Mijn osteopate raadt altijd aan om een dag of 3 aan de hand zoveel mogelijk rechtuit te stappen en daarna het rijden voorzichtig op te pakken.
Es_ther
Geplaatst: 26-05-13 12:40
Bij ons komt de ostheo vaak in mijn 2e vakantie week. Dan ebn k nog 4 daagjes weg en dan komt hij .
Staan trouwens 24/7 buiten
Jorinda
Geplaatst: 26-05-13 12:59
Ik krijg altijd het advies om minstens 3 dagen niet te rijden of te longeren. Wandelen kan wel als dit voor jouw gerustheid 'nodig' is. Van 3-5 dagen stilstaan zal je paard echt niet vast roesten hoor
Het doel van de osteopathie is het mobiliseren van de gewrichten. Daarna is het zinnig om de gewricht wel te bewegen om de herwonnen mobiliteit te behouden en het gewricht weer te trainen maar geen kracht uitoefenen op het behandelde gewricht. Als je hem niet beweegt in alle richtingen heeft het behandelen geen zin.
Maris__
Geplaatst: 26-05-13 16:10
Ik mocht na de behandeling een week niks doen, wel lekker de box uit, land op, maar een week niet longeren/rijden Neem aan dat dat goed is, als zij het als deskundige zegt. Daarbij is een weekje vakantie nooit slecht
anoukyrsa
Geplaatst: 26-05-13 16:13
en ik heb zaterdag een clinic, eerst een massage voor paard, daarna een rijles dusjaa.. ik vroeg me eigenlijk ookal af of dit kan..
Mijn paard is vrijdag dus flink behamdeld ( zat een wervel erg vast). Nou moest ik wandelen en verder rustig buiten staan maar krijg ik vanmiddag een sms Van een stadgenoot dat ze mijn paard in de bak had laten rennen met haar paard En dat die twee zo heerlijk gek hadden gedaan. Goed bedoeld en ze wist het niet maar ik duim maar heel hard Dat mn paard straks niet extra stijf is of maak ik me sowieso druk om niets? Ik kan zelf ook helaas even niets want mn auto is stuk en het is echt veel te ver fietsen.
Mijn osteo raadde ook aan om 4 dagen rust te houden, wel stappen en lekker buiten maar niet rijden. Zodiacje, ik heb een keer hetzelfde meegemaakt met een paard van een stalgenootje, zetten ook elkaar paarden buiten en haar paard was naar de osteo geweest alleen ze had het vergeten door te geven. Paard ging dus ook helemaal uit z'n plaat buiten, maar zover ik weet heeft die er verder niks aan over gehouden.