Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:Kimmloveit schreef:dankjewel dat jullie zo snel konden reageren, maar ik wil liever niet de DA erbij laten komen.
dat kost ook weer geld, en de pony is van mij en mijn vriendinnetje, en we moeten het zelf betalen allemaal.
mijn andere pony ( e pony) heeft ook al genoeg geld gekost ivm gevoelig heid voor koliek.
me ouders vinden het verder geen probleem maar op dit moment hebben we maar 18 euro...
hij krijgt trouwens, muesli en kuil en hooi,. ( soms biks) is dit misschien verkeerd ?
jij en je vriendin zijn allebei 11 jaar en moeten het zelf betalen?!?! ik bedoel, ik snap dat je als je 11 bent je niet meer dan 18 euro hebt, maar ik vind het niet netjes van jullie ouders (zowel van jou áls van je vriendinnetje) dat ze jullie een pony laten hebben maar dan niet de kosten betalen als die nodig zijn voor bijv. de dierenarts. Ik zou hier gewoon met je ouders in overleg gaan want ik hoop toch dat ze niet willen dat 't beestje leidt? Want ook jeuk is leiden.
pipo schreef:Met scheren raak je de luis niet kwijt. Daarbij komt dat je dan met dekens moet gaan werken. Waar je ook aan moet denken is dat als het luis is (verwacht ik wel) dat je ook de halsters en je andere pony moet nakijken/behandelen en de omgeving waar hij tegen schuurt allemaal ontsmet. Want alleen je ponytje behandelen is een tijdelijke oplossing indien je de rest niet meeneemt.
Tessa_ugo schreef:Waarschijnlijk is het met een klein bezoekje van de DA zo verholpen. Ik denk echt dat je dat hem verschuldigd bent! Luis kun je trouwens heel makkelijk herkennen, gewoon heel goed tussen de manen en vacht speuren naar kleine beestjes. Hiervoor kun je gewoon een middeltje halen bij de dierenarts en dit hoeft niet persé een rib uit je lijf te zijn. Je moet echter wel echt zeker weten dat ie luis heeft, je moet het niet preventief gaan toedienen.
Even als antwoord op je vraag hoe een foto te plaatsen:
Stap 1: Je gaat naar http://www.tinypic.com (of http://www.imageshack.com)
Stap 2: Je klikt op het knopje 'bladeren' en kiest een foto.
Stap 3: Je klikt op 'Default' bij Resize en kiest een formaat bijv. Message Board (640x480)
Stap 4: Je klikt op het knopje 'Upload Now!'
Stap 5: Er komt een code inbeeld die code typ je over in het balkje eronder en je klikt op 'Upload Now!'
Stap 6: Je foto is geupload en dan moet je de 2e code van boven kopiëren en die plak je gewoon in de post en dan is je foto geplaatst.
Maartje1990 schreef:En het is echt overal op z'n hele lichaam of is het bijv. alleen bij de kont?
Maartje1990 schreef:Kimmloveit schreef:dankjewel dat jullie zo snel konden reageren, maar ik wil liever niet de DA erbij laten komen.
dat kost ook weer geld, en de pony is van mij en mijn vriendinnetje, en we moeten het zelf betalen allemaal.
mijn andere pony ( e pony) heeft ook al genoeg geld gekost ivm gevoelig heid voor koliek.
me ouders vinden het verder geen probleem maar op dit moment hebben we maar 18 euro...
hij krijgt trouwens, muesli en kuil en hooi,. ( soms biks) is dit misschien verkeerd ?
jij en je vriendin zijn allebei 11 jaar en moeten het zelf betalen?!?! ik bedoel, ik snap dat je als je 11 bent je niet meer dan 18 euro hebt, maar ik vind het niet netjes van jullie ouders (zowel van jou áls van je vriendinnetje) dat ze jullie een pony laten hebben maar dan niet de kosten betalen als die nodig zijn voor bijv. de dierenarts. Ik zou hier gewoon met je ouders in overleg gaan want ik hoop toch dat ze niet willen dat 't beestje leidt? Want ook jeuk is leiden.
StalNollie schreef:wormen
luis
schimmel
schurft
verharen denk ik zeker niet, als de donder een da erbij halen, dan is je pony zo van de jeuk af. schimmel/schurft kan besmettelijk zijn.
en even afwachten ik vind dat bij zo iets niet kunnen. jeuk is erger als pijn
en hij heeft het al even het is meer als een week geen -10 meer namelijk.
of DA erbij of pony verkopen als je er geen geld voor hebt of ouders de verantwoordelijkheid niet nemen
StalNollie schreef:maar wat heeft serieus request hiermee te maken of dat je vriendin school overslaat.
zou eerder zeggen dat het onverantwoord is van ouders en kind om niet naar school te gaan hiervoor.
maar goed dat is niet aan mijn om dat tegen jullie te zeggen.
je hebt veel voor een pony over vind ik als je doet wat je moet doen en de pony niet van zorgen te ontnemen. wormenkuur staat hier ook los van want dan hebben paarden ook niet nodig mits erop getest is.en duurste wormenspuit heeft ook niks hiermee te maken het gaat om de inhoud niet om de prijs.
schimmel kan na 6 weken uit zichzelf overgaan maar dat vind ik gewoon weg zielig waarom: paard heeft pijn en jeuk. en kan overgaan op andere dieren/mensen
romyloverrr schreef:je gaat naar http://www.mijnalbum.nl
maakt een account en upload je foto
je moet het even in de gaten hebben maar dan is het heel makkelijk !
als je er nog vragen over hebt PB je maar even