Help ! Dik oog, wat kan ik er aan doen ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:33

Jasmijn159 schreef:
geerke schreef:
TS je weet hoe je er zalf in moet doen?Onderste ooglid naar beneden en een streepje zalf over de lengte van het ooglid.

Niet 'strepen' met de tube zalf!! Zo krijg je krassen op je slijmvlies, wat alleen nog maar meer gaat irriteren. De tube mag het oog of slijmvlies niet raken, ook ivm bacteriën.

even ook de rest lezen...als je een rustig paard hebt die gewoon zijn hoofd stil houd is er niets aan de hand.
Maar dat doen ze niet allemaal.
Natuurlijk moet je het oog niet raken met de tube,ik neem toch aan dat iedereen dat wel begrijpt?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:53

Mijn paard had het laatst ook en was de volgende dag weer weg, alsof er niets gebeurd was. Niet meteen panikeren dus. Goed schoonmaken met kamillethee.

Ook buitenpaarden die niet in het stof staan kunnen dit gewoon krijgen! Misschien een takje in zijn oog gehad, of zijn voorpluk, of de staart van een ander paard etc. etc.

furioso

Re: Help ! Dik oog, wat kan ik er aan doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 00:31

Een takje dat zou inderdaad wel kunnen en denk ook dat het dat geweest zal zijn, zijn voorpluk dat zal niet :P als je in mijn profiel kijkt zie je dat hij al sinds dat ik hem heb lange manen heeft en ook de voorpluk dus :D
Hopelijk is het zoals Dani_ zegt morgen weg :)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 11:32

Het oog is weer helemaal in orde ! Hij knijpt hem niet meer dicht en het is ook niet meer dik ! *\o/*
Het ziet ook niet meer rood en ja gewoon weer helemaal in orde *\%/*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:22

zie je...het kan snel weer o.k zijn!
Wel blijven zalven hoor!
Hoe sneller je dit soort dingen behandelt hoe beperkter de schade is.