Hoefschoenen voor Shetlander

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shetlandfan

Re: Hoefschoenen voor Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:19

Wordt er daar ook onderscheid gemaakt tusen de verschillende modellen en wat er niet aan bevalt? Voor shets heb je alleen de Ultimate, is nieuwste versie en die is anders dan de andere 2 modellen van Equine Fusion. Ander materiaal, en andere sluiting.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 19:10

shetlandfan schreef:
Wordt er daar ook onderscheid gemaakt tusen de verschillende modellen en wat er niet aan bevalt? Voor shets heb je alleen de Ultimate, is nieuwste versie en die is anders dan de andere 2 modellen van Equine Fusion. Ander materiaal, en andere sluiting.

Hoorde vooral negatieve reacties over de dunne zool, dat er geen verschil te merken was met en zonder hoefschoenen

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:08

Ik heb vandaag samen met mijn hoefsmid Easyboot Epic hoefschoenen in maat 000 gepast, maar ze zijn helaas te groot. Ik vind het systeem trouwens ook een beetje onhandig. Niet erg duidelijk hoe je het ijzerdraadje strakker kan doen. Maargoed, ze passen dus niet, maar ben bang dat maat Pony net een fractie te krap gaat worden, gezien deze maar op het randje te groot waren en nu als lastig waren aan te doen.
Misschien dat ik toch maar voor de Equine Fusion (Ultimate) ga.

Dus mocht iemand nog interesse hebben in 1 paar Easyboot Epics in maat 000, ik heb ze nog liggen :Y)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 21:41

*is toch weer aan het twijfelen*

Ik heb die Equine Fusion schoenen eens goed onderzocht, maar ik kwam er achter dat deze schoenen niet geschikt zijn voor hoeven met erg lage verzenen en gezien mijn Shet die wel heeft vroeg ik me af of deze dan wel geschikt zouden zijn...
Toch voor de Easyboots maar dan een maatje kleiner? Of op maat gemaakte smidjes? Of......of......
Ik weet het even niet meer..... :n

dunjaentwidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:18

Ik heb voor een van mijn ponies een beetje hetzelfde probleem qua maten; nieuwe model 'pony' net te krap (bij de verzenen) en maat 000 te groot. Ik heb nu het oude model van de easyboots maat pony, die zijn iets buigzamer maar ook iets langer en vallen dus net ietsje groter. Je kunt dat dus ook eens proberen....