargroei, tegen roos, te gebruiken als reinigingskuur, bacterie-dodend, bloedstelpend, goed voor een te hoge bloeddruk, alllergie, gewrichtsontstekingen, broze nagels, netelroos, en nog veel meer!
@Taucha, ook vond ergens dat iemand brandnetelgier gebruikte om incecte te bestrijden..

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:02

Kun je de gedroogde brandnetels met stengel en al voeren ? Of alleen de blaadjes ?

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:02

ik geef ze met stengel en al :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:07

xNikitaaa schreef:
SienenIvo schreef:

:Y) ik pluk ze vaak zó met de hand hoor, heeft volgens mij niks met je ademhaling te maken, maar met het feit dat als je ze "bewust" aanraakt, de bolletjes die op de gifstekels zitten, platgedrukt worden ipv afbreken (en er dus geen gif vrij komt) Niet twijfelen, gewoon hop uittrekken werkt het beste :D (micro foto van zo'n gifstekel)

Klinkt wel heel interessant allemaal, ik ga eens brandnetelthee maken denk ik :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:16

SienenIvo schreef:
Hahaah! Oke!

Misschien een heel domme vraag; Waarom prikt dat niet in hun mond en waar is het precies goed voor?

Speeksel neutraliseert de prik. Werkt ook als je het zelf aanraakt. Op de plek spugen, even wrijven en weg brand/jeuk. Brandnetels hebben een lange wortel en halen dus mineralen van dieper in de grond naar boven waar het gras niet bij kan.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:09

xNikitaaa schreef:
:Y) ik pluk ze vaak zó met de hand hoor, heeft volgens mij niks met je ademhaling te maken, maar met het feit dat als je ze "bewust" aanraakt, de bolletjes die op de gifstekels zitten, platgedrukt worden ipv afbreken (en er dus geen gif vrij komt) Niet twijfelen, gewoon hop uittrekken werkt het beste :D (micro foto van zo'n gifstekel)
Klinkt wel heel interessant allemaal, ik ga eens brandnetelthee maken denk ik :D
[/quote]

Dus jij trekt ze er gewoon hopa uit en dan prikt het niet omdat je het bewust doet? (Even voor de duidelijkheid voordat ik weer helemaal onder de brandplekken zit haha)

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:11

Heb er gister gegeven, paardje at ze flink op... Hij begon alleen erg gekke bekken te trekken en te gapen.. Khad ze toch echt een dag gedroogd :(

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:31

Hoe veel stengels brandnetels moet je een shetlander voeren om het te laten helpen tegen exceem?