Methodes, therapieën, HELP!!???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HolyPope

Re: Methodes, therapieën, HELP!!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 00:11

Nee, zover ik weet is als de DA 'm keurt en daar geen aanleiding hier toe heeft, hier geen aanmerking over hoeft te maken.
Vaak is zoiets te zien als je even in z'n mond kijkt, de voortanden zijn vaak een eindje weggesleten door het vastpakken. Maar helaas niet altijd....
Het is een stal verveling net zoals weven, als een DA dit weet zal hij een aanmerking noteren maar dat hoeft niet.

OranMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 00:12

ooh oke, dankjewel.
Ik ga gewoon hopen dat het mischien nog iets beter gaat met hem.
En als er iemand, vragen, ideeën of andere dingen heeft die ik beter kan doen, of kan veranderen, dan hoor ik dat graag!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 02:45

Omdat dit geen rijtechnisch probleem is verplaats ik dit topic naar Medisch.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:36

Er is bij de laatste onderzoeken bewezen dat niet alle lucht die opgezogen wordt in het maag damstelsel terecht komt, dat het de directe link is kan je dus niet zo zeggen. Wel gebeurt luchtzuigen door stress en door bv een zere maag (stalondeugd is daarom 'onzin' wel kan het door de stress en vooral te weinig ruwvoer en daardoor een zere maag komen). De maag heb je uitgezocht. Al zou ik wel proberen te achterhalen of het middel wat je nu geeft ook tegen het eerder genoemde maagzuur werkt. Gaskoliek ontstaat vaak door pijn, ongemak of stress. Zoek een het centrale luchtzuigtopic op, daar zitten mensen met een enorme schat aan ervaring en stel daar je vraag. Voor nu denk ik dat je alles doet wat je kunt, je probeert de omstandigheden top te houden. Wat je misschien wel kan doen is een goede osteopaat bij je paard laten komen. Misschien heeft hij ergens een lichamelijk ongemak waardoor hij de pijn en stressklachten krijgt. Namen zijn bijvoorbeeld Eric Laarakkers (kliniek) Steffi van de Laarse, Linda van Diepen. Geen idee in welke regio je zit!

Succes

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:41

Je zegt dat hij 's nachts in een overdekte bak staat. Wat voer je hem daar?

OranMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 12:53

Als eerste wil ik jullie bedanken voor alle info!

Als hij s'nachts in de bak staat kan hij net zoveel kuil eten als hij wil.

Ja, dit middel wat we hem nu geven werkt eigenlijk voor bijna alle maagklachten.

Ik zit in Gelderland. Druten/Nijmegen ect. die omgeving

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:02

Er is een vereniging voor osteopaten, als je googled op Linda of Steffi dan staat dat wel op hun site vermeld en kan je daar verder op zoeken, dacht iets van icreo? Paard bij ons op stal had ook een paar keer gaskoliek en luchtzuiger. Is nu behandeld voor z'n maag en zuigt nog wel maar heeft geen kolieken meer. Nou heb jij de maag laten onderzoeken maar om te laten zien dat ze van pijn/ kramp dus een gaskoliek kunnen krijgen.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:15

Wat een rottig probleem is dit joh. Ik hoop dat je hem snel genoeg kan helpen, zodat hij niet ingeslapen hoeft te gaan worden als hij weer heel erg koliek krijgt. Ik heb veel gehoord dat koliek en luchtzuigen los van elkaar staat, maar als ik jouw verhaal lees lijkt me er toch wel verband te zijn. De moeder van mijn paard was ook een flinke luchtzuiger, die heeft op mijn verzoek vanaf de geboorte van mijn veulen een bang om gehad en eerlijk is eerlijk, het scheelde wel heel veel! De merrie woont nu in Spanje en naar mijn weten zucht zij geen lucht meer (staat nooit op stal, staat in haar eigen kudde etc, gewoon een hele stabiele omgeving) en dat is natuurlijk super. Ze was 20 toen ze naar Spanje verhuisde...dus er is nog hoop.

Ik ben het eens met je paardje es bij Erik Laarakker ofzo te laten nakijken...ik denk persoonlijk niet dat een paard in het verleden leeft, maar soms hoor je toch wel dat er dingen "in het lijf achterblijven". Maar soms is het toch ook gewoon iets medisch...ik zou eerst het medische uitsluiten en als dat het niet is, zou je bijvoorbeeld Evelien Hekkenberg es kunnen vragen. Die kan soms dingen van paarden meekrijgen die echt waanzinnig zijn...Ze heeft mij persoonlijk soms ook dingen gevraagd die ze nooit kon weten en waar ik stijl van achterover sloeg omdat het zo klopte...ze kende mij toen helemaal niet! Het is een chaoot, maar zou in jouw geval best okee kunnen zijn....maar ik zou eerst lekker langs Erik gaan. Tenzij je daar geen gat in ziet heh...want dat kan natuurlijk ook.

Ik vind dat je goed je best doet om je paard te geven wat het nodig heeft, ga zo door! En heel veel succes!