tumor op eierstok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Re: tumor op eierstok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:06

staand via de lies. over vasten is me niets gezegd, dus ik vermoed dat ze gas gebruiken om de buikholte op te blazen en zo zicht te hebben op wat ze doen.
Maar ik bel ze nog even op om zeker te weten.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:14

mijn paard [andere dan mijn eerdere bericht] is ook geholpen bij de bosdreef.
ik weet het niet precies meer maar mijn paard moest nuchter binnen komen.
dag van te voren mocht ze niets meer hebben,ik zou zeker nog even bellen voor dat je gaat en je paard een dag extra moet staan.

sterkte alvast. :(:)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:26

Ashkerlon schreef:
@Cryssie: net het verhaal gelezen over Jewel, heftig! Mijn Casje is er gelukkig nog niet zo erg aan toe. Nu haar koliek voorbij is, is ze weer haar gewone, vrolijke zelf en merk je niets aan haar.

De afspraak bij de kliniek ligt trouwens vast... 6 maart moet ze binnen tegen 14u, de volgende dag gaan ze haar opereren in de loop van de voormiddag. Dan zou ze nog 5 dagen daar moeten blijven, dan nog 5 dagen boxrust thuis, nog 10 dagen kalmpjes aandoen en nog eens 3 weken later zou ik er terug op mogen.
Dus als alles meevalt mag ik op 18 april weer een klein ritje doen.

Dan ben ik echt heel blij voor jou en jouw paardje. En hoop ik dat het heel voorspoedig loopt. Heftig he, dat verhaal van mijn moeder. Het was ook een verschrikkelijke tijd. Gelukkig dat jullie wel op tijd bij waren.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:15

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 19:17

@sorbetje: dat stukje was ik al tegen gekomen op het internet :)

Vandaag werd ik opgebeld door de kliniek, met de melding dat mijn paard inderdaad 48u op voorhand niet mag eten. De dame die de afspraak vastgezet had, was hier niet van op de hoogte. Echter ik moet haar niet zelf uithongeren. De datum van de operatie blijft staan op woensdag, maar ik moet haar de zondagavond al naar daar brengen.
Beestje gaat afzien als ze niets mag eten. ik hoop dat het ze het kot niet volledig afbreekt uit hongerigheid....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:18

Ze staan vaak in een aparte unit waar er meerdere moeten vasten :j
Was bij die van mij ook.
Ik heb haar op stal gezet en ben gelijk weggegaan en ben ook tussendoor niet meer geweest totaan de operatie. Beest heeft er niks aan als ik kom en ik kan niks, worden ze alleen maar onrustig van.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 23:32

Even een update hoewel het topic al een tijdje stil ligt.
Mijn paard is vandaag geopereerd aan haar "tumor"... waarom tussen " "? De tumor bleek geen tumor te zijn, maar een hematoom/bloedbuil.

De operatie is hetzelfde verlopen als bij een tumor, dus de eierstok is ook weg genomen. Ze staat er nu nog wat suffig bij, maar volgens mij ligt dit eerder aan de omgeving. Maandag stond ze er namelijk ook zo bij in haar box.

Ik had het gevoel dat de dierenarts dit nog niet vaak was tegen gekomen...

xx_minaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:13

youngster schreef:
Ik zou het zo snel mogelijk doen. Als ze er nu al zo'n last van heeft word dat alleen maar erger.
Die van mij had alleen maar hengsten gedrag en werd dus ook niet meer hengstig, maar dan werkt ie dus al tegen. Als ze er koliek van krijgen zou die van mij liever gisteren dan vandaag geholpen moeten worden.
Succes!

hee youngster jouw merrie had al hengstengedrag wat heb jij laten doellijn merrie heeft dat ook word oom niet meer hengstig morgen komt de DA bloed afnemen voor onderzoek

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:39

Merrie is opgevoeld toen. Was geen bloedonderzoek nodig.
Daarna is ze bij de Lingehoeve staand geopereerd. Dat kon omdat de tumor niet te groot daarvoor was. Bij grotere tumoren moeten ze wel liggen.