Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wij hadden hier toen voor het eerst een paard met een schimmelinfectie aan zijn hoofd. Dierenarts wilde ook niet enten (volgens hem was dat voor paarden niet meer toegestaan). Dus wij aan het wassen etc. Van alles geprobeerd (incl. Detox om van binnen te reinigen), meestal verdween de schimmel wel, maar zijn vel ook
Het ging zo slecht met hem dat ik hem niet eens meer durfde te laten enten.
) hij is erg dun en ruikt best wel lekker. is het jou gelukt om 1 paard met 1 fles shampoo in zijn geheel te behandelen? hij schuimt niet echt duidelijk op de huid en het hoofd vind ik ook last te wassen
hutch84 schreef:koeke is het jou gelukt om 1 paard met 1 fles shampoo in zijn geheel te behandelen? hij schuimt niet echt duidelijk op de huid en het hoofd vind ik ook last te wassen
weet jij toevallig hoe de verhouding moet zijn om bv je dekjes er mee te wassen want dat moet ook kunnen
dat ging prima. Hoofd natmaken met de washand, dan shampoo met de handen erop en goed verdelen, poosje intrekken en dan schoonspoelen met een washand met schoon water. Eerste keer vond hij het vervelend (negatieve ervaring door alle troep), maar daarna ging het prima. We hebben het een keer om de dag gedaan, daarna om de twee en zo verder tot het over was. Wij hadden dus royaal genoeg aan een fles, maar dat was ook maar voor een stukje paard (wel met een enorm hoofd overigens).Anoniem schreef:Het gaat hier toch om dit middel:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... matophyton
Het is dus wel een middel dat ontwikkeld is voor paarden maar de handelsvergunning is ervan ingetrokken![]()
Dat flikken ze nou altijd met dingen die goed werken
Anoniem schreef:Het gaat hier toch om dit middel:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... matophyton
Het is dus wel een middel dat ontwikkeld is voor paarden maar de handelsvergunning is ervan ingetrokken![]()
Dat flikken ze nou altijd met dingen die goed werken
norton84 schreef:zus komt goed zijn we er nu nog niet van af dan moeten ze enten dan hebben we er genoeg aan gedaan. en als ik dan ooit hoor dat er schimmel is heerst krijgen ze gelijk die enting. al hoorde ik daar zeer negatieve verhalen over. prik plekken die abcessen worden etc.
hoop dat de paardjes er snel vanaf zijn want het speelt toch al een behoorlijke tijd.
die laat ik voor zoiets dan weer niet komen. maar dat zou Miss een reden kunnen zijn ik weet het niet...