pony heeft probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:07

Heeft je dierenarts geen mobiele röntgen-apparatuur? Hier in de omgeving zijn er wel DA's die thuis kunnen komen en dan foto's maken.Misschien een idee? Raakt je pony ook niet zo gestresst van.

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:07

ik heb hem wel laten onderzoeken maar waarom zou ik foto's laten maken als het paard het totaal niet wil.
daar pest je alleen het paard mee en als er toch meerdere veeartsen zijn die zeggen dat hij artrosse heeft zal het wel zo zijn.

pandourtje

Re: pony heeft probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:08

ja dat zou ik wel kunnen vragen of die dat heeft dan kan die gewoon thuis blijven.

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:12

De artrose kan weldegelijk erger geworden zijn in een half jaar! Er kan ook een ontsteking bij gekomen zijn waardoor je paardje heel veel pijn zou hebben. Ik zou zeker de dierenarts bellen om het opnieuw na te laten kijken en hem een diagnose te laten stellen. Maar ben het wel met de rest eens..zonder foto's weet je het nooit zeker...
Mijn pony heeft al vanaf haar 20ste artrose en is inmiddels 36. Ze heeft al vanaf haar 20ste de zwaarste vorm, maar loopt er gelukkig niet meer kreupel op door de goede behandelingen en heb er nog jaren plezier van gehad met rijden enzo..

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:15

ja ik laat hem morgen weer nakijken en dan moeten er wel foto's worden gemaakt ik wil niet dat die pijn blijft houden.
maar ik wouw niet direct foto's laten maken omdat die heel gauw gestrest is.
en hij gek word als hij gewoon een controle krijgt.

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:19

Dan krijgt hij een roesje om hem te kalmeren, want anders kunnen ze geen goede foto's maken en dat is voor hem ook rustiger en minder stresvol. Heel veel succes..
Die glucosamine heb je die al een in slobber of zemelen proberen te geven? Want dat werkt echt heel goed! Mijn pony staat er al jaren op...ze krijgt nu op advies van de dierenarts Cortaflex en dat werkt echt super! Is wel wat prijzig maar doet zijn werk echt heel goed...

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:25

oke dankje
ja ik heb de glucosamine al wel door zijn slobber gedaan maar nog niet bij zemelen geprobeerd.
maar ik wacht de foto's even af we hebben net even gebeld hij komt morgen vroeg meteen en maakt foto's.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:26

Citaat:
ik heb hem wel laten onderzoeken maar waarom zou ik foto's laten maken als het paard het totaal niet wil.
daar pest je alleen het paard mee en als er toch meerdere veeartsen zijn die zeggen dat hij artrosse heeft zal het wel zo zijn.

Je zegt dat je dan je paard 'pest'? Natuurlijk niet, je help hem er alleen mee! En je zegt dat hij het niet wil en daarom maar niet verder laat onderzoeken vind ik erg raar, bijna geen een paard vind dat leuk, maar als het beter is voor je paard dan doe je dat toch gewoon?

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:29

ja maar is natuurlijk wel al 23 jaar.
en geen jong paard meer.
maar morgen komt de veearts en maakt de foto's en dan is het zeker wat hij heeft.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:32

pandourtje schreef:
ja maar is natuurlijk wel al 23 jaar.
en geen jong paard meer.
maar morgen komt de veearts en maakt de foto's en dan is het zeker wat hij heeft.

23 jaar wil natuurlijk niets zeggen, die van mij is 25jaar oud alsmede blind en is ook op zijn 23ste op de rontgen gezet om artrose vast te stellen. Stress kan je onderdrukken door een verdoving. En goed dat je foto´s laat maken en glucosamine door het voer doet.

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:36

ja ik geef hem al wat langere tijd glucosamine en dat helpt ook wel goed.
en dat ik hem alleen voor op ijzers heb gezet heeft al helemaal super geholpen.
maar ja hij heeft sinds een week dat hij wat struikelt en dat vond ik juist zo raar en daarom laat ik morgen wel direct foto's maken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:25

pandourtje schreef:

hoe bedoel je dat?
Foto's laten maken terwijl je paard dat niet wil?Mijn paard mag alleen in de wei wat te 'willen' hebben.
Zodra ik in de buurt ben heeft hij alleen te willen wat ik wil.

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:31

nee ik laat niet direct foto's maken.
pas nu hij echt wat begint te struikelen laat ik foto's maken.
toen de veearts een half jaar geleden net zei dat die artrose heeft heb ik niet direct foto's laten maken.
want toen liep hij nog niet eens erg kreupel en ook niet elke dag.

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:32

en normaal gesproken heeft hij ook niks te willen maar als het om stress gaat let ik wel goed op.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:33

succes morgen, ik hoop dat er duidelijkheid voor je komt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:35

hij heeft dus wel regelmatig kreupel gelopen?
En je bleef rijden?Of was het de ene dag minder dan de andere?
Het is niet zo heel best om een kreupel paard te rijden,hij loopt namelijk niet voor niets kreupel.
Waarschijnlijk loopt hij al die tijd gewoon kreupel maar jij merkt het alleen als het heel erg is.
Maar je bent daarin niet de enige hoor,zelfs dierenartsen hebben soms moeite om te zien of een paard kreupel loopt en aan welk been.

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:35

ja dankje dat hoop ik zelf ook ik wil echt het beste voor hem.

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:42

ja het is heel moeilijk te zien als het om kreupel gaat.
maar toen hij kreupel begon te lopen ben ik niet meer gaan rijden maar wel elke dag een stukje wandelen omdat hij anders stijf word.
maar toen die een maand stilgestaan kon ik er zelf niet veel meer aan zien dus toen ging ik weer een keer proberen te rijden maar toen ontdekte ik al snel dat die nog niet regelmatig liep.
toen heb ik hem weer wegezet en daarna dircet de veearts gebeld die toen zei ik denk dat het artrose is dus laat hem voor maar op ijzers zetten dan staat die wat beter en steviger en dat heeft ook wel geholpen.
maarja nu begint die weer met struikelen enzo.
dus laat morgen wel foto's maken en dan weet ik het zeker.
en hij krijgt natuurlijk ook glucosamine door zijn slobber heen.

gr evelien

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:43

Kan het ook zijn dat het weer tijd is voor de hoefsmid?
Als de teen van de hoeven te lang is dan krijg je ook dat de paarden gaan struikelen.
Verder denk ik dat als je een 23 jarig paard op de foto gaat zetten altijd wel artrose tegenkomt. Ik zou hier geen ijzers voor aanraden, omdat je bij artrose juist de schokken in de gewrichten wilt voorkomen, terwijl ijzers flink doordreunen. Dan zou je al ijzers moeten nemen met zooltjes of siliconen. Liever zou ik in dit geval gaan voor kunstofbeslag.
Tegenwoordig zijn er vrij veel dierenartsenpraktijken die foto's aan huis kunnen maken. Uit ervaring weet ik dat dit niet veel stress opleverd voor het paard.

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 11:06

de hoefsmit komt deze week en zet er weer aangepaste ijzers onder.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:21

hoi,onze toen 20 jarige ruin ging verleden jaar ook opeens struikelen ,
we zijn een paar keer gevallen,het leek net of hij door zijn voorbenen zakte.
Gewoon lekker aan het draven en ineens zakte hij door de knieen.
Wij hebben er toen een osteopaat bij gehad,en het bleek uit zijn rug te komen.
Het gaat tot nu toe nog steeds goed.
Ik zeg niet dat jouw pony het zelfde heeft,maar er kan misschien wel naar gekeken worden.
Groetjes...

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:35

En TS is de DA al geweest om foto's te maken?

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:56

ja er zijn foto's gemaakt en heeft toch artrose
in de voorbenen.
nu komt de veearts morgen weer voor overleg hoe wee nu verder moeten.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:08

hoe ver gevorderd is de atrose?
DA heeft verder ook niks anders kunnen vinden naast de atrose, dit vraag ik omdat ik van mening ben dat ieder ouder paard wel in mindere of meerdere mate last van atrose heeft en daar helemaal geen last van hoeft te hebben, maar als je paardje als zo lang kreupel loopt door atrose zal het niet best zijn?

pandourtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:18

zo erg loopt hij niet kreupel hij valt soms naar voren.
en morgen hoor ik alles.
en morgen word zijn rug onderzocht dat kon niet in 1 keer.