help ! mijn paard heeft zoveel jeuk !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mbl_x

Re: help ! mijn paard heeft zoveel jeuk !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:10

Misschien heeft hij/zij zomer eczeem maar ik zou de veearts bellen

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:12

Waarschijnlijk is het met een klein bezoekje van de DA zo verholpen. Ik denk echt dat je dat hem verschuldigd bent! Luis kun je trouwens heel makkelijk herkennen, gewoon heel goed tussen de manen en vacht speuren naar kleine beestjes. Hiervoor kun je gewoon een middeltje halen bij de dierenarts en dit hoeft niet persé een rib uit je lijf te zijn. Je moet echter wel echt zeker weten dat ie luis heeft, je moet het niet preventief gaan toedienen.

Even als antwoord op je vraag hoe een foto te plaatsen:
Stap 1: Je gaat naar http://www.tinypic.com (of http://www.imageshack.com)
Stap 2: Je klikt op het knopje 'bladeren' en kiest een foto.
Stap 3: Je klikt op 'Default' bij Resize en kiest een formaat bijv. Message Board (640x480)
Stap 4: Je klikt op het knopje 'Upload Now!'
Stap 5: Er komt een code inbeeld die code typ je over in het balkje eronder en je klikt op 'Upload Now!'
Stap 6: Je foto is geupload en dan moet je de 2e code van boven kopiëren en die plak je gewoon in de post en dan is je foto geplaatst.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:27

Maartje1990 schreef:
Kimmloveit schreef:
dankjewel dat jullie zo snel konden reageren, maar ik wil liever niet de DA erbij laten komen.
dat kost ook weer geld, en de pony is van mij en mijn vriendinnetje, en we moeten het zelf betalen allemaal.
mijn andere pony ( e pony) heeft ook al genoeg geld gekost ivm gevoelig heid voor koliek.
me ouders vinden het verder geen probleem maar op dit moment hebben we maar 18 euro...
hij krijgt trouwens, muesli en kuil en hooi,. ( soms biks) is dit misschien verkeerd ?

jij en je vriendin zijn allebei 11 jaar en moeten het zelf betalen?!?! ik bedoel, ik snap dat je als je 11 bent je niet meer dan 18 euro hebt, maar ik vind het niet netjes van jullie ouders (zowel van jou áls van je vriendinnetje) dat ze jullie een pony laten hebben maar dan niet de kosten betalen als die nodig zijn voor bijv. de dierenarts. Ik zou hier gewoon met je ouders in overleg gaan want ik hoop toch dat ze niet willen dat 't beestje leidt? Want ook jeuk is leiden.

Mn ouders hebben gezegt, we wachten het nog heel even af anders bellen we de DA.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:31

pipo schreef:
Met scheren raak je de luis niet kwijt. Daarbij komt dat je dan met dekens moet gaan werken. Waar je ook aan moet denken is dat als het luis is (verwacht ik wel) dat je ook de halsters en je andere pony moet nakijken/behandelen en de omgeving waar hij tegen schuurt allemaal ontsmet. Want alleen je ponytje behandelen is een tijdelijke oplossing indien je de rest niet meeneemt.

We hebben al alles ontsmet en hij staat apart, dus niet meer bij de andere paarden.
Verder hebben we zijn stukje land afgezet zodat ie nergens meer aan kan schuren.
Meestal sliep ie ook bij een andere pony, dit gebeurd ook niet meer.
We hebben hem gwassen met speciale zeep ( alleen op het schuurplek).
En we hebben zalf gesmeerd op de open wonden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:34

dan is het toch prima? Ik weet niet hoelang ze 'even' bedoelen. Maar even afwachten, nou dat kan best :)

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:34

Tessa_ugo schreef:
Waarschijnlijk is het met een klein bezoekje van de DA zo verholpen. Ik denk echt dat je dat hem verschuldigd bent! Luis kun je trouwens heel makkelijk herkennen, gewoon heel goed tussen de manen en vacht speuren naar kleine beestjes. Hiervoor kun je gewoon een middeltje halen bij de dierenarts en dit hoeft niet persé een rib uit je lijf te zijn. Je moet echter wel echt zeker weten dat ie luis heeft, je moet het niet preventief gaan toedienen.

Even als antwoord op je vraag hoe een foto te plaatsen:
Stap 1: Je gaat naar http://www.tinypic.com (of http://www.imageshack.com)
Stap 2: Je klikt op het knopje 'bladeren' en kiest een foto.
Stap 3: Je klikt op 'Default' bij Resize en kiest een formaat bijv. Message Board (640x480)
Stap 4: Je klikt op het knopje 'Upload Now!'
Stap 5: Er komt een code inbeeld die code typ je over in het balkje eronder en je klikt op 'Upload Now!'
Stap 6: Je foto is geupload en dan moet je de 2e code van boven kopiëren en die plak je gewoon in de post en dan is je foto geplaatst.

We hebben hem al helemaal gecontroleerd, maar zonder succes.
We hebben zelfs een uur lang met een rosborstel over de jeuk plekken zitten te rossen, omdat we het zo zielig vonden. Hij was ons gelooof ik erg dankbaar, hij ging helemaal hangen en op onze schouder liggen.
We houden het elke dag goed in de gaten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:35

En het is echt overal op z'n hele lichaam of is het bijv. alleen bij de kont?

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:35

Maartje1990 schreef:
dan is het toch prima? Ik weet niet hoelang ze 'even' bedoelen. Maar even afwachten, nou dat kan best :)

Met even bedoelen we een paar dagen tot aan een week, langer zowieso niet.
Verder gaan we gewoon heel goed borstelen en in de gaten houden.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:37

Maartje1990 schreef:
En het is echt overal op z'n hele lichaam of is het bijv. alleen bij de kont?

Hele lichaam. Hij heeft nou een hele grote kale plek op zijn hals.
Hij had ook jeuk aan zn kont dus we dachten eerst hij heeft miss wormen.
Maar hij heeft wormenkuur gehad en dit was dus niet het probleem.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:40

wormen
luis
schimmel
schurft

verharen denk ik zeker niet, als de donder een da erbij halen, dan is je pony zo van de jeuk af. schimmel/schurft kan besmettelijk zijn.
en even afwachten ik vind dat bij zo iets niet kunnen. jeuk is erger als pijn
en hij heeft het al even het is meer als een week geen -10 meer namelijk.

of DA erbij of pony verkopen als je er geen geld voor hebt of ouders de verantwoordelijkheid niet nemen

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:43

Maartje1990 schreef:
Kimmloveit schreef:
dankjewel dat jullie zo snel konden reageren, maar ik wil liever niet de DA erbij laten komen.
dat kost ook weer geld, en de pony is van mij en mijn vriendinnetje, en we moeten het zelf betalen allemaal.
mijn andere pony ( e pony) heeft ook al genoeg geld gekost ivm gevoelig heid voor koliek.
me ouders vinden het verder geen probleem maar op dit moment hebben we maar 18 euro...
hij krijgt trouwens, muesli en kuil en hooi,. ( soms biks) is dit misschien verkeerd ?

jij en je vriendin zijn allebei 11 jaar en moeten het zelf betalen?!?! ik bedoel, ik snap dat je als je 11 bent je niet meer dan 18 euro hebt, maar ik vind het niet netjes van jullie ouders (zowel van jou áls van je vriendinnetje) dat ze jullie een pony laten hebben maar dan niet de kosten betalen als die nodig zijn voor bijv. de dierenarts. Ik zou hier gewoon met je ouders in overleg gaan want ik hoop toch dat ze niet willen dat 't beestje leidt? Want ook jeuk is leiden.

Mn ouders hebben gezegt, we wachten het nog heel even af anders bellen we de DA.[/quote]

En we hebben die pony, en hebben er best veel voor over.
Hij heeft 2 mooie dekens, halstertjes. Hij krijgt als het nodig is wormspuiten, enzo.
Ook toen we hem net hadden hebben we ook de duurste en beste wormspuit gehaald, omdat we dat gewoon voor hem over hebben, en h verdiend het beste.
Mijn vriendinnetje heeft zelfs een hele dag voor hem opgegeven en nou heeft ze allemaal onvoldoendes, en blijft ze miss zitten, maar ze heeft het voor hem over.
Ik ook, ik heb de hele dag bij hem gezeten, om het te krabben.
Ookal hebben we niet veel geld, hij heeft een pracht leven, hij loopt elke dag los over ons terein, krijgt veel eten ( niet te veel) hij krijgt elke dag beweging en is elke dag mega blij. Hij loopt zelfs soms even bij ons naar binnen om te kijken wat we aan het doen zijn.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:47

DA erbij vind ik niet persee nodig hoor , heb je misschien een foto van de pony ?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:47

maud318 schreef:

nee hoor , dat is alleen boven de 15 graden

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:48

StalNollie schreef:
wormen
luis
schimmel
schurft

verharen denk ik zeker niet, als de donder een da erbij halen, dan is je pony zo van de jeuk af. schimmel/schurft kan besmettelijk zijn.
en even afwachten ik vind dat bij zo iets niet kunnen. jeuk is erger als pijn
en hij heeft het al even het is meer als een week geen -10 meer namelijk.

of DA erbij of pony verkopen als je er geen geld voor hebt of ouders de verantwoordelijkheid niet nemen

We hebben eerder een pony gehad met het zelfde probleem, maar toen het zomer was en de wintervacht weg was was het over, je moet niet denken dat we er niks voor over hebben.
We hebben al van alles met hem gedaan, zoals geld ophalen in een winkelstaatje, we hebben laatst 88 euro opgehaald voor serius recuest, voor de babysterf.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:48

romyloverrr schreef:
maud318 schreef:

nee hoor , dat is alleen boven de 15 graden

Dat dacht ik inderdaad ook al,

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 23:50

romyloverrr schreef:
DA erbij vind ik niet persee nodig hoor , heb je misschien een foto van de pony ?

Heb wel een foto maar weet niet hoe ik die moet plaatsen, ( heb nog niet zolang bokt)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:51

je gaat naar www.mijnalbum.nl
maakt een account en upload je foto
je moet het even in de gaten hebben maar dan is het heel makkelijk !
als je er nog vragen over hebt PB je maar even :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:57

maar wat heeft serieus request hiermee te maken of dat je vriendin school overslaat.
zou eerder zeggen dat het onverantwoord is van ouders en kind om niet naar school te gaan hiervoor.
maar goed dat is niet aan mijn om dat tegen jullie te zeggen.

je hebt veel voor een pony over vind ik als je doet wat je moet doen en de pony niet van zorgen te ontnemen. wormenkuur staat hier ook los van want dan hebben paarden ook niet nodig mits erop getest is.en duurste wormenspuit heeft ook niks hiermee te maken het gaat om de inhoud niet om de prijs.
schimmel kan na 6 weken uit zichzelf overgaan maar dat vind ik gewoon weg zielig waarom: paard heeft pijn en jeuk. en kan overgaan op andere dieren/mensen

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 00:05

StalNollie schreef:
maar wat heeft serieus request hiermee te maken of dat je vriendin school overslaat.
zou eerder zeggen dat het onverantwoord is van ouders en kind om niet naar school te gaan hiervoor.
maar goed dat is niet aan mijn om dat tegen jullie te zeggen.

je hebt veel voor een pony over vind ik als je doet wat je moet doen en de pony niet van zorgen te ontnemen. wormenkuur staat hier ook los van want dan hebben paarden ook niet nodig mits erop getest is.en duurste wormenspuit heeft ook niks hiermee te maken het gaat om de inhoud niet om de prijs.
schimmel kan na 6 weken uit zichzelf overgaan maar dat vind ik gewoon weg zielig waarom: paard heeft pijn en jeuk. en kan overgaan op andere dieren/mensen

we laten hem niet pijn en jeuk hebben !! we hebben in een middag allemaal winkels afgecrost om iets voor hem te kopen dat ie er minder last van heeft.
en dat van serius ding, dat is gewoon wat wij allemaal voor hem over hebben, ik hou zoveel van hem.
ik weet gewoon niet meer wat ik moet :(

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 00:07

romyloverrr schreef:
je gaat naar http://www.mijnalbum.nl
maakt een account en upload je foto
je moet het even in de gaten hebben maar dan is het heel makkelijk !
als je er nog vragen over hebt PB je maar even :)

ik zal zo snel mogelijk de foto erop zetten, hellaas ben ik er net achter gekomen dat ik de foto's op mijn vriendin haar mobiel heb staan.
dus ik heb al gevraagt of ze hem naar mij toe wil sturen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:08

maar wat heeft serious req. ermee te maken.. hebben jullie dat geld gebruikt voor jullie pony?

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 00:12

StalNollie schreef:
maar wat heeft serious req. ermee te maken.. hebben jullie dat geld gebruikt voor jullie pony?

een klein deel ervan en de rest naar serious req.
ik heb zoveel voor hem over hoor !

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:27

sorry wat enorm onbeschoft wat je gedaan hebt. je hebt geld opgehaald en het hiervoor niet gebruikt. je hebt mensen dus gewoon bedrogen.
ik begin hard te twijfelen of dit topic wel echt is of niet.
en wat voor opvoeders je ouders anders zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:33

Ik vind het sowieso raar dat meisjes van 11 samen een pony hebben en blijkbaar verantwoordelijk zijn voor de verzorging, betalen, en bellen van de dierenarts als het nodig is.
En dan ook nog zomaar een pony erbij kopen?

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:36

Nou nou, houd het een beetje vriendelijk. Ik denk dat die meiden heel erg hun best doen. En als je denkt dat het niet echt is, dan reageer je toch lekker niet?
Mijn shetlander schuurt ook weer flink, maar is ook heel erg aan het verharen. Dat heeft nl niet met de temperatuur te maken, maar met het langer worden van de dagen. Kijk goed of je luisjes in zijn vacht ziet, of haal er een fijn kammetje doorheen. ALs je luizen ziet, dan echt even een spulletje bij de dierenarts halen. Of misschien is er een boer of manege in de buurt die nog wat heeft staan voor een klusje?
Succes hoor!