Deel 2: Staart afgebonden + FOTO'S!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 21:30

Met rustig en lang herstel zou het goed moeten komen, alleen sinds mijn vorige paard na 1 jr rust en controle 1x per 2 maanden nog heb moeten verkopen heb ik nergens meer hoop in.
De laatste tijd gaat bij mij echt alles fout, denk soms zelfs dat ik beter mijn pony had moeten houden....

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:15

Heb het vorige topic ook gelezen en ik dacht ook niet dat het er zo lelijk ging uitzien... Heb hier geen ervaring mee, dus kan je geen positief verhaaltje vertellen... Maar blijf vooral hopen, de moed niet opgeven!!!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:03

Goh...kan niets anders zeggen dan sterkte...
Heb hier helemaal geen ervaring mee en lees/hoort het dan ook voor het eerst...
Misschien kan het wel helpen om bijv. knoflook ofzo te geven om de doorbloeding te verbeteren??
Zag ook bij de paardendrogist "recovetsem" staan...zijn homeopatische druppels van VSM en het is "voor inwendig gebruik bij verwondingen en na operatieve ingrepen. Ontstekingswerend, pijnstillend en herstelbevorderend"..misschien is het wel wat???
Kost 8.95 per 25 ml. ongeveer 0,90 cent per dag...
In iedergeval veel sterkte en hou je groot en geef inderdaad de moed niet op!!!

Angenita

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:28

Jakkes, dit ziet er naar en zeer onprettig voor het paard uit!

Zelf heb ik nooit de staart gebandageerd maar wel gebruik ik voor de wedstrijden een staartzak De staartzak die ik heb is gevoerd en heeft klittebandjes en ik moet zeggen dat dit ding me erg goed bevalt!

Misschien een idee voor in de toekomst, niet bandageren maar een staartzak eromheen (staartzak hoeft ook niet strak aan getrokken te worden......)

Veel succes met dit alles, ik duim voor je dat de staart er aan kan blijven Knipoog

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 15:17

Dankjewel voor de vele tips, maar ik kan natuurlijk niet alles door elkaar gaan geven.
Ik smeer nu levertraanzalf voor tegen ontstekingen ect en ik geef zelf iets homeopatisch om het bloed sneller te zuiveren zodat wonden sneller genezen....

Onprettig is het bijna niet meer, want ze voel 75% toch niet meer. Met wassen is ze daardoor ook super braaf. Ze vind het niet fijn, maar dat is logisch, het afspuiten ervan vind ze heerlijk...

Jans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:52

jee ziet er eng uit zeg! veel sterkte met je paardje!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:50

Bah, ziet er idd niet lekker uit.

Maar de wonden zien er wel schoon uit en dat is wel een goed teken.

heeft ze nou helemaal geen staart meer of hangt er nog wel wat haar aan?
Ik hoop dat het weer netjes terug groeit.

PS: Tegen woordig kunnen ze heel mooi kunststaarten aan brengen. Dat is misschien wat voor je pony als het straks weer zomer wordt.

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:53

Ziet er eng uit.. Wat raar dat zo'n bandage dat kan veroorzaken maar ja.. Jij kon er ook niets aan doen.. Ik hoop dat het weer snel goedkomt met je paardje en dat ie weer een mooie volle staart mag krijgen..ik heb het eigenlijk nog nooit gezien..sterkte

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 22:29

Verslag van vandaag:

Het stukje rechts van de staart is beetje losser gaan laten. Na het schoonmaken deed ik er licht zalf op en hierdoor trilde ze helemaal door dr lijf. Daarna raakte ze, denk ik, in paniek en kreeg koliek symptomen. Met DA bellend lopen stappen en ik lichtelijk overstuur was na 10 minuten alles weer gelukkig ok.
Hij beloofde me dat alles met geduld goedkomt en hij morgen weer langs komt.

Gr. Tamara

kajdekkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:41

Haj mooi meisie van me !!

Het komt allemaal helemaal in orde, ik weet het zeker ! Ga zo door en niet rijde eej, gewoon rustig laten uitzieken.
Dikke zoen

Love you,

Kaj

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 22:44

kajdekkers schreef:
Haj mooi meisie van me !!

Het komt allemaal helemaal in orde, ik weet het zeker ! Ga zo door en niet rijde eej, gewoon rustig laten uitzieken.
Dikke zoen

Love you,

Kaj

Heb er maar 10 min. opgezete hoor Schijnheilig om te kijken of ze rustig was.....

Love you 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:00

Het ziet er idd niet zo lekker uit. Ik hoop voor je dat de staart weer helemaal goed wordt.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 17:39

Bah wat vervelend ziet dat er uit zeg!
Veel sterkte voor jullie allebei, en houd moed hoor!
Komt best wel allemaal goed met jullie!

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 08:51

dit heb ik ook nog nooit gezien, waarom werd jou paard gebandaceerd?

het is nu geschoren en er kan veel lucht bij, dus ik denk dat het wel goed zal komen. waarschijnlijk zal er wel wildvlees op groeien omdat het een oudere wond is.

nou ik kan me voorstellen dat je je heel schuldig voelt

Taruta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:57

dat ziet er niet al te best uit Verdrietig arm beest zal vast erg pijn doen Verdrietig
veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel over is en voor je paardje natuurlijk

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 16:18

Verslag gisteren:

De DA is geweest en heeft het middelste stukje dode huid verwijdert.
De hoofdslagader en witte pezen zijn zichtbaar geworden waardoor het een nog erger gezicht is.
Dit is een kritische fase waarbij de pezen en ader niet beschadigd mogen raken.
Weer antibiotica kuur, 2x per dag wassen, stal schoonhouden en niet meer aan het werk zetten, stapmolen mag.

Was gisteren echt geen leuk zicht, ga vanavond wel weer foto's maken, maar alvast hierbij een waarschuwing!!!

De volgende foto's die ik plaats zijn schokkend!!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:51

Men! Wat ziet dat er rottig uit! Jeetje, ik bandageer ook altijd maar ga nu wel een staartkoker aanschaffen. O, wat sneu voor je en voor je paard. Wat moet je je rot voelen, denk je dat je iets goeds doet en dan gebeurd er dit.
Heel veel sterkte!! Ach gut

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 20:56

Foto's van vandaag (ze vallen ligt uit);

Afbeelding

Afbeelding

In de eerste foto zie je een donker deel en dit is geen goed teken. We weten nog niet of het een teken is van afsterven of iets van het bloedkanaal is.
De 2de foto zie je de de gelige strepen en dit zijn ook spieren en die zijn dus niet wit, maar ze moeten eigenlijk echt wit zijn, ook geen goed teken.....

Echt iedereen op de stal en zelfs mn ouders zijn er negatief over en ik voel me al zo schulig......Voel me echt zo poedersuiker....Wa moe ik nou gvd? Ik had beter mn pony kunnen houden, want dit is gvd t 2de paard al wat iets krijgt...en bij de vorige kwam t nooit meer goed.....

Tamara

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:24

ah kom op, het komt vast goed Ach gut
zoals je zelf al zij, ze is sterk en gezond, eerst moet nu alles eraf, en straks wordt het weer langzaam opgebouwd. Het duurt wel lang, en misschien wordt het nooit meer zoals het was, maar eerst moet alle dode troep er af, en dat is een rot gezicht.
Sterkte verder, en beterschap !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:08

Als ik heel eerlijk ben vind ik het er nog niet zo slecht uitzien. Vrijwel de hele wond is goed doorbloed op, idd, dat donkere stukje na.
De gelige strepen op de tweede foto dan; ik dacht in eerste instantie dat het pezen waren, want die zijn altijd wat gelig. Ik heb altijd gedacht dat spieren, die goed doorbloed moeten zijn, wat roze-achtig waren. Ga straks m'n boeken nog eens boven halen om dat uit te zoeken. Spieren van een paard en van een mens zullen toch niet zo heel verschillend zijn denk ik.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:51

oef, dat ziet er niet lekker uit allemaal zeg... gelukkig voelt je paardje er niet zo veel meer van, maar begrijp ik het nou goed? Je kwam terug van ene wedstrijd,of in ieder geval uit de trailer nadat je een speciaal middeltjes op de staart had gespoten en de staart gebandageerd had. Die spray gaf een alergische reactie waardoor de staart dik werd maar kon niet uitzetten. Hierdoor werden bloedvaten afgekneld werden. Dat is wat ik begrepen heb, klopt dat? Maar hoe komen dan in vredesnaam die gigantsche wonden? zou zelf zeggen toen ik het zag dat ze vast had gezeten tussen een deur ofzo :S

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:18

jeetje,echt vreselijk is dit...
maar idd hier kun jij toch niets aan doen?
als je zoiets al paar jaar doet en er is nooit wat gebeurd en het gaat altijd goed,en nu gebeurde dit,hier kun jij echt niets aan doen meid.

alleen lijkt me dit erg pijnlijk voor je paardje he,pff die eerste foto's vond ik al erg,maar deze tweede... jeetje echt erg...

maar idd wat lunatje zegt,hoe kunnen hier nu zo'n grote en open wonden van komen?

heel erg veel beterschap met je paardje en hou je ons op de hoogte?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 08:39

Gewoon moed houden!
Blijven smeren en afspuiten, verder kan dat homeopathische goedje wat je nu geeft ook geen kwaad.
Even doorzetten, zometeen na het weekend weet je meer en zo beroerd vind ik het er inderdaad niet uitziet, het weefsel om de wond ziet er allemaal mooi roze uit.

Deze grote open wonden komen omdat het weefsel onder de staartbandage een tijdje afgeknepen is geweest van bloedtoevoer en hierdoor dus is afgestorven.
Pas na een paar dagen vallen dan zulke gaten erin.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:40

Brrr..... ik wordt er misselijk van! Vreselijk zeg!

Ik hoop voor je dat het allemaal goed geneest. En vooral moet houden!

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:03

hebbie de veearts er al naar laten kijken??????
ik ben benieuwd wat het is