Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirim schreef:Voordat je nu van alles gaat bijvoeren, want nu blijkt dat je paard al aardig wat voorgezet krijgt, laat eens zijn mest nakijken. Niet alleen op wormen, maar laat de zuurgraad van de mest eens meten! Je kunt er nog zoveel instoppen, maar als de darmen het voer niet kunnen verteren of omzetten maakt het allemaal niet uit.
Sanny_lief schreef:Opkikker
Ik gebruik het als ondersteuning bij verharing, seizoensovergangen en tijdens de eerste weken weidegang. Mijn pony is wat gevoelig op de darmen met koud weer, wat mindere kwaliteit hooi en ook als hij het gras weer op gaat. Hierdoor gaat hij alles wat beter verteren. Ik ben er erg blij mee.
Verder ga ik ook mee met een aantal andere. Ik gebruik deze opkikker pas als ik zeker weet dat er niks anders is. Twee keer per jaar wormenonderzoek en als hij wat down is doe ik altijd eerst bloedonderzoek. Hij heeft ook nog wel eens de neiging tot bloedarmoede.
geerke schreef:Sanny_lief schreef:Opkikker
Ik gebruik het als ondersteuning bij verharing, seizoensovergangen en tijdens de eerste weken weidegang. Mijn pony is wat gevoelig op de darmen met koud weer, wat mindere kwaliteit hooi en ook als hij het gras weer op gaat. Hierdoor gaat hij alles wat beter verteren. Ik ben er erg blij mee.
Verder ga ik ook mee met een aantal andere. Ik gebruik deze opkikker pas als ik zeker weet dat er niks anders is. Twee keer per jaar wormenonderzoek en als hij wat down is doe ik altijd eerst bloedonderzoek. Hij heeft ook nog wel eens de neiging tot bloedarmoede.
je weet dat bloedarmoede vaak door wormen komt....en dat mestonderzoek niet betrouwbaar is?
geerke schreef:als je geen kilo's voer wil geven om haar dik te houden dan wordt ze dus mager....heel simpel.