Reading en Healing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:13

Nee hoor, je hebt nog niet alles erover gehoord of gelezen, deze
schrijfster is echt proffesioneel healer en verzint het echt zo niet allemaal.
Hoge bron is een bron van energie die ons allen met elkaar verbind, daardoor
klinkt het vast nog nepper, maar dat is slechts een stukje uit het boek, als je meer
leest is het miss geloofwaardiger.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:15

Ik wil ook hier en daar nog wel eens even wat onderzoek plegen, Vuurneon. Dat van Derek Ogilvie heb ik ook mee gekregen.

Hoe kan zij professioneel zijn, Grietje? je kunt toch niet afstuderen in iets wat niet bestaat?
Ok, hoge bron is dus net zo'n verzinsel als al dat andere. Binnen het Boedhisme zou men het universele liefde noemen, en zo hebben ze er in elke stroming wel weer een ander woordje voor........

grietje14

Re: dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:17

Het is maar net of je het geloof of niet, als je het zo
op internet leest lijkt het ook ongeloofwaardiger, maar ga
dat boek maar eens lenen miss denk je dan wel anders.
Ze komt proffesioneel over omdat ze heel veel weet, wel 12 hoofdstukken vol en
ervaring heeft met veel paarden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:21

Wil je gewoon basis readen en beetje healen? Dan heb je echt alleen een goede basiskennis van de mens en dier nodig, goed kijken hoe derek het doet en oefenen, oefenen en oefenen. Voordeel is dat je alleen maar mensen krijgt die erin geloven.
Geloof in jezelf en verkoop het goed.
Eerste deel kun je ook onbewust doen natuurlijk, uiteindelijk is het je tweede natuur. Dit is een korte basiscursus in ieder geval als je er nog in geloofd dat je het kunt.

Geloof je al sterk erin en ben je overtuigend, dan komt het ook al vanzelf, dan hoef je niet veel te leren lijkt mij?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:23

Citaat:
Theologie is immers een wetenschappelijke studie
Ja, ontzettend wetenschappelijk... maar das weer een totaal andere discussie. ;)

Ik geloof dat er zoiets bestaat als empathie die niet verklaard kan worden uit de omstandigheden. Wij mensen beschikken vast wel over zintuigen die we niet bewust kunnen inzetten maar waar we wel af en toe gebruik van maken.

Maar ik geloof dus dat een groot deel van de healers mensen zijn die zichzelf voor de gek houden, en die onbewust profiteren van mensen die voor de gek gehouden willen worden.

Ik ben uit nieuwgierigheid heel lang geleden eens meegeweest met een vrouw die haar paard naar een healer bracht. Ze was tamelijk wanhopig, VA wist het ook niet goed en sprak al over af laten maken.

De man had een bomvolle wachtkamer vol mensen (normaal deed hij geen dieren maar hij wilde dat paard wel proberen) en ging op straat wat intelligent staan doen met strijken over het paard enz.

Wat zijn verklaring was weet ik niet meer, wel dat het totaal niets met de werkelijkheid van doen had, maar na een aantal peperdure behandelingen, waarbij eigenares natuurlijk al te bereid was te geloven dat het paard zienderogen opknapte, moest iedereen toch beginnen in te zien dat paard niet te redden was.

Dier is geslacht en bleek een uiterst zeldzame degenerende spierziekte te hebben.

Professioneel is waarschijnlijk dat je er je hoofdinkomen uit kan halen In_Black. :D

Vuurneon schreef:
Citaat:
Geloof in jezelf en verkoop het goed.
Dat lijken mij de hoofdingredienten voor readen en healen ja. Meer ook niet. :=

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:26

Zo jammer dat zo'n topic meteen door tegenstanders gebruikt moet worden om hun mening te propaganderen.

Ik ben zeer wetenschappelijk opgeleid en toch heb ik mij gewaagd om zowel een healing alsook een reading bij mijn paard te laten doen. Gelukkig trof ik beide keren een zeer kundig persoon. Ik heb bij beide niet alle informatie verteld en zelfs ook 'verkeerde' informatie gegeven om ze door de mand te laten vallen. Het tegendeel bleek waar. Ik kreeg informatie die bijna 100% kloppend was, zelfs informatie die niemand anders wist of kon weten.

Ik heb een leger aan proffesionals bij mijn paard gehad en die konden me niet verder helpen bij bepaalde problemen en die healer en reader wel. Ik geef jullie helemaal gelijk wanneer jullie stellen dat het alternatieve gebeuren niet in de plaats moet komen van de reguliere diergeneeskunde. Het kan elkaar wel aanvullen en ik vind het jammer dat zo veel mensen dat niet willen inzien.

Mijn paard leeft nog mede dankzij die reader en staat heel anders in haar box dan voor de reading.
TS mocht je meer willen weten over de reading, er staat een verslagje in mijn profiel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:27

Laat ik het zo zeggen, mijn vader heeft ooit een weddenschap gemaakt dat hij in 2 uur iets compleet onzinnigs kon verkopen aan de medewerkers tijdens een training.
Zeer overtuigend, vol overgave en zelfs statistieken en zogenaamde artikelen erbij heeft hij iets verteld dat echt niet bestond. 9/10 stonk erin :')
Nu moet ik ook zeggen dat mijn vader ook echt autoriteit uitstraalde en zeer overtuigend kan zijn :') en ik trap er ook zo nu en dan in haha
Maw, een boek schrijven die maar overtuigend genoeg is zegt niet altijd wat. Gevalletje diederik stapel zeg maar... Al fraudeerde hij dan :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:27

Healing werkt dus alleen als zowel de healer als de gehealde er in gelooft.
Dat heet ook wel het placebo-effect ;) Mooiste voorbeeld daarvan is het kusje van mama op de geschaafde knie. Dat heeft niks met fundamentele 'aanleg' voor healing van iedere mama of wat dan ook te maken. Wél alles met het aanmaken van endorfines door het kind met de geschaafde knie. En dat kan wetenschappelijk worden aangetoond.

Ik denk dat het héél gevaarlijk is je als healer te profileren/te willen 'ontwikkelen'. Je kunt er ondenkbare schade mee aanrichten, júist bij 'gelovigen'.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:28

vuurneon@Dat kan best, dat zou dus ook een bewijs kunnen zijn dat het wel bestaat.
Want iedereen heeft het vermogen om te readen en te healen, dus als het dan
al genoeg is dat je erin gelooft, zegt al genoeg.
randalinpony@ Dat zijn dus oplichters waar jij het over hebt, en dat over geloof in jezelf en verkoop het goed vind ik
ook puur voor oplichters gelden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:28

Ik 'verkondig' mijn bezwaren ook omdat ik healing erg gevaarlijk kan vinden... Iedereen kan een healer zijn immers.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:31

kajo@ mee eens en dat bewijst al genoeg!
ibbel@ zegt het bericht van kajo je niet genoeg?
ik vind het juist heel goed om je als healer te ontwikkelen
ik wil er zelf later ook iets mee doen of met nh moet nog ff zien

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:33

Maar waarom vinden jullie healen gevaarlijk?
Omdat iedereen het zou kunnen?
Ja klopt iedereen heeft het vermogen om dat te kunnen, maar
healers weten vaak ook heel veel van energie en dingen, moet je eerst
wel veel van weten voor je een goeie healer bent. En er zijn niet healers die zomaar slecht mee omgaan denk ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:35

Ik kan je zo wel een cursus mensenkennis geven :j daar kom je al een eind mee.
Paardenkennis valt tegen bij mij haha, dus daar moet je je even in inlezen.

Weet je wat de truc vaak is? Dat je zelf al die kennis al hebt opgeslagen, dus je maakt er niet bewust gebruik van. Door te oefenen gaat het 'vanzelf' en je makkelijk af.
Derek oglivie is een mooi voorbeeld, hij is zo overtuigd van zichzelf dat hij alleen daardoor al publiek heeft. Bovendien komen mensen daar omdat ze ergens mee zitten, beetje wanhoop. Dus daar kun je veel mee.
Maar healing vind ik niks, sorry... Te veel risico.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:37

Healen zie ik als iets risicovol; er is geld mee te verdienen (daarom zijn er ook genoeg mensen die weten dat ze onzin verkopen maar het doen voor het geld) en je kan mensen een compleet verkeerd advies geven (en juist omdat ze al in nood verkeren en in je geloven nemen ze het snel aan voor waar)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:37

Nee hoor, het verhaal van kajo bewijst mij niets. Hooguit dat kajo heilig gelooft, en dat mag ze van me :j
Alles is overal op internet te vinden. Het is géén kunst 80-90% van een paard door slim te googelen op te zoeken. Zeker als je de naam van het paard én de eigenaar hebt. De 'gelovige' haalt uit de reading precies dat wat klopt - de rest is 'details' en wordt weggewoven. Omdat de eigenaar 'gelooft'. Maar dat is geen bewijs dat reading of healing bestaat. Wel een bewijs dat iemand die dat wil héél overtuigend over kan komen.

Nee, het is niet gevaarlijk omdat iedereen het zou kunnen. Het is gevaarlijk omdat leken medische adviezen denken te kunnen geven.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:41

Ach, mensen kunnen zichzelf ongelooflijk goed dingen wijsmaken, dus op zich geloof ik wel dat een groot deel van de healers en readers te goeder trouw is, maar of het ook echt zinnig is daardoor?

Sowieso vertrouw ik niet zo op dat commerciele healer/reader gedoe. Ik sta overigens helemaal niet volledig sceptisch tegenover dit soort zaken maar mijn ervaringen zijn niet zo, dat ik erop durf vertrouwen dat het 'altijd' werkt en dat je het als commerciele transactie kunt brengen.

Maar goed dat ben ik.

Verder ben ik het volledig met Ibbel eens, dat mensen veel meer informatie prijsgeven dan ze zelf weten. Ik vraag me ook altijd af hoe dat bij programmas als Derek en Char gaat, ten slotte moet je je ooit opgeven voor zon programma en dan moet je toch ook zeggen waarom. Als er veel tijd zit tussen opgeven en in de show zitten, ben je dan wellicht al niet allang vergeten dat je van alles verteld hebt aan een medewerker via de telefoon of zo? En dat is dan vast opgenomen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:43

Wetenschappenlijk. Tja, niet alles wat werkt kan ook wetenschappelijk worden (al) bewezen. Neem osteopathie. De werking daarvan is ook niet wetenschappelijk bewezen, maar ik heb gigantische verbeteringen gezien en gemerkt na een behandeling. Zelfde geldt voor homeopatische middelen. In natuurlijk bekappen geloof ik ook niet. Bekappen is uberhaupt onnatuurlijk. Geldt ook voor de paarden/pony's van tegenwoordig, net als de leefomstandigheden. Een paddock paradise op een postzegel heeft niks te maken met natuurlijke leefomstandigheden.

De opkomst van dergelijke alternatieve behandelaars heeft dankzij het grote aantal 'mensen met paarden' zo'n enorme vlucht kunnen nemen. Dat geldt niet alleen voor healings en readings maar ook voor da's als Eric Laarakker. Naast heel goede dingen, zijn er ook heel veel flauwekulzaken waaraan veel geld wordt verdiend. De middeltjes, poedertjes, zweverige diagnoses, goudkorrels. Dat laatste is wetenschappelijk gezien ook geen wondermiddel, maar voor de kassa van Eric wel.

Ik ben ook sceptisch, maar heb ook wel onverklaarbare dingen ervaren op paardengebied en bij bijzondere behandelaars. Zolang de paardeneigenaar er niet heilig in gelooft, is er nog niet veel aan de hand. Het gaat mis als alles wat gezegd wordt, ook wordt geloofd en voor waar wordt aangenomen. Dat is ook de reden waarom de eerder aangehaalde dame er zo gruwelijk misbruik van kon maken. Soms ben ik ook geneigd te denken dat mensen bedonderd willen worden.

@Maras: een IJslander die gewend is zonder deken en het met schuilstal tijdens deze 'winter' koud heeft, mankeert imo iets. Mijn warmbloedpaarden van 2 tot 21 jaar hebben het echt niet koud. Een IJslander zou veel meer moeten kunnen hebben qua bouw en vacht. En uit nieuwsgierigheid: je hebt de foto gegeven en niks geen toelichting. Helemaal niks, alleen de foto en toen kwamen beide -onafhankelijk van elkaar- tot de conclusie dat hij het koud had?

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:44

Ik stond op het punt om mijn paard uit haar lijden te (laten) verlossen en had mijn hoefsmid al gevraagd om haar naar de slager te brengen als de tijd daar was. Helemaal niemand was hiervan op de hoogte, behalve hij en ik. Die man komt iedere 14 dagen op stal en sinds het moment dat ik het hem gevraagd had kon hij niets meer met mijn paard. Ze kon de reader haarfijn vertellen hoe en waarom. Ik had de reader niet verteld dat ze naar de slager zou gaan en al helemaal niet door wie ze gebracht zou worden. Verklaar hiervan maar eens wat het trucje is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:45

Derek noemt gewoon heel veel dingen, iets klopt. Mensen wel zo graag geloven, dat ze datgene dat niet klopt, vergeten. En hij gaat door op datgene dat klopt. Er zitten ook mensen tussen die zo graag willen geloven dat ze maar ja, dat klopt. Omdat ze het zo graag willen dat het zo is, terwijl ze bv helemaal geen pukkel op de linkerbil hebben.

Dat vind ik helemaal gek, dat die mensen vragen of iets klopt :? Als ze het zo goed weten, dan hoef je dat toch niet te vragen?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:51

Maar Kajo, de reader heeft je paard dus van haar pijn, nervositeit en lichamelijke beperkingen afgeholpen? Ik heb geprobeerd het verhaal in je profiel te begrijpen maar dat lukt me niet helemaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:51

Kajo, misschien heb je alleen de correcte dingen onthouden. Die dingen die ze genoemd heeft die fout waren ben je vergeten omdat je het zo graag wil waardoor lijkt alsof alles 100 procent klopt. Wij trekken al snel conclusies waarbij het ons beter uitkomt, op basis van wat algemenere informatie. Is menselijk.
Onze brein doet soms ook maffe dingen en dan heb je nog toeval ertussendoor waardoor het lijkt alsof het volgens de voorspelling ging. Jullie hebben ook zeker geluk gehad! :j t is fijn dat je paard erdoor is gekomen.

Ik geloof in mensenkennis, kennis van ons brein en ook hoe je die kunt manipuleren. Maar er zijn mensen die het helaas bewust doen en er misbruik van maken. Daarom vind ik healen niet fijn...

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:55

Whatever, jullie geloven er ook niet en dan kan ik nog zoveel zovaak vertellen, maar dat geeft toch niets.
Het zou op zen minst de moeite waard zijn om je te verdiepen en de echten die willen je helemaal niet bedonderen en doen het daar ook niet, de echten doen juist alles om te helpen.
Dus jullie moeten zelf maar weten of jullie geloven of niet, maar ik doe dat wel en wil het later
zelf ook doen.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:56

Ik begrijp de gedachte wel dat jullie willen bescheremen voor oplichters etc.
Maar ik zou zeggen, verdiep je eens en oordeel dan weer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:56

Maar je kunt het of je kunt het niet, als je het jezelf echt moet aanleren is het zoals ik het zeg; basiscursus mensenkennis etc.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:59

grietje14 schreef:
Ik begrijp de gedachte wel dat jullie willen bescheremen voor oplichters etc.
Maar ik zou zeggen, verdiep je eens en oordeel dan weer.

Ik heb mij erin verdiept, daarom heb ik ook een aardig gefundeerde mening erover. T is geen loos geklets in de ruimte hoor ;)
De mens ken ik al aardig goed haha :D en daardoor weet ik ook dat de kans op een oplichter groter is dan de kans op iemand die oprecht geloofd in z'n krachten.
(daar zit voor mij het verschil in namelijk; de oplichter weet dat ie de boel flest, maar de oprechte heeft het niet door en doet het oprecht met liefde en enthousiasme. Maar dat verschil is lastig te zien...)