Voeding; hoe vaak ruwvoer, krachtvoer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voer je en hoe vaak

Stal/paddock 4x per dag hooi/ruwvoer
21 (11%)
Stal/paddock 3x per dag hooi/ruwvoer
19 (10%)
Stal/paddock 2x per dag hooi/ruwvoer
24 (12%)
Weidegang + 3x per dag hooi/ruwvoer
14 (7%)
Weidegang + 2x per dag hooi/ruwvoer
19 (10%)
Weidegang + 1x per dag hooi/ruwvoer
6 (3%)
4x per dag krachtvoer
3 (1%)
3x per dag krachtvoer
13 (6%)
2x per dag krachtvoer
41 (22%)
1x per dag krachtvoer
26 (13%)

Totaal aantal stemmen: 186

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:57

Ik mis 5x daags ruwvoer .
Hier krijgen ze om 8,11,15,18,22 ruwvoer in kleine porties. Ze staan 24/7 buiten in de paddock met schuilstal met stro.
Om 8 en 18 krijgen ze krachtvoer.

Marith_Ov

Re: Voeding; hoe vaak ruwvoer, krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:22

Mijn pony krijgt overdag weidegang en 's middags als ze weer naar haar stal met paddock gaat, ligt er zo veel ruwvoer klaar dat ze 's morgens nog ruim over heeft. Daarnaast krijgt ze 2 x per dag ¼ kg muesli.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:28

ik kan niet stemmen want mijn opties staan er niet bij.
in de zomer: 24/7 buiten op het gras geen krachtvoer maar marstall force soms zo tussen door dus niet iedere dag 1 handje en een liksteen van paard natuurlijk.

in de winter: stuk weide dat vertrapt word dus modderig als het veel regent waar ze onbeperkt goede voordroog bij krijgen met dat handje force af en toe en de liksteen.als het vriest mogen ze ook op een ander stuk lopen waar wel nog gras staat,maar ook daar krijgen ze onbeperkt voordroog bij

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 15:30

Hier staan ze 24/7 op een kaal weiland. Afhankelijk van de omstandigheden groeien er soms wel wat plukjes gras, maar erg veel is het niet. Ze krijgen 2x daags hun hooinetten goed vol. Soms 3x als ik er vaker ben. 's Avonds krijgen ze een klein beetje brok met vitamines.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:03

keona schreef:
ik kan niet stemmen want mijn opties staan er niet bij.
in de zomer: 24/7 buiten op het gras geen krachtvoer maar marstall force soms zo tussen door dus niet iedere dag 1 handje en een liksteen van paard natuurlijk.

in de winter: stuk weide dat vertrapt word dus modderig als het veel regent waar ze onbeperkt goede voordroog bij krijgen met dat handje force af en toe en de liksteen.als het vriest mogen ze ook op een ander stuk lopen waar wel nog gras staat,maar ook daar krijgen ze onbeperkt voordroog bij

Hier net zo 365 dgn 24/7 buiten, echter geen bijvoeding met krachtvoer, indien voldoende gras geen extra ruwvoer.
s'Winters 1 keer daags voordroog naar behoefte.
Wel gestemd: weidegang en 1 keer daags ruwvoer

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:12

Bij ons voert de staleigenaar 6x per dag,
7 uur - krachtvoer
9 uur - kuil
1 uur - krachtvoer
4 uur - kuil
6 uur - krachtvoer
10/11 uur - kuil

En hij krijgt van mij nog een extra plak kuil, en na het rijden een halfje muesli, dus in principe 4x krachtvoer en 4x kuil. Alhoewel het krachtvoer geen biks is maar bio-ron.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:12

xJess schreef:
Bij ons voert de staleigenaar 6x per dag,
7 uur - krachtvoer
9 uur - kuil
1 uur - krachtvoer
4 uur - kuil
6 uur - krachtvoer
10/11 uur - kuil

En hij krijgt van mij nog een extra plak kuil, en na het rijden een halfje muesli, dus in principe 4x krachtvoer en 4x kuil. Alhoewel het krachtvoer geen biks is maar bio-ron.

niet echt een hele goede volg orde moet ik zeggen,op de lege maag krachtvoer is nou net wat je normaal niet wilt hij zou beter eerst kuil kunnen geven en dan kracht voer.maar dat is helemaal off topic

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:59

ik heb gestemd weidegang + 2xdag ruwvoer en 2x?dag krachtvoer
Maar buiten de uren dat de paarden op de weide staan, kunnen ze niet aan ruwvoer buiten gras ( al is dat in de winter niet bijster veel, maar dan staan ze ook enkele uren minder lang buiten). Verder beschikt mijn paard ondanks de 2 voerbeurten wel continu over hooi als ze op stal staat.

Standaard wordt 2x/dag krachtvoer gegeven, maar als ik kort na voertijd wil rijden, zet ik minder voer klaar en geef na het rijden nog extra

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:03

Bij ons is het ook wisselend. In het winterseizoen krijgen ze 's ochtends, 's middags en 's avonds een portie kuil. Als ik er zelf ben krijgt hij ook nog een plukje voor het idee. Hij krijgt 1x per dag krachtvoer, kan elke keer op een ander moment van de dag zijn, afhankelijk van wanneer ik er ben.
In de zomer als ze overdag op de wei staan krijgen ze 's ochtends en 's avonds kuil. Als ze 24/7 op het land staan krijgen ze helemaal geen kuil meer en dan krijgt hij van mij ook niet meer dagelijks krachtvoer.