Mijn paard heeft mijn zaklamp opgegeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

soeraya

Re: Mijn paard heeft mijn zaklamp opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:14

Denkt ook niet dat de reactie erop de eerste uren optreden...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:14

oef niet zo'n slim paardje dus.

Die stukken plastic zouden mij wel zorgen baren eigenlijk...

Houdt hem maar goed in de gaten!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 00:15

Heleennn schreef:
Als ik het goed begrijp staat je paard nu alleen in zijn stal, of past er iemand op hem? Paard van kennissen lag de volgende dag niet zo fris in de stal. Had erg liggen woelen en dus pijn gehad...

En met niet zo fris bedoel ik... Dood.

Bedankt voor dit horrorverhaal, ik geloof dat dit topic toch niet zo een goed idee was....

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:16

Dus? Zou er persoonlijk bij blijven tot het eruit is, bedje in de kantine! Maar goed zo een debiel ben ik weer.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:16

mischien kun je bij iemand zo'n baby foon of baby camera lenen en die op stal zetten? kan je hem in de gaten hoduen... wel lampje aan houden

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:17

Nou ja sorry, ik uit alleen me bezorgdheid..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:18

volgens mij kan het niet heel veel kwaad en komt het er vanzelf weer uit, wij kunnen zelfs een punaise inslikken die er gewoon weer uitkomt zonder al te veel schade.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 01-02-13 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Stalhouder inlichten dan? Dit kan alleen al door t plastic gevaarlijk aflopen... Wie weet loopt t wel goed af hoor.... Maar ik zou geen enkel risico willen nemen.

Susyb

bertine37 schreef:
Mijn dierenarts was niet zo in paniek. Zei dat het 14 dagen kon duren voor het eruit komt.
De zaklamp was niet heel groot. Psyliumvezels moeten het weer mee naar buiten krijgen. Was het enige wat ik kon doen zei hij.

Dat klopt wel.. Wij hadden een paard en dat zag er gigantisch slecht uit .. werd heel mager.. bloed laten prikken.. niks.. mest onderzoek .. niks
Tot ik op een gegeven moment dacht.. wat hangt daar nou aan zijn poeperd..
Een hele draad (ja lees halve meter) van het plastic wat om het kuil heen zit.. Waarschijnlijk perongeluk tussen zijn hooi gekomen en heeft hij daarmee opgegeten.. Toen he eruit was zag hij er ook zo weer gezond uit!
IK hoop voor jou dat het helemaal goed komt met je paard en ik lees even mee

Heleennn

Is er geen mogelijkheid om daar te overnachten? Wat heeft hij precies ingeslikt?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:19

Ik heb geen ervaring wat betreft de batterijen, maar ik denk dat als deze niet kapot gaan deze er wel weer uit komen. Wel een keer een paard op stal gehad wat ook plastic had gegeten, dit kwam er gelukkig gewoon weer uit. Ik weet alleen niet meer of daar ook scherpe stukken bijzaten.
Sterkte in ieder geval, en ik zou inderdaad toch proberen een beetje in de buurt te blijven.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:21

Ik zou me niet gek laten maken hoor.
Het hoeft echt niet altijd fout te lopen.
Spannend is het zeker wel maar je kan het niet meer terug draaien nu.
Ik zou op zoek gaan naar iemand die je gerust kan stellen.
Je paard is er niet mee geholpen als jij in paniek gaat

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:21

Wow heftig. Ja, je kan er niet zoveel aan doen, behalve afwachten tot de 14 dagen voorbij zijn en het beste ervan hopen. Snap dat je helemaal in de stress zit, lastig zo'n situatie... :(:) Ik duim voor je.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:22

Ik zou me om de batterijen geen zorgen maken hoor.
Dat gaat wel goed.
Ik snap helemaal dat je ongerust bent, je kan niks anders doen dan afwachten denk ik.
Persoonlijk zou ik morgen voor alle zekerheid zelf nog wel een tweede DA bellen en vragen wat die ervan vind.
Ik heb werkelijk nog nooit mee gemaakt dat een paard iets eet wat niet eetbaar is om heel eerlijk te zijn, ik heb dan ook geen idee verder.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:23

Hoe groot was de zaklamp?
of even anders...
hoeveel (in cm) heeft hij opgegeten denk je?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:24

Mijn haflinger at alles, dus ook plastic potjes, zakjes, stukjes telefoon...dat was allemaal niet te doen gebruikelijk maar als hij de kans kreeg vrat hij het gewoon. En naast een fietspad wonen betekende dat veel zwerfafval in de wei gegooid wordt.
Gevolg was dat zijn mest soms verrassend was maar ziek werd hij nooit. :n Dus het hoeft niet slecht af te lopen, het kan ook goedkomen. Veel van dat spul voeren, en meer kun je echt niet doen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:26

was de zaklamp van hard plastic of van zacht plastic? Want hoe zachter het plastic hoe minder groot het probleem denk ik..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:31

xSlvna schreef:
Dus? Zou er persoonlijk bij blijven tot het eruit is, bedje in de kantine! Maar goed zo een debiel ben ik weer.

Dat jij dat doet betekend niet dat ts het minder boeit. Erbij blijven zou ik dus ook niet doen.
Het is niet risicoloos maar die overleefd het heus wel hoor.

Ik ken je gevoel, ik was aan het spelen met paard en toen viel er zo'n fietslampje uit mijn zak.
Die pakte hij op en rende er toen speels bokkend vandoor. Krak krak hoorde je hem kauwen. Ik helemaal in paniek, heb de helft eruit kunnen krijgen.

He's alive! :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:31

Hier een pony die wel eens een muntje heeft gegeten die per ongeluk tussen de brokjes in mn hand uit de jas zat. Geen kwaad gelukkig.

Maar een zaklamp, bedoel je zo´n fietslampje? Hopen dat het goed gaat!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 00:32

De zaklamp was in de vorm van een kegel ( kadootje van de kegelbaan) niet groot. 6 cm of zo ? Ongeveer ter grootte van zo een fietslampje denk ik wel. Het plastic heeft hij redelijk fijn gemalen. 1 stuk kon ik er nog uitvissen en een paar splinters. Direct daarna heeft hij een grote bak zeer plakkerige slobber op.
Volgens de dierenarts zijn paardendarmen redelijk sterk.
Mijn stalhouder controleerd ze altijd heel vaak en zou bellen als er iets veranderd.
Laatst bijgewerkt door bertine37 op 01-02-13 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:33

Misschien stelt dit je een beetje gerust, mijn haflinger heeft een keer een schuur spons met hoefvet opgeteten, stuk zeil van het hooi, en het zadel van de scooter van mn moeder ( dat schuim en leer ) , hij heeft er niks aan over gehouden gelukkig :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:34

oooohhhh maar dat is mooi klein toch??

Met een beetje mazzel zie je morgen het licht schijnen van onder die staart vandaan en dan kegelt hij hem er zo weer uit :+

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:36

Denk dat het wel goed komt hoor, je hebt er gelijk slobber achteraan gegeven. :) Goed in de gaten houden en verder gewoon afwachten.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:39

Naar de kliniek gaan en check up doen, vindt t erg gevaarlijk.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 00:40

Het zal wel goedkomen hoor :). Ons paard heeft vroeger eens een enorm stuk uit het zadel van onze zitmaaier gebeten (grote hap leer en schuim) 4 jaar later leeft hij gelukkig nog steeds :D.