Dikke boon uit z'n fluit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 02:08

mirgino schreef:
:+ Gringo moet ook altijd ff ruiken aan mijn handen en doekje :r
hij kijkt me dan heel raar aan en gaat dan flemen <<)

Is Gringo je vriend/man??

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 02:24

R0X schreef:
Bah. Ben blij dat ik een merrie heb ;)
Wel wat ruinen/hengsten gedaan dus t is een bekend werkje, bahbahbah!

Veranderd dat maar even naar ruinen alleen ;)
Een hengst heeft er minder tot geen last van aangezien die veel vaker uitschachten en de boel minder smerig wordt.

ik had eerder ook ruinen en daar moest ik het ook bij schoonmaken. Echt die lucht :r

Ben erg blij met mijn zelfreinigende hengst nu :P hahaha.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:38

HolyPope schreef:
mirgino schreef:
:+ Gringo moet ook altijd ff ruiken aan mijn handen en doekje :r
hij kijkt me dan heel raar aan en gaat dan flemen <<)

Is Gringo je vriend/man??

:oo ,jij bent ziek zeg >;) :') _O- ,maar wel knap als mijn man zou kunnen flemen _O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:42

goedje is duur maar je doet er enorm lang mee

ik heb een ruin die dus niet uitschacht als ik het wil schoonmaken en dan moet je er echt in met je hand
gelukkig is zijn penis wel netjes schoon(zie ik als hij in de rijbak uitschacht) en blijft het bij de buitenste holte

Batlow

Re: Dikke boon uit z'n fluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:54

Ik doe het nooit... hij is nu 21 en nooit problemen gehad. Zijn fluit ziet er van buiten ook schoon uit. Heb het nog nooit gedaan en ga het ook niet doen... dan schakel ik wel iemand daarvoor in :=

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:43

Kan een harde, geelbruine boon geen blaassteen/ blaasgruis/ niersteentje zijn? Bewaren voor je dierenarts anders :)

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:48

mrie schreef:
Grijs en zacht, neu. Hard-achtig geel bruin.
Ik weet niet waar jouw paard dan uit plast, maar de urinebuis eindigd boven op de eikel... Niet onder de rand van de eikel vandaan, of begrijp ik je nu niet goed?

Hoi, oke, dat soort "bonen" heb ik nog nooit gezien ! Klinkt pijnlijk, zijn het geen nierstenen of blaasgruis ? Het is lastig uit te leggen, maar de urinebuis eindigt idd gewoon in de eikel want die kun je ook zien zitten. Ik bedoel dat je de voorkant van de penis (die dikke rand) omhoog kunt doen en daar hoopt dat smegma zich op. Eigenlijk alle ruinen hebben daar last van, dus wel belangrijk om goed schoon te maken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:54

eenechte boon zit aan het begin van de urine leiding en geeft vaak problemen bij het plassen omdat de boel verstopt zit
lang niet alle ruinen hebben er last van
maar heb je er eentje die er gevoelig voor is , moet je het echt bijhouden want anders krijg je ontstekingen
en aan een onstoken koker mag je niet meer komen :(:) , dan kun je een lel krijgen en terecht

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:58

Gewoon met afwassen/douche met de tuinslang, zachte straal en hupa.
Maar ga niet met mijn handen eraan zitten :+ .

Eigenlijk net zón gewoonte als de billen afspoelen.
Zweten doet hij overal 8-) dus heel simpel de tuinslang erop.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:11

Heb tot nu toe altijd merries gehad, maar nu met mijn jaarling hengstje moet ik er blijkbaar ook aan geloven :') Hij is nog jong dus bij hem ziet het er nu nog prima uit.
Zo te lezen niet het fijnste werkje...

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:15

Zeepvrije wasgel van zwitsal of kruitvat of etos eigen merk, scheelt een stuk in kosten met paardendrogist en doet het zelfde, schoonmaken zonder irritatie. Mijn ruin heeft soms hele brokken in zijn koker, dik bruin/ zwart vet spul, en moet ik regelmatig even doen. Die bonen in die plooi rond de eikel en naast de plasbuis haal ik er ook uit idd. In die plooi zitten nog kleine vouwtjes/gaatjes, soms zit daar ook nog wat in. Bij sommige paarden is die plooi groter en dieper dan bij anderen. Koker alleen van de buitenkant wassen zou bij mijn ruin geen zin hebben, daarmee kimt die vette smeerboel er niet uit.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:17

Als je handschoentjes gebruikt heb je die geur niet aan je handen ;)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:39

Yep, mijn ruin had ooit ook van die bonen.

Ik werd gebeld door een stalgenoot, dat mijn paard met zijn achterbenen stond te trappen en dat hij steeds keek naar zijn buik.
toen ze even gekeken had, kwam er zelfs maden uit zijn koker!
dierenarts gebeld en die kwam met twee (mannelijke) co-assistenten mijn paard bekijken.
Inderdaad mijn paard had een aantal maden (die zaten alleen in het overtollige talg in de tussenruimtes van de koker. hij had geen wonden oid) en twee bonen van ongeveer anderhalve cm doorsnede aan het eind van zijn plasbuis.
Ik wist niet dat dat kon!!! Blijkbaar maakte mijn paard veel talg aan en dan is dit dus inderdaad mogelijk.

Ik moest de koker van mijn paard iedere maand schoonhouden. babyshampoo en een emmer lauw water doen wonderen.

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:48

Ik vind dit topic walgelijk, fascinerend en hilarisch tegelijk.. :')

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:57

Hier was een tijdje geleden ook al een keer een topic over. En iemand kwam met de link van een filmpje hoe je de penis van je paard en alles erom heen schoon kon houden. Heb met verbazing zitten kijen. Ze gingen tot ongeveer hun elleboog (nou ja ietsje minder) in de koker om de troep eruit te vissen. Paard was wel verdoofd, dan breef hij beter en braver staan. In het filmpje (engels/amerikaans?) hadden ze het ook over die bonen. Kwee niet meer wat het was. Maar het zag er heel ranzig uit.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 19:41

Maar, als je paard helemaal uitschacht en je kan in die positie zijn boeltje schoonmaken, dan hoef je toch helemaal niet de koker in te gaan? Of ben ik nu weer eens naief?
Ik las vandaag een oud artikel over "fluitschoonmaken", daarin adviseerde ze Sunlight zeep omdat dat niet aggressief zou zijn..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 20:00

Sheath Cleaning & Bean Removal: There are some personal cleaning that needs to be done with horses. A gelding or stallion needs to have his sheath cleaned. The sheath is the hole or skin where the penis is pulled back in. You can clean this with just water, but Excalibur is specifically made for cleaning out your horse's sheath. Some people use Ivory Soap (unscented) and warm water. Using warm water sometimes helps a horse drop or relax so you can have more access to the penis. Another tip is to use an old sock, slide your hand in the sock (like a soft glove) or you can use a latex glove and then just rub and soften up the build up of dirt and other debris in the sheath. Make sure you rinse very well and do not use baby oil or other things to clean this area or you will get swelling and irritation that will require a vet visit. Most horses can do with a cleaning at least twice a year. Depending on the horse may require more, but cleaning when not needed is better than never cleaning. Once a month is way too much, some bacteria is needed up there so too much cleaning is as bad as too little.

Not only is it important to clean the sheath and shaft for debris, it is also necessary to check for a "bean". A bean is smegma that accumulates and forms a bean looking wax bead. This is normally found around the urethra and has to be searched out.

'T lukt me niet de foto's te plaatsen, hier is de link naar deze tekst met foto's http://www.thinklikeahorse.org/index-2.html#159. Je komt in een index met allemaal interessante dingen, het genoemde art staat in de derde rij 14e van onderen, en heet Sheath Cleaning Bean Help. The pictures below show what a bean looks like and how to locate it and remove it. When the horse drops you have to roll the skin back from around the urethra and locate the bean, normally on the top area of the urethra. Remember, don't just try and get this the first time. Do lots of desensitizing with your horse and this area. Your horse has to be very comfortable with you digging around and being gentle in this area, so lots of touching and rubbing long before you try for the bean. This is not a fun job but it is required for the health of your horse. The white/yellowish bean is what you will want to remove. In the last, black and white picture show how the urethra is in the center of rolled skin so that is where the bean will be hidden. If you are still unsure, most vets will do this and clean the sheath for a fee when they sedate the horse for teeth floating.

Er stond ook nog ergens dat deze proppen zo groot kunnen worden als een golfbal.... Jeemig, dus ik was er helemaal op tijd bij...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:45

Het is in 't engels, ik begrijp er geen fluit van......

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:10

Holy Pope, zou voor jou als man zijnde toch een fluitje van een cent moeten zijn _O-

En als je echt niet weet hoe de fluit door te blazen zou je ook Google vertaling kunnen gebruiken :Y)

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:00

_O- :')

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:10

Ik vraag me dan af, hoe de ruinen het dan schoon houden als ze in het wild lopen?
Dan is er ook niemand met een washandje :D

Gelukkig heb ik een merrie :o

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:24

nikita73 schreef:
Ik vraag me dan af, hoe de ruinen het dan schoon houden als ze in het wild lopen?

Heb jij ooit ruinen in het echte wild gezien dan ? Dat zijn allemaal hengsten en die houden zichzelf schoon doordat ze meer uitschachten en door seks uiteraard. Dan is er idd geen washandje nodig.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:18

Ruinen in het wild :')
Die zijn met de ballen tussen 2 stenen gekomen ofzo _O-

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 11:32

cp112 schreef:
Ruinen in het wild :')
Die zijn met de ballen tussen 2 stenen gekomen ofzo _O-

Wahahahahahha, :') :') Hard op lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:39

nikita73 schreef:

Gezien de reacties die je al hebt gekregen bedoel je denk ik de paarden die weer uitgezet zijn?