Shet met veel jeuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Swift

Re: Shet met veel jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:03

Baby olie is wel een goede tip, misschien dat maar eens proberen. Ze lijkt namelijk echt een extreem droge huid te hebben.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 21:28

rapido schreef:
raar schimmel jeukt niet namelijk!

Als je even leest schrijf ik ook dat de jeuk een andere oorzaak heeft en dat de schimmel door het schuren komt, de huid heeft naar geen weerstand meer.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:41

Mijn shet jeukt, heeft een schilferige huid.
Da bij gehad, die zei mijt. Wassen met ByeMite

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 08:31

Dat was het bij die van mij ook niet, mijn pony heeft echt een probleem als een soort van allergie waar hij jeuk door krijgt, dan gaat hij schuren en de gekwetste plekken hebben minder weerstand en hier komt een schimmel in.
Zijn achterliggende probleem is moeilijk te achterhalen, het heeft in ieder geval te maken met zijn dikke vacht en warmte, dan gaat zijn vacht kriebelen en broeden.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:40

TS dit verhaal lijkt heel erg op dat van Junita. Ook door achterliggende problemen veel jeuk gehad en daardoor een schimmel opgelopen. Junita blijkt gevoelig te zijn voor eiwitten, nu krijgt ze eiwitarm voer en een poeder om haar weerstand op te krikken en het gaat super. Nergens geen last meer van. Zou toch eens gaan proberen uit te vogelen waar ze zo op reageert door te gaan jeuken.

Zoefje1201

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:43

Mijn sky had een te droge huid. Ik smeer hem in met nertsen olie en hij krijgt lijnzaad olie door zn voer. Verder heeft hij nu een eczeem deken op. Na 2 weken was hij gestopt met schuren en nu zijn ook alle haren weer terug aan het groeien.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 07:17

Die van mij heeft idd ook een hele droge huid en geef hem dus ook lijnzaadolie

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:40

Waarschijnlijk ligt de oorzaak inwendig. Kan een allergie zijn, maar een slecht werkende lever of nieren komt ook vaak voor. Een alternatieve aanpak geneest je dier volledig en zonder bijwerkingen.