Bloed aan koker, DA op bezoek maar nog steeds niets...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Re: Bloed aan koker, DA op bezoek maar nog steeds niets...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 22:07

Hij is normaal elke dag springlevend en gedraagt zich op de wei zelfs nog als een jong veulen. Dus er is in ieder geval geen sprake van geen levenslust meer hoor :o...

DA heeft hem een antibiotica spuit gegeven en een ontstekingsremmende spuit. Hij komt morgen zijn Zaakje helemaal uitwassen om het is goed te kunnen bekijken. De DA heeft ook bloed getrokken, morgen krijgen we de uitslag. Ik zit morgen helaas wel de hele dag in de auto onderweg naar huis, maar ik plaats zondag zeker een update. Ook best rot dat ik maandag voor een hele week naar Nederland vertrek met vriendinnen op pony stage... Hoop zo dater niets ernstig is en we hem met een goed gevoel en goede gezondheid naar het rusthuis kunnen brengen... Heb op mijn mail naar hun trouwens nog altijd geen antwoord gekregen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:22

Was onlangs toch nog zo een topic? Gebruik eens de zoekfunctie..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:23

Heel veel sterkte. Het is natuurlijk altijd vreselijk als je pony wat mankeert maar dit is nog erger als je er zelf nog niet bij kunt zijn.. Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen en op te lossen :(:)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 23:00

Dat topic had ik gelezen maar de symptomen zijn compleet anders bij mijn paard. Bij hem is de koker wél opgezwollen, krabt hij er niet aan en wordt hier dus duidelijk wél ziek van...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 23:01

Aukelizzy schreef:
Heel veel sterkte. Het is natuurlijk altijd vreselijk als je pony wat mankeert maar dit is nog erger als je er zelf nog niet bij kunt zijn.. Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen en op te lossen :(:)

Ik hoop het ook... Meisje die hem verzorgde voor me voelt zich hartstikke schuldig... Negens voor nodig natuurlijk :j Het is vooral lastig te weten dat er niets is wat je zelf kan doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:01

Kan je naar een goede kliniek zodat z verder kunnen kijken...weefselonderzoek, foto, van alles en nog wat..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:04

heeft hij geen last van de uhm... ja hoe noem je dat van die velletjes die je wel eens ziet zitten misschien is dat zich op gaan proppen wat een ontsteking? of snee in de koker heeft veroorzaakt??
ik heb verder ook echt geen flauw idee ik hoop dat t allemaal goed komt met je paardje

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 23:06

russel schreef:
Kan je naar een goede kliniek zodat z verder kunnen kijken...weefselonderzoek, foto, van alles en nog wat..

Weefselonderzoek zou onze DA eventueel ook nog willen doen. Een biodiesel nemen bedoel ik dan :j hiermee zouden we kunnen ontdekken of het al fan niet om een tumor zou gaan. Maar eerst ervende bloedresultaten afwachten...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 23:07

NathalietjeB schreef:
heeft hij geen last van de uhm... ja hoe noem je dat van die velletjes die je wel eens ziet zitten misschien is dat zich op gaan proppen wat een ontsteking? of snee in de koker heeft veroorzaakt??
ik heb verder ook echt geen flauw idee ik hoop dat t allemaal goed komt met je paardje

Aan een ontstoken wond dachten wij ook eerst, hij had aan de buitenkant wel een wondje maar leek mij niet echt de oorzaak...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 14:37

Ben nu al thuis... Ga straks even langs en we bellen ook nog even de DA om te vragen of hij hem nu komt uitwassen vandaag. Ik hoop dat het al beter gaat...

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:46

ben benieuwd wat het nu is. Hoop voor je dat het allemaal mee valt en dat hij lekker avn zijn pensioen kan gaan genieten in het rusthuis.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 14:49

Hoop ik ook, ben in ieder geval niet van plan hem in slechte gezondheid daar heen te sturen...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:00

Wat een fijne instelling heb jij +:)+ Hopenlijk gaat t beter.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 18:50

Pipo, dankje :) Hij is mijn toppertje en heeft veel voor me gedaan. Ben niet van plan hem te laten stikken :)

DA is geweest en heeft helaas een paar harde buitjes gevonden... Hij heeft een biopsie genomen van twee bultjes en we krijgen hopelijk eind volgende week de uitslag. Zijn bloed is helemaal in orde, niks mis met de lever, gelukkig. Nu bang afwachten op de resultaten, maar het kan even goed een vetbultje zijn ipv een tumor... Veel kan ik niet meer doen, aangezien ik maandag vertrek op stage, maar mijn moeder neemt de zorgen over en gaat er elke dag heen. Neem mijn gsm mee dus kan wel sms'en met mijn moeder, maar een update zal pas voor zatdag avond zijn... Heb heel wat tranen gelaten vandaag en hoop dat het niets kwaadaardig is ;(

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:14

Aanwijzingen voor kanker geeft ook een bepaald typisch bloedbeeld (althans bij katten) dus als dat al goed was dan hoop en duim ik mee dat het iets lastigs maar onschuldigs is!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:15

bij mensen kunnen ze in het bloed ontdekken of iemand kanker heeft, kan dat niet bij dieren dan?
Maar hoe is hij nu? Pas was hij niet lekker.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:22

Pff wat een ellende he.

Ik duim voor jullie.

Afwachten dan maar he van wat er uit de biopsie komt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:23

of een granuloom. Een van mijn katten doet mee aan een klinische test voor een nieuw medicijn tegen FIV (kattenaids) en is nu in Uni-Gent, waar hij echt zwaar verwend wordt. Om mee te doen aan deze trial moest hij behalve de FIV helemaal gezond zijn dus die is helemaal binnenstebuiten gekeerd, van bloedonderzoeken tot echo\s tot foto's en er zijn verschillende granulomen gevonden o.a. in zijn lever, die ook onderzocht zijn- onschuldig, maar wel knobbeltjes die "onverklaarbaar zijn'

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 19:27

pipo schreef:
bij mensen kunnen ze in het bloed ontdekken of iemand kanker heeft, kan dat niet bij dieren dan?
Maar hoe is hij nu? Pas was hij niet lekker.

Weet niet of dat bij dieren kan... ik hoop van niet... Nu was hij heel fris maar nog steeds een beetje sloom en zeker na de verdoving stond hij maar wat te staan in zijn stal, maar toen we weg gingen van stal werd hij al wat wakkerder dus dat komt wel goed. De stalbaas zou in het oog houden of hij terug goed inschachten. Ook of hij goed zou opknappen na de verdoving.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 19:28

Mist schreef:
Aanwijzingen voor kanker geeft ook een bepaald typisch bloedbeeld (althans bij katten) dus als dat al goed was dan hoop en duim ik mee dat het iets lastigs maar onschuldigs is!

Dat zou geweldig nieuws zijn...

Allemaal erg bedankt voor de steun! Ik heb er echt veel aan :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:39

OH ja..... Ik ken een paard dat al rond de 21 was en die had tumor aan zijn "slurf", en die is geamputeerd en eenmaal genezen is ie naar een paardenrusthuis gegaan, nergens last meer van. Het is dus wel mogelijk op een vrij hoge leeftijd.

Is een operatie om van een ruin een merrie te maken met de omleiding naar achteren een veel zwaardere operatie als amputatie van een "slurf"?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:28

Je best wel, dan maken ze volgens mij Heel de boel open... Is ook heel risicovol en niet normaal duur...

Nog slecht nieuws... Geen plaats meer in het rusthuis. Normaal vangen ze 25 paarden tegelijk opo max en ze hebben er 55... Altijd maar ongeluk hierzo ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:47

Heleen, sterkte, zit ook met een ouder paard met kanker en ik weet hoe je je voelt. :(:) hij is ook mijn allesje. Ik heb dan nog het geluk dat hij thuis staat, dus nu met pensioen is....

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:53

Heleen, hoe gaat het nu met je paard?