Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelli schreef:Spikeyblue: toen was ze af van mij![]()
Ik heb haar van bokster Meavey gekocht. Samen met Dianne, maar ze is altijd helemaal van mij geweest.
Hoe die spierafbraak komt, dat kon ze niet verklaren.
Citaat:Persoonlijk zou ik een uitgebreider bloedonderzoek bij dr doen en dan echt vragen naar vit E en magnesium die moest ik voor mijn paard ook speciaal aanvragen. Het klopt wel dat er meerdere paarden deze vit en min te weinig hebben, maar ik zou het eerst uitzoeken voordat je het geeft, want je kan ook weer te veel geven en dat is ook niet goed. Vit en min duren inderdaad best lang voordat je verbetering ziet.
Citaat:Hoe staat ze nu als je haar observeert? Staat ze alleen in stal of in een groepje? Hoe reageert ze op andere ponies? Of reageert ze alleen op mensen? Staat ze in een hoekje, ligt ze veel of juist niet of loopt ze nog wel? Loopt ze stijf of kreupel? Zijn haar spieren helemaal gespannen? Draait ze haar ogen weg of niet? Reageert ze extra op geluid of licht? Heb je het idee dat ze pijn heeft? Krijgt ze aanvallen of niet? Dat zou ik ook even overleggen met de VA.
Citaat:Puilen haar ogen uit of niet?
Citaat:Cushing al eens getest?
Citaat:Hoe gaat het met eten, drinken, poepen, plassen? Is er iets aanzienlijk vermin of meerderd? Is ze afgevallen of aangekomen? Had ze met haar gebit last hiervoor naar je idee? Deed ze proppen kauwen of niet? Is dat nu wel minder?
Citaat:Ik zou het scheren zeker even laten zoals het is. Beter dat je helemaal opnieuw begint met het laten wennen eraan dan dat je doorzet en dr toch scheert, dan kan ze alleen maar banger worden het probleem verergeren.
Charisma schreef:gooi maar even wat hoor, kan zijn dat ik erover heb gelezen... maar zijn haar ogen zelf wel oke? Misschien heeft ze een probleem met haar zicht en is ze daarom zo schrikkerig? Mijn ruin heeft cataract gekregen aan 1 oog en is ook schrikkerig als vroeger aan die kant.
Citaat:ua voeding krijgt ze:
een handje dieetmix
een eetlepel magnesium (15gr)
een half schepje vit E plus selenium
een maatschepje maagcomp
en een pompje lijnzonolie
onbeperkt ruwvoer + stro