Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ireen_ schreef:Om nu al aan hoefkatrolontsteking te denken is wel een beetje voorbarig..
De hoeven zijn inderdaad lang, ze flaren een beetje en daardoor krijg je ook scheurtjes, maar ik zie er verder niks dramatisch aan zo van de foto.. je schrijft dat ze op haar vel loopt TS, maar dat zie ik niet?
Wacht je hoefsmid even af, misschien is het gewoon een zoolkneuzing of zweertje. Kan je hoefsmid niks vinden, dan lijkt het me verstandig om een kreupelheidsonderzoek te laten doen door de dierenarts, want het hoeft niet per se uit de hoef zelf te komen.
Als je naar de les gaat op donderdag, dan moet je de heenweg ook over het harde lopen. Loopt ze dan ook kreupel, of alleen ná de les als je terug gaat?
Is hoefbevangenheid nog een mogelijkheid? Vaak gaan ze daar in eerste instantie ook alleen wat gevoeliger van lopen.
Ireen_ schreef:Op de foto zijn wel haar voorhoeven toch? Ik kan me haast niet voorstellen dat ze echt op haar huid loopt bij deze foto's, bedoel je bij de hoefballen?
Zijn de hoeven erg warm? Kun je haar hartslag voelen kloppen in de kootholte? In dat geval zou ik haar uit voorzorg tot de smid er is toch even van het gras af halen, zou kunnen dat ze dan licht bevangen staat. Ook als ze een harde manenkam heeft even goed oppassen.
Ze staat al lange tijd zonder ijzers toch? Ik vind het vreemd dat een paard dat niet kort bekapt is dan toch zomaar gevoelig wordt op harde bodem, zonder duidelijke aanleiding. Goed dat je er even verder naar laat kijken!