Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
SuzanLarissa schreef:Ehh volgens mij open ik dit topic ook omdat het over mijn paard gaat? dan is het niet raar dak het over mijn paard heb dacht ik zo..
Maar laat maar zitten schijnbaar ben ik opeens raar bezig ofzo?
ik zoek het zelf wel uit.
Alsof ik nog niet genoeg aan mijn hoofd heb.. pff
Grit schreef:Ik heb ook een paard gehad met een oogbeschadiging. Deze is helaas niet genezen. Na een jaar van behandelen en onderzoeken (op de kliniek in de buurt en uiteindelijk in Utrecht) gekozen voor een oogverwijdering. Ook omdat steeds beter zichtbaar werd dat mijn paard er zoveel last van had. Overigens niet in zijn karakter, dieren kunnen zo hard zijn voor zichzelf. Maar hij begon gewicht te verliezen.
Bij hem hebben ze ook het "raspen" gedaan. Wat ze eigenlijk ook met jouw paard wilden doen, zoals je in je OP beschreef. Maar helaas dus niet met resultaat.
Een pittig jaar met zoveel zalven en gedoe aan zijn hoofd. En daarnaast nog de pijn.
Voor hem was de verwijdering een opluchting, hij is er goed van op geknapt en kon zich prima redden.
Waarom het bij hem niet kon genezen is niet duidelijk geworden, ze konden daar geen reden of oorzaak voor vinden.
Helaas geen succesverhaal over een genezing. Maar ik snap helemaal dat je daar volledig voor gaat en ik duim voor jullie dat het gauw de goede kant op gaat! En het kan ook, er zijn genoeg topics over oogproblemen die goed aflopen!
SuzanLarissa schreef:Jaa hij heeft katheter in zijn oog, dus heel slangetjes gedoe aan het halster vast.
en krijgt atropine waardoor die niet in fel licht kan kijken doordat zijn pupil daardoor wagenwijd open staat.
Grit schreef:SuzanLarissa schreef:Jaa hij heeft katheter in zijn oog, dus heel slangetjes gedoe aan het halster vast.
en krijgt atropine waardoor die niet in fel licht kan kijken doordat zijn pupil daardoor wagenwijd open staat.
Dan kan ik me voorstellen dat los laten geen goed idee is. Merkt hij veel van de catheter? Wel fijn dat het zo kan, het met de hand zalven is ook maar een vak apart en ook vervelend voor het paard.
SuzanLarissa schreef:oke nu loop ik wel heel erg te doemdenken denk ik mja
zoals ik al een paar dagen constant zeg
altijd mensen die dan zeggen dat ook kan reageren op het geluid wat zwaaien maakte of luchtstroom, maar wij dachten echt op zicht was, dus daar houden we ons gewoon aan vast! Grit schreef:Dat zalven voor langere tijd is echt vervelend ja.SuzanLarissa schreef:oke nu loop ik wel heel erg te doemdenken denk ik mja
zoals ik al een paar dagen constant zeg
Het kan nog alle kanten op, dus ook gewoon de goede!
En mocht het zover komen dat hij aan een kant niks meer ziet, ik ken tot dusver alleen positieve verhalen over de omgang van paarden hiermee. Jouw paard is nu ook nog rustig, terwijl zijn zicht nu toch ook verstoord wordt.
Maar het is gewoon rot dat jullie hier nu middenin zitten, geeft een hoop zorgen. Gewoon de planning blijven volgen die je samen met de DA hebt gemaakt en niet te ver vooruit kijken!
Heb je een foto van zijn oog?
Edit, inmiddels gezien in je andere topic. Wat vervelend dat het zo'n gevecht is/was om hem te kunnen behandelen.
Bert werd er wel steeds gemakkelijker in, een stukje gewenning. Op het eind stond hij gewoon los in de wei bij het zalven, maar hij vond het niet leuk.
Maar het blijft voor hem naar dat ik aan die kant beweeg dus heb het idee dat die de boel niet goed ziet..
hoe heb je dat geregeld zeg?
! Hoop dat het de goede kant op gaat nu!
?
Hij mag dan wel vlechtjes in hebben en roze en paars halster
Maar het is een hij hihi

Semra schreef:Ik kon er toen niks van vinden op internet en heb er zo mee in mijn maag gezeten. Je wilt toch ook graag ervaringen horen van eigenaren.Grit, mooi verslag heb je er van gemaakt. Bijzonder om alle foto's te bekijken.