bestaat er ook ander lab als het woud voor mestonderzoek?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luckyluuk

Re: bestaat er ook ander lab als het woud voor mestonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:50

JE KUNT ZELF OOK EEN CURSUS VOLGEN ,BIJ WORMTEST.NL , HEB IK OOK GEDAAN HEEL LEUK EN LEERZAAM MET DE MC MASTER TELRAAM . ALLE SPULLEN DAARVOOR KUN JE OOK BIJ HUN BESTELLEN, EN INDERDAAD JE KUNT HET BESTE 3 DAGEN ACHTER ELKAAR DE MEST ONDERZOEKEN ,DAN IS HET BETROUWBAARDER. ALS IEMAND ZIJN PAARDENMEST DOOR MIJ WIL LATEN TESTEN OP WORMEN ,KAN DAT. IK WOON IN HAARLEM .

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:27

Mijn DA doet ook mestonderzoek zei hij....en wat blijkt, het stuurt het óók gewoon op naar het Woud...haha, nou, dat doe ik dan zelf wel.....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:37

Maris schreef:
Maar dat kan met paardenmest toch weer niet ? Het moet toch vers zijn ? dus dan zou je 3 dagen achter elkaar mest moeten inleveren ofzo bij de da ?

Voor betrouwbare resultaten ja. De kosten vallen echter niet mee als je het op die manier doet.

Ik snap dan ook echt niet dat je met 1 mestbal, na 1 onderzoek al iets kunt concluderen. Daarvoor moet je in ieder geval 3 dagen achtereen mest ter onderzoek aanbieden.

Net als eerder gezegd is, met chemie moet ik zoiets niet proberen. :=

Ariebren schreef:
Dat had ik in mijn oude werk in de chemie echt niet moeten doen.
Eén klein stukje afval of pipet vloeistof pakken van een lading van 20 ton is bepalend voor de samenstelling ??
Men pakt een doorsnee monster, dus een aantal kilo's van vast afval of een dikke liter vloeistof op diverse dieptes in de tankwagen.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:42

Misschien interessant:
http://www.wormtest.nl/ bied testen en cursussen aan om zelf dit soort onderzoekjes te doen!
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar wellicht is dit een goedkope oplossing én wanneer je het eenmaal zelf kunt kun je de test zo vaak je wilt herhalen en heb je de kwaliteit zelf in de hand.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:47

Ik heb daar wel vaker van gehoord, op zich interressant maar dan moet je ook weten welk middel tegen welke worm werkt, leer je dat ook? Eerste en tweede graads etc?
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-09-12 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:18

Ze geven cursussen, kijk even op de website :-) Verder kan ik je niet informeren...

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 09:32

ik doe het bij mijn praktijk s`morgens brengen eind van de dag resultaat.
en als heel druk is word ik de volgende morgen gebeld,
ga toch op de site kijken altijd leuk en leerzaam