Appeltjes op de vacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Appeltjes op de vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 11:29

Hihi, dat is inderdaad ook wel erg leuk! Een witte die "stiekem" bont is.

Dat appeltjes in de winter niet zichtbaar, had ik ervaren haha. Alleen bedoelde ik dat je ze dan elk jaar terug zou moeten zien?? Afgelopen 2 jaar heeft mijn merrie ze namelijk niet gehad en nu juist heel erg duidelijk.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:32

kiki1983 schreef:
Mij is verteld door de veranderingen in het gras qua samenstelling maar of dat klopt weet ik echt niet, en een ongezond paard heeft nooit appetljes dus het zal vast wel met de gezondheid te maken hebben!

Ik denk dat dat niet klopt. Die van mijn heeft veel appeltjes maar staat niet op het gras met oog op ziekte.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:48

die van mn zusje heeft nu appeltjes nu hij aan het verharen is en zijn wintervacht doorkomt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 11:56

Klinkt inderdaad tot nu toe het meest aannemelijk, vorm van verharen. Alleen vraag ik me dan af hoe het komt dat ze in de zomer ook appeltjes hebben terwijl ze dan niet meer verharen.

Nu mijn merrie langzaam aan haar wintervacht krijgt, zie je de appeltjes wel steeds duidelijker. Ook eens goed gekeken, maar de lichte stukjes lijken korte te zijn dan de donkere stukjes. Haar wintervacht is altijd heel erg donker, dus dat zou best een optie zijn.

Maar nog steeds, hoezo in de zomer dan ook. :+

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:12

zelf denk ik dat het ook met regen te maken heeft. Als die van mijn in een regenbui gestaan hebben en dan de zon goed doorbreekt zitten ze dag erna vol appeltjes. Deze blijven dan ook hele seizoen zitten. Alleen in de winter zijn ze niet meer goed zichtbaar. Heb een zwarte, waar je niet snel appeltjes op ziet. Maar hij heeft allemaal bruine appeltjes, over zijn hele lichaam. Heb ook weleens paarden gehad die nog nooit appeltjes gehad hadden en met 24/7 weidegang spontaan vol appeltjes komen. Of dat het toch iets met het gras te maken heeft.......... 1 ding is zeker ongezond is het zeker niet, want de paarden met appeltjes glimmen allemaal als een spiegel!