Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mioux schreef:zou heel goed luis kunnen zijn !
Maar wit lijfje?
http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... 6,s:0,i:78
Dit is een foto van luis bij n paard, een wit lijfje zou ik niet weten 1 2 3... is het tandvlees wel mooi rose? dat het geen vlooien of teken zijn ?
Mioux schreef:luizen behoor je (vind ik beste manier) het paard te scheren en te wassen met speciale shampoo alleen zo kom je er t snelst vanaf, als de eigenaar hier niet mee akkoord gaat is dat niet slim en kan die 1 2 3 ze beestjes afschrijven want luizen met dit weer, pff dat zijn er niet weinig, en besmettelijk ook nog eens voor andere paarden !! Spreek even als ik jouw was met de eigenaar af of jullie niet beter de paarden kunnen scheren.. dan wassen meerdere malen om te zorgen dat de luizen weggaan en de eitjes ervan. Wel verstandig om met dit weer een deken om te doen of binnen te stallen na wassen want zo warm is het niet
Mioux schreef:Een deken is niet zo duur, zeker niet op bokt markt! kan je vaak een nette tweedehands voor niet te hoge prijs halen! Laten jullie eerst maar afwachten wat de Dierenarts zegt!
Pentax schreef:Meiden ik denk toch echt dat het tijd word dat 144 gebeld gaat worden. Deze dieren werden/worden verwaarloost, niet door jullie, maar door de baasjes.
Voordat het voor deze pony ook te laat is straks.
Sterkte.
ponyparadijs schreef:Laten uitharen? Bedoelt hij dat zolang de pony verhaart je nog niet moet behandelen?