Morgen start ik met Pronutrin tegen luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 09:59

Even een update.

Gisteren kreeg Lanna haar brok en tot onze grote verbazing heeft ze het grootste deel van haar brok opgegeten zonder de bekende luchtzuigsessies tussendoor. Pas toen ze alles bijna op had, begon ze met luchtzuigen (een keer of 8 achter elkaar). Daarna at ze de rest op en begon zonder luchtzuigen aan haar hooi. Tijdens het hooi eten heb ik haar niet gehoord!

Er zit dus vooruitgang in.
Ik heb niet de hoop dat ze er helemaal mee stopt, maar dit is natuurlijk al super!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:40

Hou ons zeker op de hoogte!!!!
Onze haf heeft niet altijd die band om. Alleen als we er zijn en als hij op stal staat. Buiten heeft ie hem niet om en ik heb ook het idee dat hij het doet voor aandacht/verveling. Soms hoor je een hele tijd niks en als je dan gaat kijken dan begint hij ineens. Ja, en na het eten natuurlijk!!!

Paard van een vriendin van mij doet heel veel likken aan haar bak. Ook als ze buiten staat is ze vaak aan het likken. Maar op een hele gehaaste manier. Is dat eigenlijk ook een soort luchtzuigen???

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 12:44

dat likken is geen luchtzuigen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:46

Wat ik me afvraag:
Is het nu de bedoeling dat je je paard zijn leven lang dit supplement gaat voeren of alleen voor een periode totdat het slijnvlies van de maag en darmen weer zijn hersteld? En hoe lang is daar voor nodig?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 12:55

in principe gedurende de periode dat het slijmvlies herstelt, en daarna afbouwen. Eventueel is een onderhoudsdosis nodig. Maar dat is minder dan waar ik nu mee start. Anders is het ook niet meer betaalbaar. Het is best duur spul nl.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:47

Maar wat dus als dat slijmvlies herstelt is en het begint weer? Of dus idd een leven lang onderhoudsdosis??

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 13:53

zo te zien heeft het wel vooruit gaan ben benieuwd als de 4 weken om zijn.
of het nog een stuk minder wordt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 14:31

Jorie schreef:
Maar wat dus als dat slijmvlies herstelt is en het begint weer? Of dus idd een leven lang onderhoudsdosis??

Ik weet het niet. Dat moet ik dus nog uitzoeken.
Het enige dat ik heb uitgezocht tot nog toe is dat het middel zonder bijwerkingen heel lang gegeven kan worden. Voorlopig ben ik al heel blij dat het minder is geworden. Maar ik moet ook nog eerst zien of het zo blijft! Dan pas ga ik nadenken over een vervolg.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 23:10

Ik blijf dit topic met veel belangstelling volgen. Het zou voor Jumper ook een goede oplossing kunnen zijn. Die zuigt ook alleen voor, tijdens en vlak na het eten, of als hij maar denkt dat hij eten gaat krijgen... Ik erger me helemaal niet aan het zuigen, maar echt gezond kan het natuurlijk niet zijn, minder is altijd beter. Zeker voor zijn gebit!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 01:01

Ik blijf het met belangstelling volgen.
Heb het in het weekend nog met mensen over gehad die ook een merrie hebben die luchthapt.
Zal ze eens op de hoogte brengen van jou bevindingen Pling

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:40

Ben ook nog steeds benieuwd en blijf je ervaringen volgen!!!
Hoe is het nu???

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 13:11

Nog hetzelfde als deze week. Het luchtzuigen is niet opgehouden. WEL drastisch verminderd.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:17

Dat spul helpt dus echt?? Ongelooflijk zeg... wij hebben ook een stel zuigers op stal, ik zal deze info eens doorspelen!

En anders draai je gewoon een filmpje van een paars nijlpaard met string Haha! Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 13:31

Missouri schreef:
Dat spul helpt dus echt?? Ongelooflijk zeg... wij hebben ook een stel zuigers op stal, ik zal deze info eens doorspelen!

En anders draai je gewoon een filmpje van een paars nijlpaard met string Haha! Knipoog

Dat moet natuurlijk ook helpen.
Paarden in een lachstuip, en dan kan je niet luchtzuigen Haha!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:48

Gut, hoe kom ik aan zo'n filmpje?????

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:11

Anya schreef:
Nog hetzelfde als deze week. Het luchtzuigen is niet opgehouden. WEL drastisch verminderd.

Zou het zo kunnen zijn dat ze in een fase zit van ontwenning?

Dus,wel minder zuigen,vw wrsch maagproblemen,maar nog niet ontwend aan de endorfinen Verward

Ben benieuwd hoe de teller met luchtzuigjes er over een week bijstaat.

Zet em op OK dan!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:14

ik blijf het ook nog steeds volgen ben erg benieuwd hoe ht afloopt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 00:16

Gerrie"]
[quote="Anya schreef:

Zou het zo kunnen zijn dat ze in een fase zit van ontwenning?

Dus,wel minder zuigen,vw wrsch maagproblemen,maar nog niet ontwend aan de endorfinen Verward

Ben benieuwd hoe de teller met luchtzuigjes er over een week bijstaat.

Zet em op OK dan!
[/quote]

Gerrie. Dat zou heel goed kunnen nu ik er over nadenk. De verslaving van de beweging zit er natuurlijk gewoon ook in.

Ik rook, en zelfs als ik geen last heb van nicotine-gebrek tijdens een stoppoging, dan mis ik gewoon het in mijn hand hebben van een sigaret...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:04

Ik wil niet teveel vermenselijken,alleen dat was gewoon iets wat in me opkwam Verward

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:59

Een aantal mensen bij ons op stal voeren het ook. Een zegt resultaat te zien maar de ander merkt er geen bal van. Ik denk dat het per paard verschillend is hoe ze erop reageren. Maar die ene die verschil ziet voert het nu een tijdje maar zuigt nog wel lucht alleen minder.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:35

Heeft een dierenarts zich al eens verdiept in dit spul?? Zal wel getest zijn natuurlijk, maar ik bedoel of ze er al ervaringen mee hebben en het aanraden??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 23:07

Het enige onderzoek is gedaan in Engeland en America. In Engeland is inmiddels een ander middel op de markt speciaal voor luchtzuigers. Dat wordt nog niet op het vasteland verkocht en de verzendkosten zijn gigantisch. Er is wel gepubliceerd in bijvoorbeeld Bit, maar dat is n.a.v. het Engelse onderzoek geweest.

Nu even een update van Lanna. Vandaag heeft ze in mijn bijzijn geen enkele keer lucht gezogen. Gisteren daarentegen wel. In algemene zin kun je zeggen dat het zo'n 50 - 60 % verminderd is. Dan tel ik dus de luchtzuigjes tijdens de maaltijd. Het luchtzuigen tussendoor, doet ze nagenoeg niet meer. Dus bijvoorbeeld als ik haar op stal zet na het rijden is het eerste wat ze altijd deed een luchtzuigje. Dat laat ze dus de laatste vier dagen achterwege. Dus er is vooruitgang nog steeds.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:00

Zo hee,goed,zeg.
Hoe duur was dat spul nou?En hoe lang doe je er dan mee?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 01:03

Kimmes schreef:
Zo hee,goed,zeg.
Hoe duur was dat spul nou?En hoe lang doe je er dan mee?

In duitsland kost het 54 euro. Daar doe je met een KWPN-er 2 weken mee. Dat moet je vier weken volhouden. Dus de eerste maand kost het 110 euro. Daarna kun je volstaan met een onderhoudsdosis en/of voorzichtig afbouwen. Hoeveel ik dan nodig heb weet ik nog niet. Ik ben nog aan de tweede twee weken bezig.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:04

Nog steeds vooruitgang.
Klasse!