midgie schreef:liljebo schreef:Ik denk dat er ook een risico is op het vormen van een patroon. Als het paard werkelijk een hekel heeft aan verhuizing (waar het dus wel op lijkt) en het thuis zijn sterk belonend werkt (wat dus ook zo lijkt te zijn) is het nu twee keer beloond voor ongewenst gedrag op nieuw adres door weer naar huis te mogen en is de kans groot dat dit een patroon wordt.
Nou zo denkt een paard niet dat zijn jou gedachtens.
Een paard zal echt niet denken als ik me misdraag dan mag ik naar huis, nee die voelt zich niet veilig in zijn nieuwe omgeving dus volgt zijn instinct en hij heeft geen andere keus dan vluchten, vecht , staken of zelfs flauwvallen, als een paard zich zomaar laat vallen is dat een totalen overgaven daarmee zegt hij eet me maar gelijk op dan.
Zeker als hij in een vreemde omgeving is zonder zijn eigen vertrouwde kudde en dan ook nog met een heel vreemd persoon op zijn rug die miss wel dingen wil die hij miss niet eens snapt op dat moment omdat hij zich niet veilig voelt,
Vraagje aan TS , wat doet het paard als jij hem zelf op een vreemde omgeving rijd ??
Hier heeft hij totaal geen problemen mee. Ook een vreemde ruiter die plotseling op hem moet rijden op een vreemd terrein is ook geen probleem (dit voorval is gebeurt op een wedstrijd waarbij de vaste ruiter vlak van tevoren uitviel.)