Daphne__ schreef:Weet niet of het kan hoor, maar hormonen?
Denk ik ook aan en dan gelijk aan cushing. Tenzij ze de luizen over het hoofd hebben gezien. Maar als een paard luizen heeft staat hij echt wel te schuren.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
Bij 1 weet ik dat jaar later voor ruiperiode extra vit & min hebben bijgevoerd en toen geen last van gehad

) maar deze kale plekken was iets nieuws...
), dus ik denk dat je geen extra maatregelen hoeft te nemen voorlopig. Succes ermee, zulke dingen zijn gewoon vervelend en je hebt het idee dat mensen zo maar de dierenbescherming op je af sturen......... 
Ze wordt al een jaar of 6 niet meer gereden, enkele peesblessures en artrose hebben ervoor gezorgd dat ik haar al heel vroeg gewoon op de weide gezet heb. Zweten is inmiddels ook alweer wat jaren geleden, die uitzonderlijke keren dat ik met haar nog een keer op wandeling ga zijn nooit zwaar. Tekortkomingen in voer hadden in haar bloed aan het licht moeten komen, en dat is niet het geval. Qua beweging, ik werk dus al jaren niet meer met haar en ga haar ook absoluut niet terug in het werk zetten. Regenschimmel/rainrot ken ik qua beeld, en daar wordt een paard niet gewoon kaal door zonder dat er op die plekken ook korsten te zien zijn. Ook komt niet enkel het haar dan los, maar komen die korsten gelijk mee en dat is niet zo.
Voorlopig ga ik even de supplementen die merries hier doorgegeven had aan de DA voorleggen, ik geloof helaas niet in homeopathie dus die richting zal ik niet meteen inslaan (beroepsmisvorming, vrees ik
).Xiu schreef:Voorlopig ga ik even de supplementen die merries hier doorgegeven had aan de DA voorleggen
echt goede ervaringen met opkikker
.
Je hebt alle andere oorzaken al kunnen uitsluiten, dus dan blijft er niets over dan wachten. Ik heb in die periode met mijn merrie ook peentjes zitten zweten, maar het is goedgekomen.
ik hoop dat de haren snel weer terugkomen!