Prednison

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:12

Dat wat jij afkickverschijnselen noemt zijn gewoon de symptomen die hij zonder de medicijnen ook zou hebben. Dan is de dosis te laag voor jouw paard, dus zul je hoger moeten gaan zitten. Als ik jouw zo lees, gaat het echt niet goed met hem. Misschien is dit een optie: de prednison hoog houden, zodat hij symptoomvrij blijft (want dat is fijn leven voor hem) en mocht hij hoefbevangen worden/andere erge bijwerkingen krijgen, dan je hem dan in laat slapen. (want dan is het niet meer fijn leven voor hem)
Het is maar een idee, maar je keuze is altijd moeilijk en hoe moeilijk de keuze is, het zal altijd de beste zijn! Ik weet zeker dat jezelf op een gegeven moment hebt dat je denk: dit kan niet meer. Misschien dan iemand anders eerder of later de grote stap zou nemen, maar dan ben je er zelf ook meer aan toe.
Onwijs veel sterkte!

annemarie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:29

De afkorting SLE staat voor Systemische Lupus Erythematosus of te wel ze auto-immuun werkt niet meer. Ik heb hier al meer over gevonden maar dan bij mensen of honden. Op de site www.dierenkliniek.nl bij huidklachten.
In Utrecht wisten ze niet zeker of het de vorm Lupus is of Phemhigus dit is ongeveer hetzelfde ziekte beeld. Ze zijn nog aan het uit zoeken wat het nou precies is. Ik zal maar weer eens bellen want van hun hoor je niks.
Ik hoop dat je genoeg inf hebt en bedankt dat je wil kijken op een buitenlandse site

Ik weet niet of de dosis te laag hij kreeg 8 caps x 150mg dat is best veel nu krijgt hij 6 caps x150mg de arts in utrecht had voorgesteld 4 capsx 150mg te doen maar eerder dit jaar had deze dosering geen succes vandaar zo hoog maar dat gaat zeker niet goed als ik die dosering aan hou krijgt ie ook bot ontkalking van en ik wil hem niet nog meer leed aandoen vandaar het afbouwen en maar zien hoe het gaat. bedankt voor jullie reacties

Groetjes

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:47

Tja, als hij het nodig heeft dan heeftie t nodig. Mijn paard heeft een week lang 's ochtends 3 pretnisonpillen gehad tegen de Einschus. Het hielp, maar hij kreeg er een behoorlijke dip van. Het was zeg maar mijn paard niet meer, lusteloos en zo emotieloos. Ik heb m toen op homeopatische ontgiftigende middelen gezet en toen knapte hij weer op. Ben voor mijn paard dus niet zo'n fan van prednison, het is wel echt een 'paardemiddel' in de figuurlijk zin van het woord: zwaar spul!

Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:48

Tjee wat een moeilijke zaak zeg!! Ik wil Annemarie maar vooral Lucas heel veel sterkte toewensen de komende tijd. Annemarie, jij met nemen van de juiste keuzes maar dat gaat je zeker lukken, het belangrijkste is dat je een keuze neemt no matter what erachter gaat staan en de consequenties verdraagd. Maar dat is wel een heel moeilijk proces en daar wens ik je dan ook alle sterkte van de wereld mee!!!

sparky5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:11

ik heb je hier over even een pb gstuurd hoop van je te horen?!
Groetjes joyce en sparky

hann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:48

Hoi, bij mij hebben in een jaar tijd meerdere paarden prednison gehad; voor stofallergie, een aagezichtsverlamming bij een veulen en een pony met een soort reuma/artrose. In alle gevallen hielp de prednison en heb ik geen echte bijwerkingen kunnen constateren. Eén van de paarden kreeg wel een hele lelijke, doffe vacht, maar dat is nu weer in orde.

sparky5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:53

hoi hoi
ja maar ik denk ook niet dat het hier zozeer om de bijwerkingen vna de prednison gaat, helaas .
het zijn meer verschijnselen van de ziekte zelf!
ik heb contact gehad met annemarie en naar aanleiding daarvan de klachten die het paard heeft zijn niet van de prednison dat is die klote ziekte,
ik hoopdat annemarie hier zelf de rest en de rest van haar beslissingen neer kan zetten als ze dat wilt,
en micky had jij me pb niet gehad?
Groetjes joyce en sparky

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 20:48

Ik ben zondagavond na de clinic bij Tyrza even langs stal geweest voor Lucas en natuurlijk ook voor Annemarie.Ik had hem ruim een week niet gezien en (helaas) was hij zienderogen achteruit gegaan.
Ik ken Lucas nu ca 10 jaar en ik ging met een brok in mijn keel weg.
Ann STERKTE!!!!!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:35

En vandaag was hij best bij de pinken en erg goed. Maar goed het is niet Lucas meer. Annemarie houdt zich nog best sterk vind ik! Daar heb ik echt bewondering voor!

Horse Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:11

Mijn paard heeft al 2 zomers op prednison gestaan wegens ernstige dampigheid. toen ik er mee begon had ik het idee dat ze ook wat opgeblazen was, deze zomer niet.
er was wel iets heel duidelijks te merken toen ik er net mee bezig was, ze bloeid egewoon op, nu is het net een jong veulen wat door de wei rent maar ze is echt al 16 en was 3 jaar geleden meer dood dan levend.
ik geef het overigens in poedervorm, geen tabletjes.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 18:16

maverick afgelopen zomer hele erge euticaria en we hebben hem toen ook op predinson gezet.heb nog nooit een paard zosnel zien opknappen.Je moet allen voor goede resultaten het heel langzaam weer af bouwen.

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:13

Je moet niet voor de resultaten langzaam afbouwen, maar voor de bijnieren. Die doen niets meer en die moet je langzaam weer stimuleren om wat te gaan doen. Anders heb je kans dat ze nooit meer wat gaan doen.