Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirsten_S schreef:MarChak schreef:Weet je nog welk merk Teatree? Dit soort olieën wordt nogal eens 'versneden', oftewel gemengd, met goedkopere niet werkzame olie, en dan zul je idd weinig resultaat boeken.
Honing is inderdaad ook een optie, probeer aan goede acaciahoning te komen.
Deze was het. We hebben dat ook een tijdje gedaan met een kwarstje..
http://beauty4girlzz.blogspot.nl/2012/1 ... e-oil.html
mirim schreef:Solvy wat doet de chloor inde rest van het lichaam van het paard???? Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is. Natuurlijk wil je van de schimmel af, maar dat kan op veel natuurlijkere manieren als met iets op basis van chloor.
Thorrie schreef:cleantrax
Pippaa schreef:Je moet absorbine hooflex frog & sole (oude naam: thrush remedy) gebruiken.
Super spul! Ik gebruik het nu voor een schimmel in de hoef. Eerder al gebruikt tegen rotstraal. De verwachting was toen dat het met 3 maanden over zou zijn, maar de rotstraal was al niet meer terug te vinden na 6 weken. Het is heel vloeibaar en dringt dus diep door in de hoef en het is heel erg makkelijk en snel aan te brengen.
Van een website:
"Hooflex Thrush Remedy is de oplossing voor hoeven met rotstraal en white line disease en doodt tevens bacterien en schimmel vorming in de hoef. De kleurloze formule droogt de hoef niet uit en laat ook geen plakkerige vlekken achter."
Je kan het oa kopen bij uhg-shop en agradi voor ongeveer 20 euro. Je doet er ook heel erg lang mee.
In ieder geval succes!