Paard vermagerd ernstig in 4 dagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 00:00

Hè bah kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!!! Hopelijk kan de dierenarts iets voor jullie betekenen morgen! Misschien ook checken op leverbot het bloed?

xxsalinaxx

Re: Paard vermagerd ernstig in 4 dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 09:09

allemaal heel erg bedankt voor het meedenken! tussen 11 en 12 komt de dierenarts! ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:16

Jeetje, bizar zeg! Zo snel!! Succes straks bij de veearts! Ik zal voor je duimen!

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:23

Wat apart zeg!
Hoop dat je straks van de DA krijgt te horen wat er met je paard is!
Sterkte ermee!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:25

Sjee die is idd afgevallen zeg.Sterkte hoor en ben erg benieuwd wat de DA zegt... :(:)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:28

Jeetje die is echt heel erg afgevallen, ben benieuwd wat je DA er van zegt. Kwamen er veel bloedwormen vanaf na het ontwormen? De mijne had 1 bloedworm die er uit kwam na een pramox spuit :+ Maar als het er meer waren geweest en hij was (ernstig) vermagert had mijn DA Ivomec gespoten..

mevisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:31

Loop je pony bij kippen. En hoe is de mest.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:35

Een van mijn paarden heeft dit ook gehad door bloedworm. De larven waren door de dikke darmwand gegaan. Heeft een jaar op corticosteroiden gemoeten, we waren haar bijna kwijt. Maar ze is helemaal goed gekomen, dus het kan wel van de bloedworm zijn.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 09:36

normaal loopt ze niet bij kippen die zitten meestal aan de andere kant van het terrein en ze is behalve vrijdag (op de foto) bij kippen in de buurt geweest voor de rest al een aardig tijdje niet meer.
aan haar mest is niets te zien, (bloedwormen zie je normaal niet in de mest, alleen na de wormenkuur)
het is de 2e keer dat ze zo'n zware kuur krijgt namelijk 6 maanden geleden ook alleen dat was bij een andere dierenarts maar daarna kreeg ik een normale kuur wat dus verkeerd was, ik kreeg gewoon een kuur , we wisten niet eens hoeveel wormen ze had. toen werd ze weer magerder dus naar andere dierenarts eerst een mestonderzoek gedaan en daarop van een kuur (5 weken geleden, vandaag precies) de eerste keer dat ze die kuur kreeg (6 maanden geleden) waren er heel veel wormen uit gekomen, nu deze 2e kuur heb ik helemaal niets kunnen vinden in haar mesthopen.
ze is ook nog nooit zo mager geweest. zelfs niet door de bloedwormen afgelopen keren.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 09:37

okee dat is best heftig. vandaag hoor ik de uitslag van mestonderzoek en doen ze vandaag een bloedonderzoek maar zou idd ook best kunnen!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:38

ik heb er hier zo 3 op stal gehad.
en hadden inderdaad verstoorde lever waarden hebben alle 3, 4 keer aan het infuus gehangen en kregen 3 x per dag een spuit over het voer.
na 2 maanden waren ze weer redelijk oke. da vacht heeft toch wel een half jaar of mss wel langer geduurd.
kon idd ook van het jkk zijn geweest maar ons is daar verder ook nooit iets van opgevallen maar het kon ook zoveel meer redenen hebben.
Laatst bijgewerkt door dodyg op 11-07-12 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:38

het is te hopen dat je DA straks antwoorden voor je heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:40

Is we gekeken bij de bloedafname om te constateren dst ze bloedwormen heeft ook of het ijzer gehalte goed is?

Voer eens een goede vitamine korrel, haal die bij de DA want die hebben de goede, zonder de juiste vitamines kunnen ze hun voeding niet goed opnemen.

Bel desnoods een andere DA en laat een volledig bloedbeeld trekken, ook op kanker kunnen ze testen, leverbot, lyme. Is even kostbaar, maar dan weet je meer.

Ondertussen goede hoogwaardige brok bijvoeren, vitamine korrels en vers hooi, dus hooi van maximaal 6 tot 8 wekekn oud, hooi dat nog groen is, grof stelig en verdeel dit over veel porties per dsg, minimaal 5 porties.

Als paarden hun darmen leeg zijn, gsst de buik slinken en dan komt het ware postuur te voor schijn, ze was al mager, dat zag je al....alleen een ballon er onder, maar dat is schijn. Vlees erop voeren gaat best lang duren, probeer dat voor de winter voor elkaar te krijgen.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:41

Ik hoop dat de dierenarts je meer kan vertellen!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 09:42

ze krijgt vandaag pas dat bloedonderzoek en ik wil haal helemaal laten onderzoeken, op lyme op kanker , leverbot enzovoort.
het is een hele slanke gebouwde merrie en haar ribben (hooguit 2) zag je heel afentoe als ze loopt, nu zie je heeel haar ribbenkast als je er naast staat ook onderaan haar buik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:43

Woon je in belgie of in nederland? Want ik zou als er niet veel uitkomt bij de uitslag naar een kliniek gaan.

Ook zou ik nu elk half jaar een mest onderzoek gaan laten doen, totdat ze minimaal 2 keer schoon is.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 09:43

ik woon in Nederland,
ja dat wil ik idd ook zeker gaan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:44

Waar ongeveer?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:45

russel schreef:
Woon je in belgie of in nederland? Want ik zou als er niet veel uitkomt bij de uitslag naar een kliniek gaan.

Ook zou ik nu elk half jaar een mest onderzoek gaan laten doen, totdat ze minimaal 2 keer schoon is.

Mestonderzoek is ook niet waterdicht :n Laatst heeft een merrie bij ons op stal mestonderzoek gehad, schoon. Later toch ontwormt want ze zat niet helemaal lekker in haar vel, nou er kwam wel degelijk een hand vol spoelwormen uit! Brrr..

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 09:46

Ken je Rotterdam? daaronder ergens in de Hoeksche waard. dichtsbijzijnde kliniek is denk ik in roosendaal (brabant, is ong 40 km)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:46

Dat klopt. Maar het geeft wel een indicatie en bij bloedworen kunnen ze specifiek op bloedwormen eitjes gaan zoeken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:46

Ik volg dit even. Ben benieuwd wat eruit komt.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 09:47

okee, ik zal het in me achterhoofd houden voor een kliniek.
maar kunnen ze door een soort van bloedwormen in 3 dagen zo erg vermageren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:48

xxsalinaxx schreef:
Ken je Rotterdam? daaronder ergens in de Hoeksche waard. dichtsbijzijnde kliniek is denk ik in roosendaal (brabant, is ong 40 km)

Ja, daar zit een kliniek waar rob van nassau als smid 1 keer per week werkt, ik ben daar geweest en vind dat een goede kliniek. Die kan ik wel aan bevelen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:50

Kan snel gaan met bloedworm! Hoe is het met haar gebit? Kan ze daar geen last van hebben?