Welke kliniek is de beste?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Welke kliniek is de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:52

eens rapido, utrecht is wel een goede uitgebreide kliniek waar je goed zit met je paard.ik zou als ik dit zo lees ook niet een twee naar een ander reizen met dit dier...
ik wil je sterkte wensen.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 20:50

Bedankt voor de reacties.
Mn paard is nu stabiel, maar het mag absoluut niet erger worden, dat overleefd ze niet.
Morgen rijd ik weer heen voor overleg. Het wordt een ct scan nu, wat me echt een hoop geld gaat kosten. Maar als ik daardoor nog jaren kan genieten van haar, dan heel graag.
Ik ben inmiddels een vermogen kwijt (niet verzekerd) en had er een nieuw paard voor kunnen kopen. Maar dit paard betekend veel voor mij.

Ook ga ik er iemand naar laten kijken die met de holistische geneeswijzen bekend is.

Ik wil erbij zeggen dat ik over de kliniek in Utrecht echt zeer te spreken ben. Ik wordt dagelijks gebeld, en ze houden zich erg veel met haar bezig.
Was ik er maar meteen heen gereden!

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:13

Ik zou inderdaad ook vertrouwen op Utrecht. Dit is niet zomaar een kliniek.
Heel veel sterkte.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:34

Ja Utrecht als je bij het goede team zit ;) doen ze zelfs meer dan ze kunnen heb ik het idee,ik vond ze ook erg betrokken... :j
Pfft wat een spanning voor je :(:) en ja het kost een vermogen,wij hebben nu 3 paardjes op een rij gehad met zeldzame ziektes de afgelopen maanden,waaronder 1 met koliekoperatie en Desert is in Utrecht behandeld en heeft een ct-scan gehad mits je het wilt lezen(staat in mijn onderschrift) ;)

Mag ik vragen welke arts je hebt?Mag ook per pb hoor...

Ik kan niets anders dan heel hard duimen voor jou en je meisje en heel veel respect hebben voor wat je voor haar over hebt _/-\o_

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 07:51

Inmiddels hebben we ook een CT scan laten doen, en vandaag horen we de definitieve uitslag.
Zover ze alvast konden zien leek er veel botwoekring op haar kaakrand te zitten, en dat sluit een tumor toch niet uit. Daar hebben ze een stukje van weggenomen voor t lab.
Vanmiddag meer. Het begint echt ondraaglijk te worden die onzekerheid.
Gister nog even bij haar langsgeweest, maar ze is ontzettend mager.
Ik wil haar zo graag mee naar huis nemen...

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:08

Heel veel sterkte en ik hoop dat de uitslag vandaag voor je meevalt.

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:16

Heel veel sterkte vandaag!

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:30

singasong schreef:
Kliniek Den Hoek (Laarakker). Daar kijken ze verder dan alleen regulier.

Helemaal mee eens, als wij dat met onze pony niet gedaan hadden destijds had hij maar 4 jaar mogen worden. Een paardenlichaam (mens ook) is 1, de plek waar iets naar voren komt hoeft niet de oorsprong van het " probleem" te zijn.
Heel veel succes..

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 08:41

Nou volgens Utrecht was het niet best.
Voor zover ze het konden zien was dit een vorm van kanker, en is eigenlijk niet te behandelen. Maar zeker wisten ze het niet.
Ze stelden voor om haar in te laten slapen, en haar daarna te mogen gebruiken om 'open te maken'enz...
M'n maag draaide er van om.

Ik ga haar vandaag direct weghalen, en hoop meteen door te mogen rijden naar Laarakker. Mijn laatste hoop...

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:55

Tjee wat heftig zeg..
Heel veel succes en sterkte vandaag!

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:05

Even heel eerlijk, en misschien wil je dit niet lezen, maar zou je dat nou wel doen? Je paard is erg ziek, er is een ernstige diagnose gesteld, en je paard heeft het nu heel zwaar. Bij Laarakker zullen ze opnieuw beginnen. Jij moet inschatten of je je paard dit wilt aandoen, of ze dit nog aankan. Het is idd zo dat Laarakker verder kijkt dan regulier, maar bij kanker zal het niet werken. (oke, ik ben geen aanhanger van dergelijke geneeskunde, dat mag duidelijk zijn) Zij zullen waarschijnlijk dezelfde diagnose stellen, en je zult hetzelfde bericht krijgen. Kijk even heel goed voor wie je nu deze beslissing neemt, voor jezelf, of voor je paard. En ik weet hoe moeilijk het is hoor. Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:24

Eigenlijk denk ik een beetje hetzelfde als Ninia. Tuurlijk wil je je paard heel graag bij je houden. Soms betekent houden van ook loslaten, hoe moeilijk dat ook is. Je hebt al zoveel gedaan voor haar. De kliniek in Utrecht geeft het ook niet voor niks op, ook al kwamen ze met het bericht wat je absoluut niet wil horen. Hoe moeilijk het ook is, denk aan het welzijn van je paard. Als ze geholpen kan worden met goede kans op genezing dan ben ik de eerste die zegt doen, bedenk alleen wel tot hoe ver je wil gaan voor haar. Wat voor haar paardwaardig is en probeer je eigen gevoel hierbij te negeren. Zelf heb ik het gehad met 2 katten. Achteraf gezien had ik al veel eerder moeten ingrijpen en hebben ze te lang pijn geleden. Dit nooit meer. Ik kan je verder alleen maar heel veel sterkte en wijsheid toewensen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:09

Goede keus inladen en naar Laarakker, Utrecht weet het namelijk NIET zoals zo vaak het geval is..
Dus advies van Utrecht wij weten het niet dus laat maar inslapen.. :')

Heel veel sterkte en hopen maar dat je gelijk door kan rijden..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:20

Jeetje, ik zie net het topic pas.
Wat heftig... ik ga heel hard voor jullie duimen!!

Mocht Laarakker ook niet kunnen helpen, dan weet je gewoon dat je er werkelijk ALLES aan gedaan hebt.

Respect voor jou.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:46

Elco schreef:
Goede keus inladen en naar Laarakker, Utrecht weet het namelijk NIET zoals zo vaak het geval is..

Net of één of andere holist wonderen kan verichten bij kanker!!
Gebruik je gezonde boeren verstand en doe ff lekker normaal zég!!

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:04

Als gecertificeerde dierenartsen de reden niet exact weten, maar wel de richting kunnen aangeven en daarbij ook zien dat het een paard in zeer slechte staat betreft, dan neem ik aan dat het advies 'inslapen' toch ergens redenen heeft.

TS, verschrikkelijk dat jou en je paard dit moeten overkomen. Denk er echter goed over na voordat je haar weer ergens mee naar toe neemt. Ik geef toe dat ik niet kan zien of voelen hoeveel zij voor je betekent, hoewel ik vanaf hier kan inschatten dat dat enorm veel moet zijn. Als je echt denkt dat iemand anders nog een oplossing heeft voor haar, dan zou je het kunnen overwegen. Maar als er al is vastgesteld dat het zo ernstig is, is het wellicht beter om haar naar huis te halen. Dicht bij jou en in een veilige omgeving, daar kan ze vertrouwd bij jou zijn. Hoe dan ook wens ik je erg veel sterkte in deze beslissing. :)

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:15

rapido schreef:
Elco schreef:

Net of één of andere holist wonderen kan verichten bij kanker!!
Gebruik je gezonde boeren verstand en doe ff lekker normaal zég!!

Volgens mij word er geschreven dat ze aan kanker denken maar het NIET weten..?! Zoals er zo vaak gezegd word door de reguliere DA, we weten het NIET!
Heel goede keus om verder te kijken dan je neus lang is, dat zouden die DA-en ook eens moeten doen!! Mochten ze bij Den Hoek niets meer voor je kunnen doen, heb je in ieder geval alles geprobeerd. Heel veel sterkte..!!! Hou ons op de hoogte.
Sorry maar wij hebben het LEVENDEN bewijs op stal staan, als wij bij de reguliere DA waren gebleven en niet ons gevoel hadden gevolgd om naar Den Hoek (Laarakker) te gaan had deze pony op 4 jarige leeftijd in geslapen geworden. En dat ook nog eens door een fout van de DA! :Y)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:46

ts :(:) volg je gevoel en blijf goed naar je meisje kijken,maar een duidelijk antwoord is altijd fijn....
het stukje we denken dat en weten het niet zeker,blijft knagen...
Ik neem aan als er een duidelijk,ze heeft kanker,niets meer aan te doen je haar lekker mee naar huis had genomen en haar een waardig afscheid zou geven,maar juist die onzekerheid vreet aan je...want stel dat en ja mee eens,men zou soms eens verder moeten kijken dan hun neus lang is,...er bestaat meer dan de reguliere artsen....
1 ding,je bent zoveel verder gegaan dan menig ander,respect.... en ooit is liefde juist loslaten :(:) maar dan weet je dat je echt alles hebt gedaan....
Sterkte!!!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:40

Als vermoed word dat het kanker is waarom nemen ze dan geen biopt om dit uit te sluiten?

Goed communiceren met de artsen is van groot belang als het om een ziek dier gaat.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:46

Jee wat een verhaal.
Ik zou ook alles proberen.
Heel veel sterkte.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:47

rapido,is al gedaan als je goed leest in openingspost en waren er geen kankercellen te vinden ;)

communiceren is altijd belangrijk,maar als die het zelfs dan niet weten???Kan je praten tot je een ons weegt of nog een laatste redmiddel proberen...

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:48

Heel veel sterkte
Ik hoop dat het goed komt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:50

Bah wat een nare toestand zeg.

Heel veel sterkte en succes.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:52

TS, altijd je eigen gevoel volgen! Laarakker zou niet mijn keuze zijn (Utrecht nog minder) maar ik hoop dat een 2e opinie je wel duidelijkheid kan geven, ik duim voor jullie

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 01:03

sterkte. :(:)
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat de dierenartsen het fout hebben