Homeopatische ondersteuning bij overbelaste pees

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:30

Sjuimpje schreef:
Een scan kost zat eurootjes, maar je moet er ook niet aan denken dat je of 3 maanden stapt voor Jan Jodokus, of juist veel te snel weer aan de slag gaat.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Vorig jaar had Liberty ook een (hele lichte) peesblessure. We hebben twee weken gestapt op de verharde weg en toen al weer een scan laten maken. Pees bleek helemaal in orde te zijn en hij was er ook zeker niet meer gevoelig op (dit was eigenlijk alleen de eerste twee dagen zo). We konden direct alweer beginnen met opbouwen. Voor hetzelfde geld hadden we voor de zekerheid 3 maanden gestapt en dit ook nog eens voor niets gedaan....

Te snel weer beginnen is ook funest natuurlijk, hier kan een scan je ook weer voor behoeden.

Ik heb in die periode homeopathische druppels gegeven (Tendocure) en ik gaf ook nog Traumeeltabletten de eerste paar dagen (pok hoeopathisch). Verder heeft mijn paard Traumeel ingespoten gekregen in zijn pees (of bij zijn pees, weet het niet precies).

Na die tijd hebben we ook nooit meer problemen gehad met dat been/die pees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:12

CCCCorine schreef:
Pees bleek helemaal in orde te zijn en hij was er ook zeker niet meer gevoelig ct alweer beginnen met opbouwen. Voor hetzelfde geld hadden we voor de zekerheid 3 maanden gestapt en dit ook nog eens voor niets gedaan....

Heb ik geen problemen mee Haha!
M'n meissie gaat hopelijk nog een jaar of tien mee, dus die paar weekjes stappen vind ik geen ramp. Bovendien is het voor onze band zeker niet slecht, we hebben het erg gezellig samen, we kletsen wat af onder het wandelen. Naja.... ik klets en zij luistert *LOL*
Mileen is geen wedstrijdpaard, maar m'n vriendinnetje waar ik toevallig ook op rijdt Lovers

dapina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:15

hoi allemaal,

ben nieuw hier op bokt, maar heb veel ervaring met paarden en zeker ook met medische dingen.
Vorig jaar heeft mijn paard een lichte peesblessure gehad, en behalve rust ( is in zijn geval niet eenvoudig ) heb ik hem ook dagelijks een aantal uren behandeld met magneetveldtherapie, met echt verbluffend resultaat zoals uit de scans bleek . Zelfs mijn dierenarts vond dat ik er zeker mee door moest gaan en na een aantal weken ( 2 weken ) was er op de scans niets geen beschadiging meer te zien van de pees.
Je kunt de magneetveldtherapie voor diverse aandoeningen gebruiken hoor. Misschien een tip voor een van jullie.
groetjes Lachen

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:20

hoi hoi, mijn paard heeft een aantal jaren geleden een zware peesblessure gehad en daar heb ik ook traumeel gel op gemasseerd. Verder veel rust en over de harde weg maar dat wisten jullie al. Van de homeopaat waar ik ben geweest (Erik Laarakker) heb ik Peestal gekregen wat de pezen versterkt maar goed, ik weet niet echt of dat geholpen heeft ofzo want ze liep toen al goed, het was meer ter aanvulling. Wel heb ik ook van hem Levercompositum gekregen omdat haar lever niet zo sterk was. Van dat spul werd ze echt weer de oude......wat heb ik gestuiterd op dat paard zeg! Verder heb ik in het begin ook een apparaatje gekregen waarbij geluidsgolven ofziets vrijkwamen om de pees te prikkelen te gaan werken. Sterkte met je paard. Groetjes!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 04:47

Eric Laarakker heeft een super spulletje voor de pezen. Ik vergeet altijd hoe het heet; Wondermelk of zo......pfff weet het nu echt ff niet. Maar als je hem opbelt en zegt dat het om een overbelaste pees gaat weet hij meestal genoeg. Het werkt echt!!! Ik heb paarden volledig van peesblessures zien herstellen binnen 2 maanden, door dat spul er elke dag op te smeren. Wel prijzig..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:11

Persoonlijk geloof ik niet zo in Wondermiddeltjes. Ik laat liever de natuur z'n werk doen....
Mocht het (te) lang gaan duren, zou ik liever Bioscannen.

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:21

Even een tip voor als je met homeopathie aan de gang wil... Ga met jouw paard of laat een homeopaat op stal komen.... Dan heb je het beste resutaat. De middelen die je bij de drogist kan kopen, daarvan zegt een echte homeopaat dat ze niet (genoeg) werken. Dat komt omdat de verdunning niet sterk genoeg is. Een goede homeopaat kan je er meer over vertellen!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:43

Dat middel Peestal is inderdaad een super middel.. heb er al heel veel paarden van op zien knappen en weer helemaal rad worden terwijl de dierenartsen er een hard hoofd in hadden..... Zou t zeker geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:28

Mikey schreef:
Even een tip voor als je met homeopathie aan de gang wil... Ga met jouw paard of laat een homeopaat op stal komen.... Dan heb je het beste resutaat. De middelen die je bij de drogist kan kopen, daarvan zegt een echte homeopaat dat ze niet (genoeg) werken. Dat komt omdat de verdunning niet sterk genoeg is. Een goede homeopaat kan je er meer over vertellen!

Ook als je je homeopatische druppels bij een drogist haalt, heb je zelf nog een flinke hand in de verdunning. Ik gebruik momenteel Arnicadruppels voor het paard, in verdunning D6. Maar ik zou natuurlijk ook D20 of zelfs D30 kunnen gebruiken, die zijn ook gewoon normaal leverbaar.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 05:02

Aimee schreef:
Eric Laarakker heeft een super spulletje voor de pezen. Ik vergeet altijd hoe het heet; Wondermelk of zo......pfff weet het nu echt ff niet. Maar als je hem opbelt en zegt dat het om een overbelaste pees gaat weet hij meestal genoeg. Het werkt echt!!! Ik heb paarden volledig van peesblessures zien herstellen binnen 2 maanden, door dat spul er elke dag op te smeren. Wel prijzig..........

Bedoel je Multi-milk?
Ja, dat werkt goed.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:52

Jaaaa, Multi-milk is het, bedankt! OK dan! Haha!
Zo'n makkelijke naam en toch vergeten............ Blond