Homeopathie bij Artrose!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:10

singasong schreef:
annelieke92 schreef:
Ik gebruik rhus toxicodendron. Welke potentie weet ik eerlijk gezegd niet want ik krijg het in korrels van mijn buurman. Deze korrels moet ik oplossen in afgekoeld gekookt water. Dit moet ik dan schudden en dan elke dat een scheutje in het drinkwater doen van mijn merrie.
Mijn buurman wilde wat weten over het karakter van mijn merrie en hij had boeken waarin hij heeft gekeken.

Rhus tox is het het middel voor peesblessures!

Nou, dat is niet helemaal waar.
Daar is Ruta logischer voor maar idd kan Rhus Tox er ook goed in doen.
Verder kan Rhus Tox wel degelijk ook goed werken bij artrose.
Maar zoals ik al zei, het hangt per individu af welk middel je voorschrijft.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:12

singasong schreef:
annelieke92 schreef:
Ik gebruik rhus toxicodendron. Welke potentie weet ik eerlijk gezegd niet want ik krijg het in korrels van mijn buurman. Deze korrels moet ik oplossen in afgekoeld gekookt water. Dit moet ik dan schudden en dan elke dat een scheutje in het drinkwater doen van mijn merrie.
Mijn buurman wilde wat weten over het karakter van mijn merrie en hij had boeken waarin hij heeft gekeken.

Rhus tox is het het middel voor peesblessures!

Foutje! Ruta Graveolens is HET middel tegen peesblessures. Rhus werkt op de gewrichten en is inderdaad zeer goed bij artrose.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:13

AnaisEnMieke schreef:
Kruiden vallen ook onder homeopatische middelen.
:)

Dit is dus pertinent niet zo.
Er zijn wel kruiden als homeopatisch middel.
Maar die zijn dan verdund en geschudt en daardoor dus gepotentieerd waardoor het een homeopatisch middel geworden is.
Het kruid op zich is GEEN homeopatisch middel.
Laatst bijgewerkt door mazzeltje op 09-02-13 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

marietje1000

Re: Homeopathie bij Artrose!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:27

Er zijn veel mensen die iets van homeopathie DENKEN te weten, maar weinig die er echt iets van weten. Kruiden, en de oertincturen die ervan worden gemaakt vallen onder de fytotherapie.
Pas na potentiering mag het homeopathie genoemd worden.

mOniiQue8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:03

Annelieke ik zag in een ander topic dat jij ook primeval gelatinaat gebruikt. Hoe combineer je dit dan en hoe weet je welke er dan werkelijk helpt?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:16

Klopt dat gebruik ik ook. Ik kreeg advies van mijn homeopaat om er wel glucosamine/gelatinaat bij te geven. Om de gewrichten beter te smeren. De homeopathische middelen zijn volgens mij om het kraakbeen in goede conditie te houden. Kan ook anders zijn hoor ben geen expert in homeopathie.
Als ik stop met het homeopatische middel dan gaat ze weer stijver lopen en als ik het weer geef wordt ze weer helemaal soepel en is er niks aan haar te zien.
Ik ben niet gestopt met de gelatinaat. Misschien kan het wel maar het gaat nu zo goed dat ik het ook eigenlijk niet wil. We kunnen nu weer echt trainen en rijden ook weer wedstrijden die ook erg goed gaan.

theo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:15

Met homeopathie kun je inderdaad de kwaliteit van het kraakbeen een groot stuk verbeteren. En met glucosamine bereik ik ook veel. Meestal kun je wel een tijd zonder, maar als je paard dan stijver wordt begin je gewoon weer met allebei. Is goedkoper ook dan alsmaar doorgeven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 18:11

Kijk is toch best intressant allemaal!

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:25

rapido schreef:
Kijk is toch best intressant allemaal!

Toch zou ik niet zomaar een homeopathisch middel geven. In minder deskundige handen kan het ook averechts werken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:31

Ik heb Rhus tox gebruikt in een complex van Puur natuur, Puur spier wat o.a. de paardendrogist verkoopt. :+
Daar deed ik het super op, was al snel veel minder stijf.
Het liefst zou ik het nog steeds gebruiken, maar ik vind het vrij duur.
Korrels zou kunnen, maar ik ben te gevoelig voor melksuiker.

Voor mensen verkopen ze die mengsels niet zo veel, dus dit was prima. :+

Ruta graveolens heb ik gebruikt toen ik scheenbeenvlies ontsteking had.
Heb nieuwe schoenen gekocht en Ruta, op de hoop dat ik snel weer op de been was.
Dat is ook rap gegaan, terwijl het normaal wel een week of 6-8 nodig heeft.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 09-02-13 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 18:39

Was het ook niet van plan marietje1000
Ben ook heel niet deskundig namelijk!

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:07

Er is al weer een hoop gezegd hier, haha houd het niet zo goed bij :)

Maar ik wil voor de serieze mensen best het een en ander uitleggen. Waarom ik daar voorzichtig mee ben, is dat het heel snel afgekraakt wordt en dat is jammer.
Maar voor de mensen die wel echt geinteresseerd zijn is het waardevol!

Het verhaal zal niet compleet worden, omdat ik niet in een paar regels uit kan leggen hoe het precies werkt. Daarnaast denk ik dat we ook nog lang niet snappen hoe het precies werkt. Maar dat denk ik van de dierenarts ook, zonder zijn kennis van zaken naar beneden te halen. Een DA kan ook niet in het kort uitleggen hoe een immuunsysteem werkt. En ik denk en heb dat ook door erkende (dieren)artsen horen zeggen: Eigenlijk weten we nog maar heel weinig van het menselijke lichaam!
Maar goed dat terzijde.

De homeopathie:
Eigenlijk werken we via natuurwetten. Het gaat altijd om balans, met een mooi woord homeostase. Ieder lichaam moet, om in leven te blijven, in balans vinden en behouden in het lichaam. Denk aan je suikerspiegel, de zuurtegraad, temperatuur etc.
Het lichaam zal daarom altijd tegengesteld reageren op een bepaalde prikkel. Dat is ook logisch, want op die manier ga je weer richting balans.
Een mooi voorbeeld vind ik altijd (wat we bij de paarden vaak genoeg kunnen testen :Y) ) bij koude vingers. Als je je hand onder de koude kraan houd dan zal je lichaam warmte " er naar toe sturen". Je handen worden dan warm. Ook onder de douche kun je dat merken. Als je een hele hete douche pakt, krijg je het daarna vaak koud. (dat is ook afhankelijk van je eigen lichaamstemp etc.)
Het grappig is ook dat je dat ook kan zien aan bepaalde reactie van je lichaam. Als je je stoot (deuk naar binnen eigenlijk) maakt het lichaam een bult aan. Ook dat is tegengesteld!
De homeopathie werkt hier mee. De grondlegger van de homeopathie heeft ontdekt dat als je een bepaald middel inneemt dit middel symptomen veroorzaakt, terwijl dat middel eigenlijk juist gebruikt werkt om de symptomen te genezen. Wat gebeurd er dan als je zo'n middel inzet als die symptomen er al zijn? Dan gaat het "zelfgenezend vermogen" tegengesteld reageren, op het middel (mits dosis goed is) en gaan de symptomen dus uiteindelijk weg!
Dat is vaak met fysiologische ziekte, bijv diarree veel beter te begrijpen als echt fysiek geworden symptomen als artrose. Maar in principe werkt het hetzelfde.

Homeopathische middelen werden verdund om de giftigheid eruit te halen.Toen werd ontdekt dat de middelen dan alleen maar beter gaan werken (mits inderdaad geschud, dat is een groot verschil!) Waarom en hoe dat precies werkt is moeilijk te begrijpen, maar het werkt gewoon zo.

Dat mensen niet geloven dta er dan nog wat "inzit", snap ik wel. Echter er is gebleken dat water boodschappen kan aannemen. Water zet zich naar de informatie. Dat is ook waarom homeopathische middelen dmv het water oa werken.

Hierboven kort uitgelegd de basis van de homeopathie.Natuurlijk kan er veel meer meespelen, want ziekte kan erg complex zijn. Maar het is wel genezen volgens de natuurlijke manier van reageren van een organisme.

Even in gaan op wat hier verder is gezegd boven: rhus-t is idd een heel belangrijk middel bij artrose. Maar er zijn idd meerdere middelen.
Waarom je bij zulke fysieke klachten als artrose nog steeds baat kan hebbenvan glucosamine kan ik ook uitleggen. Homeopathie werkt op het proces, aansturing vanuit het zelfgenezend vermogen. Hiermee kunnen we dus zorgen dat het lichaam zorgt voor beter kraakbeen. Dat het proces van achteruitgang geremd of gestopt wordt etc.
Echter soms is er zoveel "schade" dat een fysieke stof toevoegen het lichaam extra kan helpen.

Ik hoop dat het voor de mensen die interesse hebben het een duidelijk verhaal is geworden.
Mochten er nog meer vragen zijn, stel ze gerust!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:14

mazzeltje schreef:
Nou, dat is niet helemaal waar.
Daar is Ruta logischer voor maar idd kan Rhus Tox er ook goed in doen.
Verder kan Rhus Tox wel degelijk ook goed werken bij artrose.
Maar zoals ik al zei, het hangt per individu af welk middel je voorschrijft.

Voor mijn gezin en beestenboel wel ;)

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:35

Hebben jullie allemaal een peesprobleem?
En úberhaupt Ruta geprobeerd?
En dan nog, zoals ik al zei, Rhus Tox kan ook goed doen bij peesproblemen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:38

Haha, nee hoor niet allemaal gelijk maar als iemand iets met een pees heeft dan is Rhustox het eerste middel waar naar gegrepen wordt ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:39

Ik kan me overigens herinneren dat Niek een keer behandeld is met o.a. Ruta toen hij iets aan een ligament had.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:41

Dat kan heel goed!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:03

Leetje schreef:
Ik ben het met Marietje1000 helemaal eens.

Voor een goed advies kun je het beste naar een afgestudeerd klassiek homeopaat gaan.
Deze kan inderdaad het individuele dier beoordelen en behandelen.

Precies!!

Mijn Tinker heeft artrose en m'n stalgenootje is afgestudeerd in klassieke homeopathie voor dieren en daardoor staat mijn paard op homeopathische middelen & celzouten..
Sinds m'n paard daarop staat gaat het zo goed!
Rijden weer veel meer en fanatieker buiten, minder stijf en daardoor ook lekkerder in zijn vel!

Voor meer informatie moet je maar even pbtje sturen..
Haar site weet ik zo niet uit m'n hoofd namelijk!
Kan je eventueel ook bij interesse haar nummer geven..
Laatst bijgewerkt door Whoops1 op 09-02-13 23:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:20

Nog even reactie op m'n bovenstaande berichtje!

Niet gelezen maar meteen gereageerd en zie nu bij het terug lezen van mijn reactie dat ik het stukje heb gequote van m'n stalgenootje waar ik het dus over had --> Leetje..

Hoe toevallig!!
Voor verdere informatie kunnen jullie dus meteen haar contacten!

Ik en m'n paard zijn erg tevreden en zien zeker goede resultaten.. :)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:22

Even een stipje... Interessant dit...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:28

Hallo,

Ik ben op zoek naar rhus tox. Voor paard met artrose en kwam via zoelen op je berichtje.
Geef je dit nog altijd?
Hielp altijd goed?

Hier een 22 jarige met artrose.

gr

moonfish13 schreef:
Ik heb Rhus tox gebruikt in een complex van Puur natuur, Puur spier wat o.a. de paardendrogist verkoopt. :+
Daar deed ik het super op, was al snel veel minder stijf.
Het liefst zou ik het nog steeds gebruiken, maar ik vind het vrij duur.
Korrels zou kunnen, maar ik ben te gevoelig voor melksuiker.

Voor mensen verkopen ze die mengsels niet zo veel, dus dit was prima. :+

Ruta graveolens heb ik gebruikt toen ik scheenbeenvlies ontsteking had.
Heb nieuwe schoenen gekocht en Ruta, op de hoop dat ik snel weer op de been was.
Dat is ook rap gegaan, terwijl het normaal wel een week of 6-8 nodig heeft.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 16:33

Hallo,

Ik heb een oud berichtje van je gelezen.
Ik hoorde in het artrose topic over rhus tox. En ben gaan zoeken en kwam jou bericht tegen.
Ik heb een 22 jarige met artrose.
In het begin is hij erg stijf.
Hij kreeg eerst joint comp en nu even een pot aan het proberen van Equine America.
Wil graag naast zijn supplement iets geven voor zijn stijfheid.
Kan jij mij helpen, misschien heb jij wat ideeën?

Groetjes Linda

Leetje schreef:
Er is al weer een hoop gezegd hier, haha houd het niet zo goed bij :)

Maar ik wil voor de serieze mensen best het een en ander uitleggen. Waarom ik daar voorzichtig mee ben, is dat het heel snel afgekraakt wordt en dat is jammer.
Maar voor de mensen die wel echt geinteresseerd zijn is het waardevol!

Het verhaal zal niet compleet worden, omdat ik niet in een paar regels uit kan leggen hoe het precies werkt. Daarnaast denk ik dat we ook nog lang niet snappen hoe het precies werkt. Maar dat denk ik van de dierenarts ook, zonder zijn kennis van zaken naar beneden te halen. Een DA kan ook niet in het kort uitleggen hoe een immuunsysteem werkt. En ik denk en heb dat ook door erkende (dieren)artsen horen zeggen: Eigenlijk weten we nog maar heel weinig van het menselijke lichaam!
Maar goed dat terzijde.

De homeopathie:
Eigenlijk werken we via natuurwetten. Het gaat altijd om balans, met een mooi woord homeostase. Ieder lichaam moet, om in leven te blijven, in balans vinden en behouden in het lichaam. Denk aan je suikerspiegel, de zuurtegraad, temperatuur etc.
Het lichaam zal daarom altijd tegengesteld reageren op een bepaalde prikkel. Dat is ook logisch, want op die manier ga je weer richting balans.
Een mooi voorbeeld vind ik altijd (wat we bij de paarden vaak genoeg kunnen testen :Y) ) bij koude vingers. Als je je hand onder de koude kraan houd dan zal je lichaam warmte " er naar toe sturen". Je handen worden dan warm. Ook onder de douche kun je dat merken. Als je een hele hete douche pakt, krijg je het daarna vaak koud. (dat is ook afhankelijk van je eigen lichaamstemp etc.)
Het grappig is ook dat je dat ook kan zien aan bepaalde reactie van je lichaam. Als je je stoot (deuk naar binnen eigenlijk) maakt het lichaam een bult aan. Ook dat is tegengesteld!
De homeopathie werkt hier mee. De grondlegger van de homeopathie heeft ontdekt dat als je een bepaald middel inneemt dit middel symptomen veroorzaakt, terwijl dat middel eigenlijk juist gebruikt werkt om de symptomen te genezen. Wat gebeurd er dan als je zo'n middel inzet als die symptomen er al zijn? Dan gaat het "zelfgenezend vermogen" tegengesteld reageren, op het middel (mits dosis goed is) en gaan de symptomen dus uiteindelijk weg!
Dat is vaak met fysiologische ziekte, bijv diarree veel beter te begrijpen als echt fysiek geworden symptomen als artrose. Maar in principe werkt het hetzelfde.

Homeopathische middelen werden verdund om de giftigheid eruit te halen.Toen werd ontdekt dat de middelen dan alleen maar beter gaan werken (mits inderdaad geschud, dat is een groot verschil!) Waarom en hoe dat precies werkt is moeilijk te begrijpen, maar het werkt gewoon zo.

Dat mensen niet geloven dta er dan nog wat "inzit", snap ik wel. Echter er is gebleken dat water boodschappen kan aannemen. Water zet zich naar de informatie. Dat is ook waarom homeopathische middelen dmv het water oa werken.

Hierboven kort uitgelegd de basis van de homeopathie.Natuurlijk kan er veel meer meespelen, want ziekte kan erg complex zijn. Maar het is wel genezen volgens de natuurlijke manier van reageren van een organisme.

Even in gaan op wat hier verder is gezegd boven: rhus-t is idd een heel belangrijk middel bij artrose. Maar er zijn idd meerdere middelen.
Waarom je bij zulke fysieke klachten als artrose nog steeds baat kan hebbenvan glucosamine kan ik ook uitleggen. Homeopathie werkt op het proces, aansturing vanuit het zelfgenezend vermogen. Hiermee kunnen we dus zorgen dat het lichaam zorgt voor beter kraakbeen. Dat het proces van achteruitgang geremd of gestopt wordt etc.
Echter soms is er zoveel "schade" dat een fysieke stof toevoegen het lichaam extra kan helpen.

Ik hoop dat het voor de mensen die interesse hebben het een duidelijk verhaal is geworden.
Mochten er nog meer vragen zijn, stel ze gerust!