Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Doma_clasica schreef:Paarden kunnen gerust een jaar of 2 á 3 op buut staan maar ze moeten wel blijven eten. Op het moment dat een paard niet eet mag hij absoluut geen buut hebben. Het is inderdaad een middel wat op den duur bijwerkingen geeft maar het scheelt natuurlijk wel of je het paard nog een paar fijne jaren geeft of dat het een jong paard betreft die later weer de sport in moet gaan.
Mijn ervaring met buut is goed alleen het gevaar is dat je het uiteindelijke afscheid steeds verder uitsteld en daarom denk ik dat het belangrijk is dat je met je dierenarts een afsraak maakt wat de grens is van de hoeveelheid buut dat je paard zal gaan krijgen.
Ik heb de achtergrond van je paard gelezen en ik denk dat je jezelf moet afvragen wat als het niet jouw eigen paard betreft, of je dan ook steeds het definitieve afscheid zou blijven uitstellen.
Ik wens je veel wijsheid toe.
BigBen schreef:Tegenwoordig wordt er op Bokt bij het minste al geroepen dat een paard metéén moet worden ingeslapen.
Ik wordt er ziek van.
En dan vind ik dit echt een heel fijn bericht.