Kale plekken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Kale plekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:19

Dat moet ik nog aan mijn moeder vragen, maar als het goed is wel. De dierenarts heeft zowel de luis geconstateerd als ons de frontline aangeraden. De dieren staan aan huis, maar ik woon op kamers (en ga pas volgende week donderdag naar thuisthuis toe).

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 21:06

Heb zelf geen goede ervaring met frontline.. Pak het dan liever meteen flink effectief aan met sebacil.

Tranquigel heb ik al in huis gehaald 2 dagen geleden. Anders zal scheren en wassen echt niet gaan lukken.
Vanavond even een opscheermachine gehaald voor zijn hoofd en een wollen deken met hals. Dan kan hij morgen lekker warm worden. Hij staat ook 24 /7 buiten, dus ideaal is het niet.. maargoed. Het is even niet anders... kan hem niet nog langer laten lopen met al die beestjes en jeuk. Ben al blij dat ik beschikking heb tot warm water en een spuitplaats aan de andere kant van de weg :)

Morgen ochtend om 11 uur is hij de klos.. baal alleen zo erg van het weer. Gevoelstemperatuur - 10 met een lekker harde wind en dikke kans op sneeuw :( Heb het echt gehad.. maakt het alleen maar moeilijker.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:58

ja hier ook ook morgen gaat hier ook echt de was erdoor heen t moet wel ...
mijn dekens ga ik af halen en gelijk inspuiten met sebacil oplossing en dan op laten drogen net als mevrouw...
hoofd scheren heb ik niet voor elkaar gekregen ze steigerde echt zo hoog en hele tijd al kwam ik maar met t scheerapparaat in de buurt dus die is niet gedaan en heb haar ondersokken laten staan ivm dat ze toch 24/7 buiten staat ...
ook mijn borstels gaan gelijk in de sebacil en al mijn andere spullen ook ik word er echt helemaal kriegel van en hoop ook echt dat ze na 2 behandelingen er vanaf is ....weet nu wel dat ik haar volgende winter wel ga scheren en het hopelijk voor zijn qua luis ...1 keer en nooit meer....wat een narigheid die beestjes...

hoe zit dat eigenlijk met kleding enzo??? moet ik die ook inspuiten met sebacil na t wassen kunnen die dingen net als vlooien over springen???
moet ik mijn auto ook door spuiten met sebacil aangezien ik mijn paardenspullen vaak in me tas in de auto heb liggen...

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 16:41

Nou Meneer heeft vandaag een lange dag gedraaid. Hij is overal geschoren behalve zijn benen. Daar begon hij flink vervelend te doen dus dat hebben we maar even zo gelaten. Daarna even gewassen met shampoo en op laten drogen en daarna ingesopt met sebacil. Ondertussen had hij het al zo koud dat ik hem halverwege het opdrogen toch maar dekens heb opgelegd. Hij staat nu op de paddock met 3 dekens om ( wollen deken met hals.. 200 grams en 300 grams )

Hij voelde na een half uur onder zijn dekens alweer lekker warm aan.. alleen zijn benen waren nog steeds nat ( wat wil je ook met een dikke vacht nog daar ) Hopelijk gaat de wind ook een beetje liggen.

Vanavond / vannacht nog maar eens checken bij hem.. en hoop dat het droog weer blijft, dan kan hij zn wollen deken ophouden.

Hier wat fotootjes van vandaag :
Voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding
Afbeelding

Hij had echt heel veel wondjes onder zijn vacht.. heb geen spijt van het scheren.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:57

wat een apart kleurtje is jou pony tess wel netjes dat je zo hoofd wel heb kunnen doen hier echt niet hoor -O- heb je ze hoofd ook gewassen???

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 10:15

Hihi ja een heel apart kleurtje :P als hij nat en geschoren is.. is hij nog aparter ^^
Afbeelding
( tja.. heel charmant.. Ik zal het maar op de bijwerking van tranquigel leggen :') )

Zijn hoofd uiteindelijk met een uitgeknepen spons gewassen.. moest wel flink in zijn oor knijpen om hem te laten stoppen met hoofd schudden. ( hetzelfde met scheren) Want wilde echt geen praam gebruiken.. hij was tot 3/4 maanden terug nog hoofdschuw.

Maar ben heel blij met het geschoren deel. Hij zat echt onder de luis en met name zijn hoofd.
Misschien met 2 weken zijn benen nog scheren ook.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:24

iemand een idee na hoeveel dagen die krengen allemaal dood zijn op de eitjes na??

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 11:34

normaal moet je de volgende dag al een ravage aan dode beestjes vinden.. maar zeker weet ik het ook niet hoelang het duurt