Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serendip90 schreef:Maar stel.... of ik vind een "illegale" huis/dierenarts en ik ga erin handelen of ik bestel het in het buitenland..., hoe strafbaar ben ik dan als ik dat "hobbymatig" doe?
Serendip90 schreef:Ja daarom... Stel je kijkt hoeveel bokkers er interesse hebben... Je deelt de kosten.... In het topic heb je contact met elkaar/nieuwe mensen met cushing... je "overschot" dat je gekocht hebt, raak je dan wel kwijt?
Myca schreef:Het is natuurlijk erg triest dat de behandeling van Cushing ineens vele malen duurder moet worden.
Maar ik zie hier toch een paar dingen staan die niet helemaal kloppen. Het is niet zo dat het zelfde middel een andere naam en een andere prijs heeft gekregen, het is weliswaar sterk verwant, en toch niet identiek:
Pergolide:
[ Afbeelding ]
(8β)-8-[(methylthio)methyl]-6-propylergoline
Prascend:
[ Afbeelding ]
8β-[(methylthio)methyl]-6-propylergoline monomethanesulfonate
.
karuna schreef:Myca de twee plaatsjes zijn identiek aan elkaar alleen een waterstof atoom extra in de bovenste? Klopt dat wel want die lijkt met dat extra atoom niet te kloppen. Ik kom een negatief plekje te kort dan of anders gezegd ik houd een plusje over. En is de tweede stof een combinatie van de twee naast elkaar staande verbindingen?
IKbenEllen schreef:Ik heb een soortgelijk probleem met mijn kat gehad, deze was al op leeftijd en slikte een pilletje voor zijn schildklier. Hier kwam ook een dierlijke variant voor en werd 300% duurder. Via via heb ik het toen een aantal jaar via België kunnen bestellen. Toen mijn contact daar wegviel moest ik weer een manier zoeken. Een andere dierenarts is toen recepten gaan schrijven onder het mom van: kat reageert niet goed op dierlijke variant. Die moest ik gewoon bij apotheek halen en contant betalen. Was alsnog stukken goedkoper dan die dierlijke variant.
Misschien is dat een idee voor jullie?
IKbenEllen schreef:Ik moest er ook voor naar een andere dierenarts Eiber, maar goed had verder ook niet zo'n band met de oude, kwam er nooit (gelukkig). Maar misschien is optie België al genoeg?
Jannepauli schreef:Het mensenmedicijn bestaat nog altijd. Maar er is wetgeving die bepaalt dat dierenartsen verplicht zijn om een voor diergebruik goedgekeurd medicijn te gebruiken. Men mag dan niet meer uitwijken naar humane medicatie.
Anoniem schreef:Ff een stipje. Heb net bloed laten afnemen voor cushing onderzoek bij mijn 8 jarige shet. Vrijdag uiterlijk de uitslag. En ja... 8 jaar jong