Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Angela schreef:Schoonmaken met afgekoelde kamillethee (watje daarin dopen, en dan schoon maken). Mijn oude (30 jarige) merrie had dit ook heel erg, in beide ogen. De DA heeft toen haar traanbuisjes doorgespoten. Dat hielp voor 1 oog, het andere oog was niet mogelijk (traanbuis zat helemaal dicht gegroeit als ik me niet vergis). Zijn advies was dagelijks schoonmaken met de kamillethee, en zolang het oog helder en schoon is, was er niets aan de hand.
xmellsx schreef:Inderdaad kamillethee proberen en dan eentje met echt alleen kamille erin (geloof bij kruitvat zonnatura).
Focussed schreef:Gewoon in een flesje gieten. Ik deed een beetje gekookt water in een flesje (nog kokend), schudden dan is hij steriel. En dan leeg gieten en dan afgekoeld gekookt water erin. Dop erop en meenemen maar
EllaBellaah schreef:Wij hebben gewoon een waterkoker op stal dus dat scheelt al een hele hoopDe druppels werken opzich wel maar ik ben zo'n kluns die dat vergeet om elke dag te doen en dan na een paar dagen denk, hmmm laat ik zijn oog maar eens schoonmaken. Ik denk dat die druppels alleen werken als je het echt elke dag zou doen...