Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mindim schreef:Heb je steeds dezelfde dierenarts gehad? Een dierenarts die de sprongen alleen wijt aan hoe groot het dier gaat worden, bij een dier wat zo loopt, zou ik niet nog eens laten kijken. Dat lijkt me iets dat iig nagekeken moet worden, ook dat men er al vanuit gaat dat het een klophengst is, vind ik niet een erg goed teken. Ik zou het dier eens bij een goede kliniek aanbieden die er misschien iets meer van weet dan de gemiddelde dierenarts.
switt schreef:Mindim schreef:Heb je steeds dezelfde dierenarts gehad? Een dierenarts die de sprongen alleen wijt aan hoe groot het dier gaat worden, bij een dier wat zo loopt, zou ik niet nog eens laten kijken. Dat lijkt me iets dat iig nagekeken moet worden, ook dat men er al vanuit gaat dat het een klophengst is, vind ik niet een erg goed teken. Ik zou het dier eens bij een goede kliniek aanbieden die er misschien iets meer van weet dan de gemiddelde dierenarts.
Utrecht is bij mn paard geweest....
Kendra schreef:Ik vind - net als een aantal andere mensen - dat de gewrichten achter wel erg groot zijn, en ook voos voor zo'n jong dier. Maar je hebt gelijk, foto's zeggen nog niet zo veel nu. Heb je ook aan de fokker gevraagd of hij rhino op stal heeft gehad?
sporten schreef:Vind heel erg al hanentreed lopen
Dit zie je veel bij jonge hengsten veulens die te snel groeien
Meeste gevallen blijft het en wordt alleen maar erger
betadine schreef:De fokker is niet heel eerlijk geweest dan, oftewel heb je hem voor een erg goede prijs kunnen kopen, want het is onmogelijk dat hij dit niet ziet.
Hopelijk gaat het over en ligt het enkel aan zijn groei. Je zou wel eens een echo/foto kunnen laten maken om te zien of er geen ontsteking opzit. Vreselijk om je veulen zo te moeten zien
switt schreef:betadine schreef:De fokker is niet heel eerlijk geweest dan, oftewel heb je hem voor een erg goede prijs kunnen kopen, want het is onmogelijk dat hij dit niet ziet.
Hopelijk gaat het over en ligt het enkel aan zijn groei. Je zou wel eens een echo/foto kunnen laten maken om te zien of er geen ontsteking opzit. Vreselijk om je veulen zo te moeten zien
Ik heb hem gisteren dit filmpje laten zien en daarop zag hij ook niets raars....ik geloof wel dat het hem ontgaan is. En ach, misschien wist hij het wel: het verandert niets aan de situatie. Ik ga me daar maar niet druk.om maken, ik vind het al rot genoeg dat het niet goed gaat met hem
betadine schreef:Ik begrijp dat je het moeilijk hebt nu van hem zo te zien en dat je geen zin hebt in een confrontatie met de fokker, maar hij verkoopt jou een "gezond" paard dat zo loopt en hij ziet dat niet ? Ik vind dat echt twijfelachtig, want een fokker hoort toch een minimum aan kennis te hebben tenzij het een particulier is die eenmalig een veulentje fokte. Een paard met een mankement als gezond verkopen is gewoon oplichterij en als jij daar vrede mee hebt en je je liever concentreert op je veulen begrijp ik dat zeker, maar denk er toch over na, want als het zo is dan heb jij je wel goed laten vangen en je mond houden is hem dan zijn zin geven. Ik zeg dit enkel omdat je mischien hoge kosten kunt hebben aan dit veulen en er mischien nooit mee gaat kunnen rijden om niet te spreken van de emotionele schade en als die fokker dat weet en van jouw goedgelovigheid heeft geprofiteerd dan is hij daar wel verantwoordelijk voor en zou je tenminste de aanschafprijs moeten terug krijgen, al is het om de DA kosten van je veulen te betalen. Ik kan niet geloven dat hij dit niet zag, het is overduidelijk en daar is geen DA voor nodig om dat te zien. Sterkte met je veulen en hopelijk toch een goede afloop.
geerke schreef:ik weet niet of dit voor TS geldt....maar erg veel mensen denken hun slag te slaan en een topper te kunnen kopen voor een paar euro.En heel,heel soms lukt dat ook.
Maar de meeste goede veulens gaan niet voor weinig weg hoor.Of ze moeten inderdaad iets mankeren en tevens goede papieren hebben.
unicorn_kiss schreef:Ik schrok ook van de dikke sprongen
Bovendien vind ik dat hij erg weinig buiging laat zien in het spronggewricht: hij ontziet buiging door zijn been opzij uit te zwaaien. Ik denk zelf niet aan atactie. Ik zou persoonlijk naar een kliniek gaan
Ariebren schreef:Het is een probleem in de knie rechts achter.
Kan een losse knieschijf zijn.
Of een van de drie gewrichts banden zitten niet op de goede spanning.
Vaak groeien ze hier overheen.
Als het veulen echt zo'n groeispurt heeft gehad dan zou ik het nog een tijdje aankijken.