STRESS!! Duimen jullie met me mee??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:41

Jeetje, 6 weken boxrust?? Gelukkig is de Fries nogal relaxed van zichzelf. Ze heeft al een periode van maanden stappen achter de rug en toen was ie ook zo braaf.
Wel balen voor haar.

Fijn voor jou dat hij weer naar huis mag! Super OK dan! , veel succes met revalideren!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 22:47

De Fries stond nu niet meer in de stal, dus ik neem aan dat die ook naar huis is?

Die van mij is weer thuis, de terugreis ging goed. Ik heb een tas vol met verband meegekregen en twee antibioticumspuiten die ik m van het weekend moet geven Altijd al dierenarts willen worden!! Nee hoor, ik vind t best eng.

Het allerheftigste - de operatie - is achter de rug. Nu schuilt het allergrootste gevaar in infectie, dus de stal moet echt schoon zijn en blijven. Over een week mag ik het verband verwisselen en over een kleine twee weken moet hij terug naar de kliniek voor een controlefoto en om te kijken hoe ze de nabehandeling gaan inzetten. Tot die tijd moet hij sowieso boxrust. Ben benieuwd hoe dat gaat, maar de grootste zorg is nu dus alles zo schoon mogelijk te houden. Niet té veel stro en vooral zoveel mogelijk al het vuile eruit halen. En zijn eetlust, gedrag en temperatuur in de gaten houden.

Ik ben blij als we 2 weken verder zijn!! Al moet ik zeggen dat hij er nu prima uitziet, op zijn arme gezwachtelde pootjes na dan!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 07:50

Wat een gedoe he Lot? Ik had dat pas natuurlijk ook met die van mij. Vooral de box schoon houden is een crime, speciaal als je een viezerik hebt. Ik weet niet hoe vies die van jou is?

Fries is idd gistermiddag al weer naar huis gekomen en moet nu 6 weken boxrust.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 21:45

Een echte ruin dus lekker vies. Ik haal 2 x per dag vies stro en mest eruit, en 2 vriendinnen van mij halen ook mestballen weg, dus dat is wel te doen. Zo komt er in ieder geval niet een dikke vieze laag. Hij slaapt de komende weken iets minder comfortabel maar dat is zeg maar voor het goede doel. Zijn temperatuur is nog steeds goed, gelukkig!!!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:45

Yeghie, zelf spuiten...hoe ging dat?

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 10:08

Dat ging prima met dank aan een verpleegster die bij ons op stal staat, ze gaat me ook helpen met het verband te verwisselen. Ben benieuwd wat daar onder weg komt.

Eigenlijk gaat t allemaal tot nu toe heel voorspoedig!! Hij misdraagt zich nog niet - op het indicdenteel bijten in en trekken aan mijn jas Lachen - en voelt zich ook niet al te zielig, al kijkt hij me soms aan van 'vergeet jij niet iets??' Het moment dat hij hooi heeft is hij het gelukkigst. Zijn temperatuur is tot nu toe ook nog steeds normaal gelukkig!!! Volgende week gaan we dus terug naar de kliniek!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 19:20

Oké een nieuwe update: We hebben het verband gewisseld en het zag er héél netjes uit! Gaan enge dingen maar 2 droge beentjes met 4 wondjes met hechtingen.

Het enige minpuntje was dat hij al gevoelig is voor rotstraal en linksvoor een zak om zijn hoef heeft, met als gevolg dat zijn straal wel gesmolten lijkt! STINKEN!! Heb in overleg met DA wat spul tegen rotstraal in de straal gedaan en toen toch de zak er maar weer om...disndag gaat hij weer naar kliniek en ook naar de smid, dus hopen dat hij t zo lang houdt...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:32

Fijn dat het alweer zo goed gaat met je paard. Ik zelf heb ook hele goede ervaringen met Bodegraven ( ken helaas zo'n beetje alle d.a. daar)
Ze zijn altijd zeer relaxed en leggen alles goed uit. Ik heb Jolynn ook een paar keer moeten spuiten, vond het echt doodeng, maar achteraf viel het wel mee. Heb later ook nog een ander paardje bij ons op stal zijn antibiotica zo gegeven.Ja je leert van alles zo. Succes verder met het herstel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 21:07

Het verband bij de Fries was afgezakt en vanavond kwam er een DA van de kliniek op stal het verband verwisselen.

Super Lot, dat het er goed uit zag en succes dinsdag. OK dan!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 01:45

En hoe ging het met jou vandaag????

Krijg de rotstraalmeur niet van mijn vingers...yegh.