Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Emaartje schreef:TJolieke schreef:Hier begin ik bij darmklachten/slappe mest bij de paarden standaard met psyllium vezels en twee keer per dag twee flesjes yakult. Bijna altijd goed resultaat.
psyllium vezels waar te verkrijgen?
Devitootje schreef:Je wilt graag dat ze dikker wordt? Dan zou je bijv. ook Kwikbeet kunnen proberen, naast een seniorenmuesli.
Op voervergelijk.nl staat het volgende:
De behoefte van bepaalde vitaminen en mineralen zijn extra hoog bij oudere paarden. De behoefte aan zink, koper en selenium zijn hoger. Ook vitamine C moet aanvuld worden, omdat oudere paarden dit niet meer voldoende aanmaken in de lever.
Ik weet niet in hoeverre deze behoefte vervuld wordt in/met een merriebrok.
Maar op voervergelijk.nl kan je de voedingsstoffen van twee producten heel makkelijk met elkaar vergelijken.
An_J schreef:kwikbeet is een ouderwetse naam voor bietenpulp. Iets waar de Seniores Prioris ongeveer voor 85% uit bestaat. Dus dat heeft geen zin.
Ik denk dan de Equilin is aangeraden van wege de probiotica. Maar je zou ook de Naf Biotics bij de Paardendrogist kunnen bestellen. Een goede combinatie van pre en probiotica die het bacteriestelsel in de darmen in iedergeval wat doet opknappen.
An_J schreef:kwikbeet is een ouderwetse naam voor bietenpulp. Iets waar de Seniores Prioris ongeveer voor 85% uit bestaat. Dus dat heeft geen zin.
Ik denk dan de Equilin is aangeraden van wege de probiotica. Maar je zou ook de Naf Biotics bij de Paardendrogist kunnen bestellen. Een goede combinatie van pre en probiotica die het bacteriestelsel in de darmen in iedergeval wat doet opknappen.
Loes'sCorner schreef:Ik lees nog steeds geen antwoord op mijn vraag, sorry als ik eroverheen kijk, maar is er al eens een uitgebreide mest controle gedaan?
Want zoals ik aangaf, als blijkt dat er een besmetting is van een schimmelhaard of iets anders dan heeft al het extra voer slechts een tijdelijke verbeterende werking......en probiotica voerenkan dan zelfs gevaarlijk zin.