Door de bomen het bos niet meer zien, paardenverzekering.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:22

moyra schreef:
Mijn merrie met gebroken been is verzekerd bij eq. en ik moet alles met hippo regelen. Sterker nog die schrijven van mijn rekening af. Mijn andere paard direct bij hippo verzekerd en de premie verschilt (voor precies het zelfde) 10 hele euro centen :')

Maar ik kan nergens een link vinden tussen Equipe en Hippo.. staat dat dan ook ergens vermeld ?
Ik zou bij Equipe voor vol verzekerd 38 euro p maand betalen ( verzekerde waarde is dan wel 2500 euro)
bij Hippo zou ik voor 2000 euro en nog niet helemaal vol verzekerd zo'n 45 euro moeten betalen..

Elco schreef:
Equine en Equipe zijn 2 verschillende verzekeringen..Equipe is zeer zeker niet Hippo..En ben zeer te spreken over Equipe..

Wat zijn jouw positieve ervaringen met Equipe tot nu toe dan ?

moyra

Re: Door de bomen het bos niet meer zien, paardenverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:25

Ik zie nu inderdaad dat equipe een anders is als equine. Lettertje verschil waar ik overheen gelezen had.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:50

moyra schreef:
Ik zie nu inderdaad dat equipe een anders is als equine. Lettertje verschil waar ik overheen gelezen had.

Kan gebeuren ;)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:57

Ik zit al jaren bij hippo zorg en ben zeer te vrede, ze zijn goed bereikbaar en betalen snel uit

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:22

aisie schreef:
Ik heb mijn ruin bij Hippo verzekerd, uitgebreide ziektekosten, arbeidsongeschiktheid, dood etc. Zo'n beetje elke stap die hij zet is verzekerd. Ik betaal daar zo rond de 59 euro per maand voor. Heb deze verzekering al enige jaren en heb er nog nooit gebruik van hoeven maken dus heb er verder ook geen ervaring mee. Het is wel een hoop geld maar durf het ook niet te veranderen, zul je net zien...

als je deze verzekering al enige jaren hebt, dan heb je er dus al een 'paard' aan uitgegeven. Dat bedoel ik dus

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:38

Bij bierum zou ik voor basis en ziekte kosten dekking €270,- per jaar kwijt zijn.. Op basis van €1000,- al is mijn spruit dat niet waard in de handel.. Voor minder is het niet echt reëel om te verzekeren denk ik..

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:55

pillow schreef:
aisie schreef:
Ik heb mijn ruin bij Hippo verzekerd, uitgebreide ziektekosten, arbeidsongeschiktheid, dood etc. Zo'n beetje elke stap die hij zet is verzekerd. Ik betaal daar zo rond de 59 euro per maand voor. Heb deze verzekering al enige jaren en heb er nog nooit gebruik van hoeven maken dus heb er verder ook geen ervaring mee. Het is wel een hoop geld maar durf het ook niet te veranderen, zul je net zien...

als je deze verzekering al enige jaren hebt, dan heb je er dus al een 'paard' aan uitgegeven. Dat bedoel ik dus

Hier geef ik je absoluut gelijk in. Maar als ik naar mezelf kijk, als student zijnde die leeft van stufi en een bijbaantje. Ik heb plannen om in de zomer op mezelf te gaan wonen. Ik zal dan sowieso mijn paard moeten overnemen van mijn ouders, waar ik nu hard voor spaar. En naast een spaarpotje voor uitzet heb ik dan geen spaarpotje over van een paar 1000 euro mocht mijn paard eens wat krijgen. Vorig jaar heeft ze een blessure gehad waar we 7 maanden mee bezig zijn geweest wat 5000 euro heeft gekost. Ze zat toen niet in de verzekering. Als ik op mezelf had gewoond, en mijn ouders hadden niet kunnen bijspringen had ik mijn paard dus kunnen laten afmaken. Dat is voor mij de rede dat ik net als TS op zoek ben naar een verzekering, dat mocht er eens wat zijn dat ik niet meteen m'n paard moet laten afmaken. En uiteraard komt er een spaarpotje voor paardlief, want je hebt natuurlijk altijd het eigen risico bij een verzekering. Maar stel ik had dan een mooi spaarpotje en de verzekering, had ik "slechts" 20% van die 5000 moeten betalen, wat al sneller haalbaar is dan in 1 keer 5000 euro ophoesten wanneer je nog studeert en op jezelf woont.
Maar mocht je het geld hebben om zoiets in 1 keer te kunnen betalen zonder verzekering, zou ik zeker niet voor een verzekering kiezen. Het was ook de 1e keer in 10 jaar dat een paard bij mij iets had. Wanneer ik een verzekering had gehad die 10 jaar, had ik dat geld er bijna uit gehad wat er doorheen was gegaan. Maar omdat mijn ouders nu nog bij konden springen zat ze nog niet in de verzekering.

Heb gekeken, verzekering voor mijn paard zou bij Bierum op circa 30 per maand uitkomen (je betaald echter per kwartaal, dus 90 per 3 maanden). Als mijn paard binnen nu en 8 jaar niks krijgt, heb ik dat geld eruit. Maar stel dat er wel wat gebeurd, ben ik er wel van verzekerd dat ik mijn paard toch de zorg kan geven die ze nodig heeft.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje te begrijpen, ik kan niet altijd heel erg duidelijk vertellen wat ik bedoel :o

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:08

Denk hetzelfde als jij Jinte. Liever achteraf zeggen gelukkig hebben we het niet nodig gehad dan jezelf op dat moment dat er wel wat is voor de kop slaan "had ik maar".

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 23:17

mamavrend schreef:
Denk hetzelfde als jij Jinte. Liever achteraf zeggen gelukkig hebben we het niet nodig gehad dan jezelf op dat moment dat er wel wat is voor de kop slaan "had ik maar".

Inderdaad, precies dezelfde manier van denken als mij.. Die koliek dag/nacht/ochtend wens ik nooit meer mee te maken.. Wil dan liever mijn paard mee kunnen geven aan de kliniek zonder te moeten bedenken hoe betaal ik dat in godsnaam?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:36

Maar toch vraag ik me nog steeds af; waar wordt de verzekerde waarde op gebaseerd?

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:41

Mijn paarden zijn verzekerd bij Interpolis, Hippozorg.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:07

pillow schreef:
aisie schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar met mijn andere paarden heb ik enorm veel onkosten gehad met operaties, kliniek opnames e.d. Die had ik niet verzekerd. Dat heeft duizenden euro's gekost en als ik die wel had verzekerd was dat een stuk minder geweest. Dat dit paard toevallig niks heeft gehad in de jaren dat ik hem heb verzekerd is voor de verzekering natuurlijk wel fijn. Maar stel dat ik hem nu uit de verzekering haal en hij krijgt wat en moet naar de kliniek e.d. dan ben ik zomaar weer een paar duizend euro verder en dat heb ik niet liggen. Die 59 per maand kan ik wel missen dus ik hou het maar zo. Maar begrijp je punt heel goed!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:17

Verzekerde waarde geef jij zelf op bij start van de verzekering.
Tot een bepaald bedrag (geloof tot 3500 of 4000 euro) is een klinische keuring voldoende. Daarboven dient het paard ook röntgenologisch gekeurd te zijn.
Des te hoger de verzekerde waarde, des te hoger de premie.

Wij hebben beide paarden bij Equine Risk en dat bevalt in die zin goed dat ze snel betalen. Ik loop zelf tegen 1 ding aan en dat is dat ze iedere declaratie apart behandelen en je elke keer eigen risico moet betalen. Dit terwijl de gemaakte kosten allemaal horen tot '1 geval'.
Uiteindelijk levert dat toch een paar honderd euro eigen risico op dit jaar (pech jaar)

Equine Risk behandelt aanvragen, volgens mij, maar halen hun expertise (schadebehandelaars) weer ergens anders vandaan. Ik vind het een beetje ingewikkeld concept bij hun, maar tot op heden klopt het allemaal wel.

Wij waren dit jaar zwaar in financiele problemen gekomen wanneer we ze niet verzekerd hadden. Ben blij dat we ze al jaren hebben verzekerd.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:19

Matheno schreef:
Maar toch vraag ik me nog steeds af; waar wordt de verzekerde waarde op gebaseerd?

De verzekerde waarde wordt bij de ene verzekering gezien als " aanschaf waarde van het paard"
En de andere verzekering bedoeld het als... " hoeveel vind jij dat jouw paard waard is?"

Ik schaf bijvoorbeeld een 5jarig voor 1000 euro aan.. maar is nog niet beleerd.. als hij eenmaal beleerd is etc.. kan zijn waarde dus stijgen.
Dus dan zou ik eigenlijk voor de 2e optie kijken.. hoeveel denk jij dat jouw paard waard is?

Want voor 1000 euro verzekeren.. dan kan ik net zo goed niet verzekeren denk ik dan..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 12:22

En toch vind ik persoonlijk die 1000 euro het maximale bedrag is wat ik kan krijgen voor mijn spruit.. Tenminste dat denk ik toch..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:27

Maar als jouw spruit geopereerd moet worden ben je meestal meer dan 1000 euro kwijt.
Ongeacht wat jouw paard op de markt waard is, heeft het paard ook zijn waarde voor jou!

Een paard van 1000 euro maar niet laten opereren, maar van 5000 euro wel? Verdriet en ellende wordt niet minder bij een paard van 1000 euro. Leed blijft hetzelfde.

Wij hebben beide paarden tegen 3500 euro verzekerd. De 1 is eigenlijk minder waard, de ander eigenlijk wat meer, maar een mooi gemiddelde vinden wij.
En om ze nu rontgenlogisch te laten keuren hoeft ook niet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:28

Ik heb destijds (5jr terug) uitgezocht wat het zou kosten om m'n paard te verzekeren en welke haken en ogen hieraan zouden zitten.

Ik vond het toen dusdanig onaantrekkelijk dat ik het niet heb gedaan. Heb een spaarpot opgebouwd tot 1000,-. Mochten er meer kosten zijn dan zijn bijna alle DA's en klinieken gewillig om je betaling in delen te ontvangen. Zeker als je een aanbetaling kunt doen van 1000,-.

Als ik het me goed kan herinneren was de verzekerde waarde van m'n pony toen (2,5jr niet beleerd, haflinger) niet hoger dan 1500, dus kosten die boven 1500 uit zouden komen zouden al niet gedekt zijn. Daarbij het hele verhaal met inslapen waarbij de beslissing dan bij de verzekering ligt vond ik helemaal niks.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:31

Je had haar dus toch ook hoger kunnen zetten in de verzekering?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:41

Dimple schreef:
Maar als jouw spruit geopereerd moet worden ben je meestal meer dan 1000 euro kwijt.
Ongeacht wat jouw paard op de markt waard is, heeft het paard ook zijn waarde voor jou!

Een paard van 1000 euro maar niet laten opereren, maar van 5000 euro wel? Verdriet en ellende wordt niet minder bij een paard van 1000 euro. Leed blijft hetzelfde.

Wij hebben beide paarden tegen 3500 euro verzekerd. De 1 is eigenlijk minder waard, de ander eigenlijk wat meer, maar een mooi gemiddelde vinden wij.
En om ze nu rontgenlogisch te laten keuren hoeft ook niet.

Daarom dat ik mijn paardje dan ook voor meer laat verzekeren.. zo'n 2500 euro en dan ernaast nog een spaarpotje zelf opbouwen tot een bepaald bedrag.
Die 1000 euro is niks als het om medische kosten gaat uiteindelijk..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:17

Als ik het goed heb zijn nu de volgende verzekeringen langs gekomen;
Hippo Zorg = Equine
Equipe
Bierum.

De premieberekenaar van Bierum ligt er uit dus die kan ik niet berekenen, maar ik kom bij hippozorg meer dan 100 euro per jaar hoger uit dan bij Equipe..
Ik ga uit van 2500 als verzekerd bedrag, ook al zou ie dat nu niet opbrengen. In hoeverre doen verzekeringen moeilijk over die waarde? Het is een 1,5 jarige en de aanschafwaarde was veel minder, maar wel ruim een jaar geleden en anders heeft eht geen zin te verzekeren.
Bij hippozorg moet je stokmaat invullen, mijn paard groeit nog moet je dan huidige stokmaat doen? (hij is nu nog onder de 1,48, maar gaat er wel boven komen als het goed is).

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:29

Je hebt EFO ook nog. Eerst Friesche Onderlinge.
Moet ook een goede zijn!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 13:35

Ik kan een veulen zonder papieren toch niet voor meer laten verzekeren??

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 13:37

Mocht hij trouwens geopereerd moeten worden is die 1000 euro toch mee genomen.. En zelf heb ik ook een spaarpot.. En willen mijn oma en opa zeker bij springen als ik alles terug betaal :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:42

Er is een verschil tussen net geboren veulen of al ouder. Kan je vast op de site vinden.

En waarom papierloos paard laag verzekeren? Wij hebben ook een 'weetnie' paard en is volgens mij 500 euro hoger verzekerd dan mijn merrie met KWPN papier. :D

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:26

Jorretje: je kan bierum mailen om de premie te berekenen, krijg je vrij snel antwoord. Mijn merrie met een verzekerde waarde van 2500 zou me rond de 340 per jaar kosten incl ziektekostenverzekering, bij bierum.